3312
Sök

Mätte med multimeter. på slutsteget

41 Inlägg
19 maj 2009
Trådstartare
Råkade ställa in det på amper/ström. Bilen är sten död. Säkring? eller något annat?

Random Hero
4 047 Inlägg
19 maj 2009
nån huvudsäkring kan ha gått om du har tur, ohm mät alla sänkringar för o va på säkra sidan

Dog food lid. Backwards

41 Inlägg
19 maj 2009
Trådstartare
om jag har otur där är spänning i batteriet?

41 Inlägg
19 maj 2009
Trådstartare
Ja alla säkringarna är rätt bilen går ändå inte igång. 12 volt över batteriet och över slutsteget. men inget till bilen? fattar inget!

21 761 Inlägg
19 maj 2009
Vad händer när du försöker starta motorn, klickar det inte ens i startmotorn?
Fungerar bilens lampor, tex innerbelysningen?

IT-Tekniker
161 Inlägg
19 maj 2009
Hur många volt har du över batteriet när du kör på starten ?

41 Inlägg
19 maj 2009
Trådstartare
Lamperna i innerbelysningen  funkar. 12 volt över batteriet. Jag stod och mäte med multimeter på amper. så dog bilen. Men startmotorn går inte ens igång hörs knappt något.

21 761 Inlägg
19 maj 2009
Vilken bil handlar det om?
Har bilen någon huvudsäkring?

41 Inlägg
19 maj 2009
Trådstartare
Över plus och minus på slutsteget. mäte med multimeter amper tyvärr. Stod och skulle försöka söka var strömen tog vägen osv. men den dog när jag började mäta amper. sen des har den inte funkat. Innerbelysning och larm osv funkar. men att starta är sten dött.  kan det vara något som är löst mellan täningen? helt förvirrad.

41 Inlägg
19 maj 2009
Trådstartare
Över plus och minus på slutsteget. mäte med multimeter amper tyvärr. Stod och skulle försöka söka var strömen tog vägen osv. men den dog när jag började mäta amper. sen des har den inte funkat. Innerbelysning och larm osv funkar. men att starta är sten dött.  kan det vara något som är löst mellan täningen? helt förvirrad.

41 Inlägg
19 maj 2009
Trådstartare
Min polare sa att jag ska ladda upp batteriet med en uppladdare? Om det inte funkar då? det kan inte var startmotor eller täningen?

205 Inlägg
19 maj 2009
Du har inte ett annat batteri att prova med bara för att se om det hjälper?

jobbar påre
751 Inlägg
19 maj 2009
känns inte som att de ska hända nånting om du mäter över plus å minus vid steget=) känns som att nånting har lossnat när bilen var igång.. så just vid de tillfället råkade du mäta... sitter ju en jordkabel på startmotorn.kolla om den stiter fast..kolla om strömkabeln oxå gör de...  testa rulla igång bilen?:)startar den då äre ju nånting med startmotorn..tvivlar på att nånting har hänt med bilen bara för att du mätt:P

1 585 Inlägg
19 maj 2009
du skriver att du har 12volt när du mätar över batteriet, är det när du försöker starta bilen? Eller när du mäter vanligt. Isåfall låter det lite lågt. Testa mät hur många volt det är när du försöker starta bilen. Antar att den sjunker ganska lågt då. Det bästa hade nog varit om du hade kunnat testa ett annat batteri i bilen.

jobbar påre
751 Inlägg
20 maj 2009
men nog bborde den ju iaf klicka om de är lite ström.ändå över 12v

41 Inlägg
21 maj 2009
Trådstartare
ska ladda upp batteriet men tror inte att det är det. Inget låter när jag vrider om nycklen. Jo något välidgt lite men det är bara första gången andra gången jag försöker hörs inget.

Sir
291 Inlägg
21 maj 2009
Om alla säkringar är hela och du hittat alla kan de vara glapp runt batteriet? Ryck lite i kablar och anslutningar kring batteriet. Är det nått som drar mycket ström så kan de bli så att sånt som drar lite ström fungerar som innerbelysningen men inte de som drar mycke. Går å kolla om helljuset funkar till exempel. De första du hör när du vrider på kanske är bränslepumpen.

Dale - Toyota Celica GT-Four ST205 BPU & Carina CS (GTi) ST191
www.toyotaclubsweden.com

134 Inlägg
21 maj 2009
sitter det inte ett relä till startmotorn? isåfall kanske de är det som är sönder

jobbar påre
751 Inlägg
21 maj 2009
testa släng på ett nytt batteri..lr så testar du rulla igång den.går den igång så låt den stå ett tag.sen slår du av igen.kan vara så att batteriet är dålig? tar inte emot laddning

Sök