1782
Sök

Bilder: Kolfiberhuven, dålig passform, någon som vet vart man kan modda om den?

NissanMotorsport
14 maj 2009
Trådstartare
Fick hem kolfiberhuven från J-SPEC, dock blev de lika värdelöst som alltid, hur kunde jag ens tro på att de kanske är bra passform? Tar i lyserna så man inte får ner den helt, tar i grillen, tar i fjäderbensstaget, huven är för kort.. OCH DEN SKA VARA ANPASSAD TILL BILEN JAG HAR? om man lagt ut lite över 8000 ska det väl för fan passa..  fyfan

så någon som vet vart man kan lämna in den och få den RIKTIG anpassad för MIN bil? alltså att jag lämnar iväg bilen också så man får exakt.. helst runt västmanland/dalarna..

https://www1.garaget.org/gallery/archive/14451/656116_dzdqar.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/14451/656119_y56vux.jpg

DFFL
9 020 Inlägg
14 maj 2009
Vad sägs om att se till så att företaget ger dig en ny som passar?

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

1 675 Inlägg
14 maj 2009
lämna tillbaks och kräv pengar tillbaks eller en ny. Det dåg riktigt stygg ut för dom pengarna.

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!

NissanMotorsport
14 maj 2009
Trådstartare
FireTraXX skrev:
Vad sägs om att se till så att företaget ger dig en ny som passar?

"Reklamerade produkter ska alltid godkännas av J-Spec.se innan returnering. Ingen handläggning av returerna kommer ske om de i förväg inte godkänts av oss. Den returnerade produkten ska vara i ett oskadat skick, ej använd och i dess originalförpackning. Varor som är speciellt framtagna/beställda för specifik kunds räkning återtages ej i retur."

man får ju inte ens testa om det passar, och så har jag skadat det lite under..  men självklart ska ja prata me dom..

Avstängd
1 031 Inlägg
14 maj 2009
Göra om huven är svårt då det är kolfiber, försök först att reklammera.

NissanMotorsport
14 maj 2009
Trådstartare
sir_daniel skrev:
är den inte till en s14a?

nepp.. http://askas3046.dedic35.kontrollpanele … p;Visn=Std

fan ser nu att dom lagt in nya huvar, fanns inte igår.. snyggare också.. suck.. så typiskt..

778 Inlägg
14 maj 2009
tycker ser utt som du inte har montera den till 100% neutral

NissanMotorsport
14 maj 2009
Trådstartare
Sluskk skrev:
tycker ser utt som du inte har montera den till 100% neutral

?? de står ju att den inte går att montera till 100% pågrund av dålig passform, tar i lyserna o.s.v så man inte får ner den helt..

NissanMotorsport
14 maj 2009
Trådstartare
Så det är näst intill omöjligt att modifera huven lite? typ be nån som kan de me kolfiber och slipa ner där fram eller något, så de inte tar i grillen och lyserna? Om inte dom går me på att få tillbaka vingen alltså.. Om dom inte gör det så vet ju jag vilka som kommer få dåligt rykte iaf..

Allmänt envis
12 512 Inlägg
14 maj 2009
Klart du får reklamera en undermåttlig vara, de kan de aldrig skriva sig ur med nån liten notis i annonsen. Pengarna tillbaka eller gör om/gör rätt är det som gäller.

Stå på dig bara!

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

NissanMotorsport
14 maj 2009
Trådstartare
Rquired skrev:
Klart du får reklamera en undermåttlig vara, de kan de aldrig skriva sig ur med nån liten notis i annonsen. Pengarna tillbaka eller gör om/gör rätt är det som gäller.

Stå på dig bara!

okej,  tackar, men om jag säger till dom att jag vill ha en som passar, hur kan ja va säker på att jag inte får en som är likadan då? Kollar dom upp att den passar om man skriver att man vill ha en som passar till 100% ?

831 Inlägg
14 maj 2009
Fan va drygt. Lider med dig! Trist med så pass dyra grejer. Reklamera! Ser egentligen inte vad som skulle vara problemet såvida du inte modifierat huven.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
14 maj 2009
MIG1408 skrev:
Rquired skrev:

Stå på dig bara!

okej,  tackar, men om jag säger till dom att jag vill ha en som passar, hur kan ja va säker på att jag inte får en som är likadan då? Kollar dom upp att den passar om man skriver att man vill ha en som passar till 100% ?

Jag hade faktiskt struntat i dom om jag var du och valt en annan firma, men förmodligen så måste du ge dom chansen att ge dig en korrekt vara innan du kan reklamera köpet. :9

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Med lem
1 127 Inlägg
14 maj 2009
Det är ju dock väldigt svårt att skylla på J-spec om huven passar eller inte. Dom kan ju inte provmontera alla delar enskilt, isf blir det ju beg. grejer dom säljer.

Kontakta dom så ska dom nog fixa detta åt dig! smile

NissanMotorsport
14 maj 2009
Trådstartare
H3dlund skrev:
Det är ju dock väldigt svårt att skylla på J-spec om huven passar eller inte. Dom kan ju inte provmontera alla delar enskilt, isf blir det ju beg. grejer dom säljer.

aa jo, mena mest på att dom får dåligt rykte om dom vägrar ta tillbaka huven smile sen tycker jag man läser varje dag om bodykits och sånt som inte passar.. så tycker dom borde lösa detta problem snart och göra de lite seriösare..  förlorar ju kunder

men ska ringa imorn och säga som det är  smile

Med lem
1 127 Inlägg
14 maj 2009
MIG1408 skrev:
H3dlund skrev:

aa jo, mena mest på att dom får dåligt rykte om dom vägrar ta tillbaka huven smile sen tycker jag man läser varje dag om bodykits och sånt som inte passar.. så tycker dom borde lösa detta problem snart och göra de lite seriösare..  förlorar ju kunder

men ska ringa imorn och säga som det är  smile

Detta är nog inget ovanligt skulle jag tro, man har ju sett vissa köper kjolpaket från kända märken för många många tusen. Och passformen är som en full bäver har måttat in grejerna.

Fast nu är det ju lite svårare att göra om en kolfiberhuv om den inte passar. tongue

NissanMotorsport
16 maj 2009
Trådstartare
såhär ser de ut när man försöker trycka ner huven.. tar i lyserna vid sidan och grillen.. så sidorna av huven åker upp.. inte så snyggt..

https://www1.garaget.org/gallery/archive/14451/657081_29gaqz.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/14451/657095_f7d2a6.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/14451/657103_oip3kb.jpg
Senast redigerat av MIG1408 (16 maj 2009)

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
16 maj 2009
får man ner kanterna så kommer det se snyggt ut.

prova att sätt värme (värmefläkt alt. ställ den i solen) o sätt vikter på huven så den "formar om sig" kan varit att huven stått ett tag alt. varit dåligt packeterad när den skickade o därmed missformats lite

NissanMotorsport
16 maj 2009
Trådstartare
sir_daniel skrev:
får man ner kanterna så kommer det se snyggt ut.

prova att sätt värme (värmefläkt alt. ställ den i solen) o sätt vikter på huven så den "formar om sig" kan varit att huven stått ett tag alt. varit dåligt packeterad när den skickade o därmed missformats lite

bra tips, ska skicka in bilderna till j-spec, dom sa att ja skulle ta kort på hur de såg ut. Får se vad om säger, annars om inte dom kan göra något så ska ja testa ditt förslag, om inte de funkar är väl å slipa ner lite de ända sättet.. smile

Sök