Du ska "spetsa" dem ,som två parenteser (). föreställ dej hur det flödar runt hörn och gjutvårtor m.m. så brukar det bli bra. kanalen ska ju bli "strömlinjeformad" så du ska ta bort skarpa "kurvor" längs vägen.
Om du vill ha riktigt bra flöde ska du försöka ta mest mot pckningen,och sedan få den trattformad-ungefär i storlek med ventilen närmast sätet. Detta för att få upp farten på gaserna utan motstånd,vilket ger bättre fyllnadsgrad. Om du tar massor i insuget får du "stillestånd" i kanalen och skitdåligt bottenvrid+att det kanske inte ger nåt extra i övrigt!
Eftersom du troligtvis inte har högern i botten hela tiden,så får du ut mera på att få "raka spåret" i insuget och detsamma i utblåset.Dessutom stämmer du av hålen i toppen och insugsrör/avgaslimpa mot packningarna,så det inte blir några "hack" emellan.
Du tjänar ju på att motorn inte måste jobba lika hårt med att trycka ut soporna-oavsett var du har gaspedalen nånstans.
Att trimma en motor är lätt-att få den att hålla är svårare.Att börja i rätt ände är det tråkigaste....
Intag av kubiktum kan leda till livslångt beroende!