Som sagt skulle vilja ha lite förslag på bra race bilar.
DOCK ska dem inte dra för mycket soppa, samt vara trimvänliga osv, bakhjulsdrivet är ett plus men inget måste..
Alltså går bilar såsom olika volvo bilar fet bort då jag vill kunna köra normalt utan att tanka som en dåre varje månad när man inte medverkar i race eller liknande.
Har spanat in bland annat 200sx s13, folk med erfarenhet får gärna bidra med positiva/negativa sidor med dessa bilar, vad man bör tänka på, pris på trimdelar osv.
racebilar och dra lite soppa går väl inte riktigt ihop? Sen vet jag inte hur mycket "race" du vill det skall vara, min s40 med 250hk går att köra på 0,75 om man kör hyffsat lungt. Skulle inte tro att du får en trimmad 200sx att dra mindre.
racebilar och dra lite soppa går väl inte riktigt ihop? Sen vet jag inte hur mycket "race" du vill det skall vara, min s40 med 250hk går att köra på 0,75 om man kör hyffsat lungt. Skulle inte tro att du får en trimmad 200sx att dra mindre.
Well jag vill ha en bil med runt 300-350hk iallafall, som går att köra snålt när man INTE kör race..
racebilar och dra lite soppa går väl inte riktigt ihop? Sen vet jag inte hur mycket "race" du vill det skall vara, min s40 med 250hk går att köra på 0,75 om man kör hyffsat lungt. Skulle inte tro att du får en trimmad 200sx att dra mindre.
Well jag vill ha en bil med runt 300-350hk iallafall, som går att köra snålt när man INTE kör race..
man kan inte äta kakan och ha den kvar, man får helt enkelt kompromissa en del, 300-350hk Vill ha en viss mängdbränsle bränsle de bara är så..
You don't get another chance, Life ain't a nintendo -
Så mycket har även jag räknat ut, men exempelvis så har jag haft saabar med 250-290hk i och samtliga har dragit mindre soppa än vad volvon med 250 gör..
racebilar och dra lite soppa går väl inte riktigt ihop? Sen vet jag inte hur mycket "race" du vill det skall vara, min s40 med 250hk går att köra på 0,75 om man kör hyffsat lungt. Skulle inte tro att du får en trimmad 200sx att dra mindre.
Well jag vill ha en bil med runt 300-350hk iallafall, som går att köra snålt när man INTE kör race..
Well, well. Hästar är törstiga krakar.
Men en bil med V8 dricker inte så farligt mycket vid lugn körning. Av egen erfarenhet så kom min förra Trans Am '94 ner under litern per mil i stadstrafik då den gick på så sjukt låga varv hela tiden, den hade 305 hästar. Och ville man rejsa var den perfekt för det med, dock drack den lite mer då.
En Camaro eller Trans Am från 80-talet kan fås för under 50.000 (de är för nya för att vara saknade än, de stiger nog i pris allteftersom nu...) En 94-97 fås för under 100.000 och är jävligt mycket bil för pengarna.
racebilar och dra lite soppa går väl inte riktigt ihop? Sen vet jag inte hur mycket "race" du vill det skall vara, min s40 med 250hk går att köra på 0,75 om man kör hyffsat lungt. Skulle inte tro att du får en trimmad 200sx att dra mindre.
Well jag vill ha en bil med runt 300-350hk iallafall, som går att köra snålt när man INTE kör race..
Well, well. Hästar är törstiga krakar.
Men en bil med V8 dricker inte så farligt mycket vid lugn körning. Av egen erfarenhet så kom min förra Trans Am '94 ner under litern per mil i stadstrafik då den gick på så sjukt låga varv hela tiden, den hade 305 hästar. Och ville man rejsa var den perfekt för det med, dock drack den lite mer då.
En Camaro eller Trans Am från 80-talet kan fås för under 50.000 (de är för nya för att vara saknade än, de stiger nog i pris allteftersom nu...) En 94-97 fås för under 100.000 och är jävligt mycket bil för pengarna.
//JM
Har haft en z28 med 350 och 700 låda.. den gick då fan inte i närheten av bara en liter inne i stan helt original i motor..
köp en trimmad merca diesel som du skruvar upp pumpen å laddtrycket på då du ska rejsa, och skruvar ner då du ska köra på gatan. stabila bilar som håller för trimning och drar dessutom relativt lite soppa.
Well jag vill ha en bil med runt 300-350hk iallafall, som går att köra snålt när man INTE kör race..
Well, well. Hästar är törstiga krakar.
Men en bil med V8 dricker inte så farligt mycket vid lugn körning. Av egen erfarenhet så kom min förra Trans Am '94 ner under litern per mil i stadstrafik då den gick på så sjukt låga varv hela tiden, den hade 305 hästar. Och ville man rejsa var den perfekt för det med, dock drack den lite mer då.
En Camaro eller Trans Am från 80-talet kan fås för under 50.000 (de är för nya för att vara saknade än, de stiger nog i pris allteftersom nu...) En 94-97 fås för under 100.000 och är jävligt mycket bil för pengarna.
//JM
Har haft en z28 med 350 och 700 låda.. den gick då fan inte i närheten av bara en liter inne i stan helt original i motor..
Det säger inte att bilen drar mycket, det säger att du har tung fot!
Sen så spelar väl utväxling och andra olikheter i drivlinan in också kan jag tänka mig ...
Importera en Gti-r? me 330-400 kusar o 4wheeldrive min driker inte så jävla mycket ligger väll på 0,9 stats men trycker du på då kostare som föregående talare säger ...
Importera en Gti-r? me 330-400 kusar o 4wheeldrive min driker inte så jävla mycket ligger väll på 0,9 stats men trycker du på då kostare som föregående talare säger ...
Är de såpass billiga? Jojo givetvis kostar det när man gasar.. men känns sådär roligt när man kör lugnt håller hastighetsgränserna och ändå ligger runt 1.3/mil som jag gjorde med v8.an..
Men en bil med V8 dricker inte så farligt mycket vid lugn körning. Av egen erfarenhet så kom min förra Trans Am '94 ner under litern per mil i stadstrafik då den gick på så sjukt låga varv hela tiden, den hade 305 hästar. Och ville man rejsa var den perfekt för det med, dock drack den lite mer då.
En Camaro eller Trans Am från 80-talet kan fås för under 50.000 (de är för nya för att vara saknade än, de stiger nog i pris allteftersom nu...) En 94-97 fås för under 100.000 och är jävligt mycket bil för pengarna.
//JM
Har haft en z28 med 350 och 700 låda.. den gick då fan inte i närheten av bara en liter inne i stan helt original i motor..
Det säger inte att bilen drar mycket, det säger att du har tung fot!
Sen så spelar väl utväxling och andra olikheter i drivlinan in också kan jag tänka mig ...
Haha det vet jag att jag har.. men även när jag verkligen ansträngde mig för att köra lugnt och enligt hastighetsgränserna osv så gick den aldrig under 1,3 i stan iallafall..
Haha det vet jag att jag har.. men även när jag verkligen ansträngde mig för att köra lugnt och enligt hastighetsgränserna osv så gick den aldrig under 1,3 i stan iallafall..
Då hade du något felinställt.
Hade en småtrimmad Impala SS, insprutnings V8'a såklart, runt 430 - 440 häst, den drog runt 0.85 - 0.90 i stan.
Sen så har vi fått våran Riviera att gå 1.3 i stan... med gjutjärns V8'a samt dubbla förgasare i en två tons bil.
Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.