tackar ja jag har gjort en projekttråd två gånger tidigare men lyckats flumma bort den innan jag sparat inlägget. nu var jag smart nog & spara #1 inlägget direkt & sen redigera det med mer text & bilder i efterhand
Hoppas du håller den i originalstuk! För då blir det riktigt bra! Ska hålla ögonen på detta projekt, riktigt trevligt!
japp den kommer bli i det stuk som du kan se här med skärmar,fotsteg,huv orginal takhöjd mm mm färgsättning är dock inte bestämt. tror jag ska ha den i nån ljus färg därför jag valt ljusgrå grundfärg.
Ser iaf ut att kunna bli grymt fint! Kommer följa med stor spänning
Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 513 Inlägg
18 maj 2009
Trådstartare
_DamnIt skrev:
farbrorbozze skrev:
_DamnIt skrev:
Hoppas du håller den i originalstuk! För då blir det riktigt bra! Ska hålla ögonen på detta projekt, riktigt trevligt!
japp den kommer bli i det stuk som du kan se här med skärmar,fotsteg,huv orginal takhöjd mm mm färgsättning är dock inte bestämt. tror jag ska ha den i nån ljus färg därför jag valt ljusgrå grundfärg.
Ser iaf ut att kunna bli grymt fint! Kommer följa med stor spänning
Det var verkligen trevligt att se ditt projekt presenterat på det här sättet. Jag kommer givetvis att följa bygget och ser det som en inspirationskälla under tiden jag jobbar med mitt eget projekt. Lycka till!!!!
6 513 Inlägg
19 maj 2009
Trådstartare
camerafutura skrev:
Det var verkligen trevligt att se ditt projekt presenterat på det här sättet. Jag kommer givetvis att följa bygget och ser det som en inspirationskälla under tiden jag jobbar med mitt eget projekt. Lycka till!!!!
Tackar du får väl lägga upp en projekttråd själv när du känner att bygget börjar ta fart.
6 513 Inlägg
27 maj 2009
Trådstartare
Så äntligen efter två veckors stillestånd i garaget så har jag lyckats göra en timma där nu på förmiddan. fortsatte på reparationsarbetet på bakväggen, svetsat fast förstärkningen invändigt på nya plåten & borrat hål för att skruva fast den i bakre golvbalken & sedan måttat in den mot bakväggen så nu återstår bara att svetsa fast den. PÅ första bilden syns även ett par av födelsedagspresenterna jag fick i söndags. två skruvtvingar & en 1m stållinjal. (Fick även en högtryckstvätt & en massa prydnadssaker & annat "bra&ha" till huset.)
6 513 Inlägg
28 maj 2009
Trådstartare
2009-05-27 natten till 28e... Det blidde en dryg timme i garaget efter jobbet nu åxå... kl.23.15-00.30 ungefär måttade in, klippte ren, slipade & svetsprimade bakväggen. mycke småpyssel som tar mer tid än man tänker sig. Svetsning när jag vaknat om jag orkar... annars på fredag när jag är ledig
6 513 Inlägg
2 juni 2009
Trådstartare
2009-06-02 Först idag lyckades jag börja svetsa. pga bristande passform (skyller på han som format plåten.... men hmmm det var ju jag det.....) Så har det tagit några timmar med provande & riktande innan det var dax att svetsa. Dom små hålen i ytterkanten blev ett måste för att få till plåten på plats. får tillverka två små rundade hörn& svetsa i där efteråt.