3376
Sök

Köpråd bra 201-402m bil (trimvänlig, tålig osv max 50.000:-)

Saaboholic
3 129 Inlägg
19 maj 2009
Trådstartare
#21
Siarnaq skrev:
hedley skrev:
Haha det vet jag att jag har.. men även när jag verkligen ansträngde mig för att köra lugnt och enligt hastighetsgränserna osv så gick den aldrig under 1,3 i stan iallafall..

Då hade du något felinställt. tongue

Hade en småtrimmad Impala SS, insprutnings V8'a såklart, runt 430 - 440 häst, den drog runt 0.85 - 0.90 i stan.

Sen så har vi fått våran Riviera att gå 1.3 i stan... med gjutjärns V8'a samt dubbla förgasare i en två tons bil.

Vad skulle ha kunnat vara felinställt isåfall?
Fan nu vart jag ju sugen på jänk igen xD

"Liberty of thought is the life of the soul"

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
19 maj 2009
#22
hedley skrev:
Vad skulle ha kunnat vara felinställt isåfall?
Fan nu vart jag ju sugen på jänk igen xD

Bränsletillförseln bland annat, finns mycket som kan ha varit fel inställt. tongue

Men faktiskt, jag tycker att du borde gå på en jänk, lätt en av dom tåligaste och trimvänligaste bilarna man kan få för inte otroligt mycket pengar. smile
Du kan ju annars köpa ett chassie t.ex, en Camaro typ utan motor och låda, sen köpa en LS1 från USA från en Corvette t.ex. Då har du redan 350hk, 560+nm och bränsesnål. smile
Har hittat ett antal för runt 25 - 30.000.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

Saaboholic
3 129 Inlägg
19 maj 2009
Trådstartare
#23
Hehe kanske det, känns dock surt iochmed att jag sålde camaron mest p.ga att den drog såpass mycket soppa även när jag körde lugnt sad

Hade ju inte vart allt för kul att köpa en ny firebird,trans am, z28 och göra samma sak..

"Liberty of thought is the life of the soul"

Fordonstekniker
1 740 Inlägg
19 maj 2009
#24
Aerodynamik skrev:
darkwizard skrev:
Eller så bygger du om en diesel motor så den går på ethanol.

Detta är nytt för mig, hur gör man? tongue

Fråga grabbarna på BSR, dom gjorde det med en Saab motor, och den gick mycket snålare än den ordinarie konstellation, bensinmotor med ethanol.

Lev livet, det kan ta slut fort

Legitimerad Lamphållare
369 Inlägg
19 maj 2009
#25
Eller... så kan du ju ta typ 5-10 tusen av dom 50 och köpa en nissa micra (eller likande) sedan tar du resten och köper en "race" bil för, då kan du köra väldigt bränslesnålt i stan om dagarna och räjsa me bra effekt på helgerna...

" köpa nytt och köpa nytt... här på landet bygger vi om så att de passar! "

4 682 Inlägg
19 maj 2009
#26
Siarnaq skrev:
Hade en småtrimmad Impala SS, insprutnings V8'a såklart, runt 430 - 440 häst, den drog runt 0.85 - 0.90 i stan.

tror du på det där själv? en tung bil med 440hk som drar 0.85 i stan?
om det mot all förmodran skulle stämma så skulle alla biltillverkare i världen villa anställa dig roll .

Trucker
2 710 Inlägg
19 maj 2009
#27
Som sagt.. Antingen hästar eller bränslesnålt tongue

Men min är tillsalu wink

Fart missbrukare

1 150 Inlägg
19 maj 2009
#28
Moparboy440 skrev:
köp en trimmad merca diesel som du skruvar upp pumpen å laddtrycket på då du ska rejsa, och skruvar ner då du ska köra på gatan. stabila bilar som håller för trimning och drar dessutom relativt lite soppa.

lol


4 682 Inlägg
19 maj 2009
#29
lelleal skrev:
Moparboy440 skrev:
köp en trimmad merca diesel som du skruvar upp pumpen å laddtrycket på då du ska rejsa, och skruvar ner då du ska köra på gatan. stabila bilar som håller för trimning och drar dessutom relativt lite soppa.

lol

vad var det för roligt med det tongue ?

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
19 maj 2009
#30
Moparboy440 skrev:
lelleal skrev:
Moparboy440 skrev:
köp en trimmad merca diesel som du skruvar upp pumpen å laddtrycket på då du ska rejsa, och skruvar ner då du ska köra på gatan. stabila bilar som håller för trimning och drar dessutom relativt lite soppa.

lol

vad var det för roligt med det tongue ?

Förutom att det inte är en bra strip-bil?

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

4 682 Inlägg
19 maj 2009
#31
John87 skrev:
vad var det för roligt med det tongue ?
Förutom att det inte är en bra strip-bil?

varför inte ? finns flera 11-sekunders diesel mercor i finland.

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
19 maj 2009
#32
Moparboy440 skrev:
John87 skrev:
vad var det för roligt med det tongue ?
Förutom att det inte är en bra strip-bil?

varför inte ? finns flera 11-sekunders diesel mercor i finland.

Det finns Smarts som kör på 11 sekunder.
Letar man efter en potent och trimvänlig bil för strippen är inte stora, tunga bilar att föredra.

Jämfört med en s13 är en Merca som en tegelsten.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

4 682 Inlägg
19 maj 2009
#33
John87 skrev:
Det finns Smarts som kör på 11 sekunder.
Letar man efter en potent och trimvänlig bil för strippen är inte stora, tunga bilar att föredra.

Jämfört med en s13 är en Merca som en tegelsten.

merca 190: 1100 kg
200sx: 1200 kg

roll roll roll roll

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
19 maj 2009
#34
Moparboy440 skrev:
merca 190: 1100 kg
200sx: 1200 kg

roll roll roll roll

Men ändå åker den på storstryk.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

4 682 Inlägg
19 maj 2009
#35
John87 skrev:
Men ändå åker den på storstryk.

original dieseln ja, men med mycket små medel får du mera hästar i dieseln.

OEM <3
6 957 Inlägg
19 maj 2009
#36
Om nu inte en rödblocksvolvo är intressant..så säger jag detta: BIODIESEL !
Där kan man plocka effekt tongue

OEM <3

Saaboholic
3 129 Inlägg
19 maj 2009
Trådstartare
#37
har funderat en hel del på ng900 samt 9000 också, då jag kan relativt mycket om bilarna och har skruvat med dom tidigare samt att jag fått erbjudande på några riktigt intressanta objekt..

"Liberty of thought is the life of the soul"

1 353 Inlägg
19 maj 2009
#38
äh, ska man köra på strippen ska det vara riktigt!

minst en 6 liters V8'a = )

Sen kan man puttra runt i en liten nissan eller toyota till vardags smile

There's no replacement for displacement

Saaboholic
3 129 Inlägg
19 maj 2009
Trådstartare
#39
Batta skrev:
äh, ska man köra på strippen ska det vara riktigt!

minst en 6 liters V8'a = )

Sen kan man puttra runt i en liten nissan eller toyota till vardags smile

Tanken är ju att man ska kunna köra den närsomhelst också tongue lite av en vardagsräser^^

"Liberty of thought is the life of the soul"

OEM <3
6 957 Inlägg
19 maj 2009
#40
Ja, vrf inte en 9000 CSE med 2.3T...du bor ju i rätt stad för att fixa delar tongue
Det stora projektet med FWD är väl isf Vxl.lådan? En Saabturbo är ju rätt
lättskrämd.

OEM <3


Sök