2954
Sök

Ni som inte kan flytta er vid en omkörning, VARFÖR ?

201 Inlägg
26 maj 2009
F*n, härre j****r... inte fattar jag hur vissa av är konstruerade i huvudet!!!!
Om ni har samma inställningarna på kontinenten... till ex i Tyskland, Frankrike, Italien... u name it.
Inte hade ni blivit gamla där inte...
Skärpning!!!

Be A Part Of The Driving Force

En gång till nu
760 Inlägg
26 maj 2009
de går åt bägge håll dedär, ingen är en ängel på vägen, vissa är det medfödd dumhet på, andra bara nonchalans.
t.ex ett scenario där man blir en liten djävul är när man ligger och bara lunkar sig fram i ca 80 på en 70 väg,
bara massa mötande trafik och bakom en ligger det en bil som nosar så nära röven på en så han hadde kunnat lukta på min äckliga äggfis om ja nu valt å öppna rutan!

Brukar i dem vanliga fallen stå på bromsen jävligt tvärt tills att jag når runt 70 Alt öka farten för mer dramatik... brukar vara fritt bakom röven sen....

/vardagsjävulen

Jag tror att alla mår gott av att unna sej en Nissan av och tillS14a

220 pounds of crazy
1 418 Inlägg
26 maj 2009
Jag nrukar oftast lägga mig lite längre åt höger när de kommer nån som vill förbi. Men då jag inte tycker att de känns bra att ligga närmare diket så brukar jag ligga kvar. Likaså när jag kör landsväg med volvon då den gillar att vandra lite i farter över 70 km/h så känns de inte spec bra att flytta sig så mkt i sidled närmare diket.

Chevrolet Racing
Camaro: a small vicious animal that eats mustangs
Citat av en grabb som såg en Lingenfelter LS1; -That thing pulls like a raped ape!

Allmänt envis
12 512 Inlägg
26 maj 2009
Brukar sällan leka jävul i trafiken men det finns inget värre än andra trafikanter som leker poliser "jag tycker 60 räcker därför bör du hålla dig bakom" typ. Folk som flyttar sig utgör en fara, men oftast brukar man få tillfälle att köra om säkert ändå.

Överlägset värst är folk som skall ingripa, oftast genom att lägga sig mitt i vägen (över mittlinjen) eller genom att själva öka farten när man skall köra om. Även om de inte acc fort räcker det för att omkörningen skall ta betydligt längre tid.

När man möter en sådan blir man så förbannad så...

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

4 554 Inlägg
26 maj 2009
samma med ställen där 2 filer blir en och dom tror dom är ensmma om att köra om ocvh inte tänker på den som är bakom så man knappt kommer om bilen man vill om om an nu ens gör de för puckot framför kör in i sista sekund när de e fritt frammåt och de bara är att tänka på att den som är bakom med kanske vill om.. kan bli grymt arg för sånt här

huh?
10 427 Inlägg
26 maj 2009
Kör man för sakta av någon anledning så får man väl helt enkelt göra sig lättomkörd.

Om man har en hel lång kö som kör tex 65 på 90-väg så tycker jag att man helst
bör lugna ned sig bakom och låta de längst fram köra om ett ev hinder först.

Sjukt sjukt irriterande med bilar som ska tränga sig fram i såna lägen, dvs köra om
när det inte finns plats. Såna personer borde definitivt prejas av vägen.

401 Inlägg
26 maj 2009
ska man leka slöhög kan man köra i vägrenen...Dom som ligger o puttrar o sinkar andra...SER ni inte att det är kö bakom er o fritt framför..eller är det dom bakomvarandes fel?

8 883 Inlägg
26 maj 2009
Saab_Diana skrev:
ska man leka slöhög kan man köra i vägrenen...Dom som ligger o puttrar o sinkar andra...SER ni inte att det är kö bakom er o fritt framför..eller är det dom bakomvarandes fel?

Ja! Det är bil 2 som är först i kön.....

Fotograf på tierpidag.se

1 570 Inlägg
26 maj 2009
Saab_Diana skrev:

Kör den första bilen 70 på en 70 väg har man väl inte mkt att gnälla över om man ligger bakom egentligen. Blir det en kö bakom håller inte bilarna avståndet. Amen.

Fisketokig
2 997 Inlägg
26 maj 2009
Kör man exakt hastighet efter GPS och inte mätare så ska man inte vara en stoppkloss. Ska folk om i sånt läge så får de jobba lite extra hårt.

Efter ett försök så ligger de laglydigt bakom igen.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

535 Inlägg
26 maj 2009
jag brukar köra om endå. Dom får helt enkelt se till att hålla koll på sina hörn annars tar det i, så får dom väl ligga nära om dom vill.

Därimot hatar jag sånna som ska köra om men inte har någon gaspedal.

Alltså man kan ha legat i en bilkö efter en husvagn eller nåt efter en liten kurvig väg längre tid.. Så kommer det en liten raka och bilen framför ska också köra om.. Bara det att den gasar inte ens på.. vilket gör att jag inte kommer om.

Ska man köra om och har någon bakom sig också på omkörning kan man väl för fan stämpla på!
Senast redigerat av aha_100 (26 maj 2009)

Egenföretagare
2 496 Inlägg
26 maj 2009
Trådstartare
steifan skrev:
Kör man för sakta av någon anledning så får man väl helt enkelt göra sig lättomkörd.

Sjukt sjukt irriterande med bilar som ska tränga sig fram i såna lägen, dvs köra om

Ofta i dessa led så är det väldigt mycket folk som ej vet var gaspedalen sitter. Eller inte vågar / kan köra om. Har man lite mera mos i kärran så kommer man kanske om ledet i 2 etapper. eller på ett enda försök

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal

huh?
10 427 Inlägg
26 maj 2009
tsdi skrev:
steifan skrev:

Ofta i dessa led så är det väldigt mycket folk som ej vet var gaspedalen sitter. Eller inte vågar / kan köra om. Har man lite mera mos i kärran så kommer man kanske om ledet i 2 etapper. eller på ett enda försök

Ja ofta i kurvor och liknande när det kommer möte och dessa helt plötsligt nitar och ska tillbaka
i ledet och därför kan orsaka ganska mycket skada. Omoget beteende säger jag.

Med om sånt där rätt ofta då det kryllar av pensionärer i dessa trakter som ligger i 65/70 på 90-vägarna.

1 517 Inlägg
26 maj 2009
jag kör som hastigheterna e.. vill inte få böteslap eller bli av med kortet, inte till sommaaren... NOT

▂ ▃ ▅ ▆ ▇ ▉ 100%

Fukttekniker
100 Inlägg
26 maj 2009
discokapten skrev:
gamlingen skrev:
Enkel anledning. Finns ingen lag på att man MÅSTE flytta sej.Inte heller får man köra om,om man inte KAN köra om. Men visst vore det trevligt om de som kan flytta sej gör det.. men som sagt man får inte tvinga nån att flytta sej

Du är skyldig att underlätta omkörning, alltid. Även om det kommer en lastbil i mötande körfält är du skyldig att underlätta, sen står det uttryckligen att ALDRIG får blockera en omkörning. Läs om och gör rätt.

Man är aldrig skyldig att underlätta en omkörning. Däremot får man aldrig hindra! Det är två vitt skilda saker.
"Läs om och gör rätt"

Trucker
2 710 Inlägg
26 maj 2009
Du är inte ensam om att störa dig på dessa fanskap. Själv blir jag GALEN när sånt händer, brukar blinka o i värsta fall tuta faktiskt. Så förbanant irriterad. Händer ofta att det är äldre faktiskt..

Fart missbrukare

Saabifierad
2 031 Inlägg
26 maj 2009
Hajar inte trådskaparens frågeställning. Menar han när man kör och får möte där det finns vägren med någon pressandes bakom eller snackar han om omkörning på motorväg eller vad för något?

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

Yellow bug!
1 640 Inlägg
26 maj 2009
Håller jag hastigheten - varför ska jag flytta på mig?
Håller jag hastigheten och nån ligger och trycker - flyttar ännu mindre på mig
Ligger jag under hastighetsbegränsningen - flyttar mig ut mot vägrenen, uppskattar ett tack
Ligger jag över hastigheten - tackar den som går ut i vägrenen
Ser jag att någon är på väg att göra en idiotomkörning - ut mot mitten.

Detta gäller både när man kör personbil och lastbil tongue

Men visst, man blir irriterad på de som ligger i sisådär 70 på 90 väg och bara vägrar att gå in till kanten..
Senast redigerat av Edil_ (26 maj 2009)

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)

4 001 Inlägg
26 maj 2009
Edil_ skrev:
Ligger jag under hastighetsbegränsningen - flyttar mig ut mot vägrenen, uppskattar ett tack

Men visst, man blir irriterad på de som ligger i sisådär 70 på 90 väg och bara vägrar att gå in till kanten..

fy fan, du skriver att du kör lastbil och ändå har du den mentaliteten, helt sjukt, det verkar inte som ni kört många mil utanför Svea rikes gränser, bete er så neråt kontinenten så blir ni fan ihjälslagna.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

Allmänt envis
12 512 Inlägg
26 maj 2009
Edil_ skrev:

Svar: Eftersom man skall förenkla för andra trafikanter, inte din uppgift att se till att dina medtrafikanter håller sig inom hastighetsbegränsningen. Ligger nån och trycker på eller jävlas förstår jag däremot att man kan ligga kvar. Jag tycker alltså du skall flytta dig ut i vägrenen även om du håller hastigheten.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Sök