3072
Sök

Spelar GAS basar bra?

115 Inlägg
18 maj 2009
evilaudio skrev:
Svenn3SaataN skrev:
Säger inte det är kass, säger bara att det finns bättre för pengarna. Har inte BYGGT med GAS men har lyssnat.

lyssnat på nåt seriöst bygge elle "raggarmeck"??

Elmia tror jag de bygger rätt serriöst på.. I alla fall vissa cool

1 785 Inlägg
18 maj 2009
evilaudio skrev:
en fråga till alla som säger att gas e kasst... hur mycke har ni själva byggt me deras prylar??

Räcker det inte att man lyssna?

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

573 Inlägg
18 maj 2009
problemet är nog inte elementen i sig man kan få det mesta skit att låta bra med rätt låda, steg och installation osv.... men sen har ju gas volvo raggar stämpel på sig, men men.... kolla på en viss jetta, där allt är seriöst och bra gjort. där låter det mkt bättre än random "orka-bygga-ljud-det-duger-åt-mig" fjortisraggare...

Ny kamera, Nya bilder på bilen.
Nya lampsetupen kolla den!

115 Inlägg
18 maj 2009
Swedenrockers skrev:
Svenn3SaataN skrev:
Finns alltid något bättre än GAS för samma pengar..

Så här skrev du i en annan tråd:
Svenn3SaataN skrev:
Som sagt kolla över kablar. Sen mitt andra tips, KÖP ALDRIG MDS! FINNS ALLTID NÅGOT SOM ÄR BÄTTRE FÖR PENGARNA ÄN MDS...

Bestäm dig nu.

Okej, glömde skriva dit GAS. ursäkta

16 197 Inlägg
18 maj 2009
dbjanoz skrev:
evilaudio skrev:
en fråga till alla som säger att gas e kasst... hur mycke har ni själva byggt me deras prylar??

hur de låter har ju rätt mycke me å göra hur saker å ting e installerat samt va för kring utrustning man har.

liksom att man kan få saker för 500.000 å låta DYNGA om man inte monterat de rätt.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Team dBAkuten!
3 263 Inlägg
18 maj 2009
Evil, inte för att tracka ner på Jettan, men du kan väl knappast påstå att den är byggd för välljud?

Extreme Fiestan 163.4dB
FLEXpressen 154.2dB @ 48Hz & 153.2dB @ 26Hz.
SPL-Hundkojan Svetsning pågår. 125 meter stål kan vara lagom ;)
TEAM dBAkuten

573 Inlägg
18 maj 2009
ExtraKim skrev:
Evil, inte för att tracka ner på Jettan, men du kan väl knappast påstå att den är byggd för välljud?

den kanske inte är det men den är seriöst byggd och låter då fan så mkt bättre än random volvo raggare med gas grejjor som bara är ditslängda...

Ny kamera, Nya bilder på bilen.
Nya lampsetupen kolla den!

115 Inlägg
18 maj 2009
evilaudio skrev:
dbjanoz skrev:
evilaudio skrev:

hur de låter har ju rätt mycke me å göra hur saker å ting e installerat samt va för kring utrustning man har.

liksom att man kan få saker för 500.000 å låta DYNGA om man inte monterat de rätt.

Håller med! Du kan sätta hur feta grejer som hellst i fel händer och de kommer inte alls spela bra..

16 197 Inlägg
18 maj 2009
ExtraKim skrev:

skulle ja byggd den för välljud så skulle ja nog sluta bygga ljudbilar..

den en demobil som e "för mycke"...  den e byggd för att höras å synas.. inte för att spela "40 kurva" elle har en bra "scenbild"..

115 Inlägg
18 maj 2009
Miramithe skrev:
ExtraKim skrev:

den kanske inte är det men den är seriöst byggd och låter då fan så mkt bättre än random volvo raggare med gas grejjor som bara är ditslängda...

Lite skillnad i pengar med. Men jag förstår vad du menar smile Klart det är skillnad på ditslängda lådor och färdig byggda lådor jämfört med en låda byggd för basen och bilen smile

Team dBAkuten!
3 263 Inlägg
18 maj 2009
Nej jag förstår precis varför den är byggd och vilket syfte den har och till det funkar den bra!

Men när Pain refererade till Jettan som välljudande GAS bil så kliar jag mig lite i huvudet.

Extreme Fiestan 163.4dB
FLEXpressen 154.2dB @ 48Hz & 153.2dB @ 26Hz.
SPL-Hundkojan Svetsning pågår. 125 meter stål kan vara lagom ;)
TEAM dBAkuten

1 785 Inlägg
18 maj 2009
evilaudio skrev:
dbjanoz skrev:
evilaudio skrev:

Vad menar du med att montera rätt? Hur monterar man så många basar på rätt sätt i en bil? Det kan inte bli annat än fel ur ljudsynpunkt, fasfel ska vi inte bara nämna.

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

16 197 Inlägg
18 maj 2009
dbjanoz skrev:
evilaudio skrev:
dbjanoz skrev:

Vad menar du med att montera rätt? Hur monterar man så många basar på rätt sätt i en bil? Det kan inte bli annat än fel ur ljudsynpunkt, fasfel ska vi inte bara nämna.

har ja nångång sagt att miin bil e optimalt byggd??   svar nej. den e byggd efter ett motto "för att de fick plats"

men ja tror inte de e så många som ens skulle komma på tanken å sätta in så många basar i en bil.

å framförallt inte trådskaparen..

178 Inlägg
19 maj 2009
kan av egen erfarenhet säga att jag skulle lätt köpa gas grejer vilken dag som helst
i stället för många andra mäken som vi inte behöver nämna här
då de var gas som skaparen frågade om
bygger man rätt så låter de bra
köp du gas hoppas du blir lika nöjd som jag blev
lycka till osvsett vad du väljer bygga med

four rings to rule them all

4 693 Inlägg
19 maj 2009
Farsan har den där GAS lådan med dubbla 12", brorsan också. Både har Volvo 940 och det spelar på rätt friskt. (sen att jag har bättre ljud med en JBL i fel låda behöver man ju inte tänka på)

Booyakasha!

Amatör
320 Inlägg
19 maj 2009
Miramithe skrev:
problemet är nog inte elementen i sig man kan få det mesta skit att låta bra med rätt låda, steg och installation osv.... men sen har ju gas volvo raggar stämpel på sig, men men.... kolla på en viss jetta, där allt är seriöst och bra gjort. där låter det mkt bättre än random "orka-bygga-ljud-det-duger-åt-mig" fjortisraggare...

Inget illa menat, men är en  s.k orka-bygga-ljud-det-duger-åt-mig fjortisraggare" för att man inte "orkar" bygga seriöst?

Om man kanske bara vill ha det lilla extra dunket i bilen, blir men automatiskt stämplad som fjortisraggare/ EPA-raggare?

Du borde skämmas, alla kanske inte har tid/lust att bygga seriöst.

SKÄMS!

/A

jobbar påre
751 Inlägg
19 maj 2009
jaa kan bara säga såhär.och har sagt det i en annan tråd här på garaget.. gas är billigt OCH bra.. de gör riktigt bra element..när du handlar dina basar på brl säger vi.så antar ja att du köper med färdig låda.. en polare köpte en sådan låda med 12"basar i och punga in i bilen.de dunkade JA.men de var inte som vi hade förvänta oss av två 12"or i... jag hade då liggandes 2x10" av samma serie..fast en äldre modell (den som blinkade med takten^^). till dessa gjorde ja en låda.som var ungefär i samma storlek som den dom visa på hemsidan för dessa basar..de lät KASSST..jag tänkte nästan hiva iväg basarna..men då snacka ja med nån som kan lite saker om basar  (detta var då för 3år sen innan man var insatt på bilhögtalare osv) att ja skulle maila brl om en lådritning till basarna..

sagt å gjort.jag mailade och killen på brl frågade om vad ja skulle lira för musik osv..och ja förklara att den ska vara i en sedan bil och spela i princip alla sorters.men skullle vara mest anpassad efter techno eller liknande..han skickade då över en ritning i PDF format. jag byggde den (blev en kammarlåda) och kan då säga..att lådan spelade så grymt bra att när ja stod inne i garaget och spelade så började grejer vibrera ner från hyllor och skit.så att kranka ner på gas ska man inte göra om man inte testat själv.......

tack för mig=)

16 197 Inlägg
19 maj 2009
de alpha basar som sitter i de färdiga lådorna e INTE samma basar som man köper löst,även fast de e alpha serien på båda.

å 10 " spelar riktigt bra i bandpasslåda.. å lådan blir inte så stor heller.

644 Inlägg
19 maj 2009
Tycker inte gas är dåligt alls med tanke på priset! en polare har 4 st 10" men en egenbyggd låda som han bara byggde en låda som skulle passa en ford transit utan å räkna ut va dom skulle ha för liter! å den lådan har han i en 740 sedan nu å han spelade 131 db med ett rockford steg på 300 wrms! så dåligt vet jag inte om de är!

115 Inlägg
20 maj 2009
2st mutant 12" (399kr/st) med ett litet sinus live a500 i en 940 138dB..
Men visst allt är ju relativt smile Alla har vi olika musiksmak och vilken karaktär på basen vi vill ha.
Senast redigerat av Svenn3SaataN (20 maj 2009)

Sök