Min 855 dör ibland vet inte vad det kan vara. tog bort fördelarlocket och rotorn igår och de var skit dåligt. Man kan ligga och köra och sen plötsligt dör bilen och sen är den lite svår startad men väntar man i några sekunder så startar den som vanligt igen , Kan de ha något med Fördelarlocket att göra? för servicelampan lyser och sen slocknar den så offtas dör bilen efter nån min om man står still. Är tacksam för alla svar som kan leda mig till felet! Kan de vara bensinpumpen lr? Lr nån glappkontakt som spökar. för igår åkte ja 15 mil med bilen och inget hände. De är ju en Automat så de går inte att rullstarta den heller.
Reläet till bränslepumpen i första hand. Sen kan det va huvudreläet. Om tänddelarna är dåliga så kommer den ju garanterat vara svår att starta oavsett om allt annat skulle va i bra skick.
Känner igen de där felet. En granne har de felet på sin 850 glt -94. Som du säger bilen bara dör när man är ute och åker är oxå svårstartad när den är kall.
Precis samma fel på min glt, lyssna om pumpen går när du vrider på tändningen (inte starta). Jag har inte pallat fixa problemet på min ännu men som marlboroman skriver så är det nästan hundra procent reläeét som krabbar. Att byta tändningsdelar såsom rotor, tändstift mm kommer inte häva detta problemet. Lycka till!
Har samma problem på min 850 GLT -92 Först gången det hände var för några veckor sedan, låg på motorvägen när bilen bara dog. Lyckade rulla till en avfart och stannade där, provade starta bilen och den gick igång direkt igen. Sedan har den fungerat problemfritt tills igår när samma sak hände två gånger inom en timma.
Båda dagarna var det fint väder och inte speciellt mycket fukt i luften, så svårt att tro att det är en orsak i mitt fall.
är det så att den kan starta bra och allting, men efter nån sekund på tomgång så dör den? jag tippar iaf på relät till soppapumpen, så var det på min 850 när jag hade den!
Tror oxå till 100% att de är reläet som är dåligt! ska byta de under veckan ! måste man ha samma nr som på de reläet som sitter i bilen lr kan man ta vilket som helst från en 850-855 glt ?