4392
Sök

Europcar har dragit för mycket pengar, vad göra?

660 Inlägg
27 maj 2009
Trådstartare
Hejsan!

Hyrde en bil från Europcar i gävle förra veckan och betalde då när jag hämta bilen och nu igår drog dom yttligare 1 600 kr från kontot så nu ligger jag minus och kommer få en massa övertrasseringsavgifter och liknande från banken, dom lovade att sätta in pengarna direkt när jag ringde men det har nu gått ett dygn och jag har inte fått pengarna vad ska jag göra?

Försäkringsbolget ska juh ha sina pengar snart (den första) måste ha pengarna innan det! Kan inte göra nått då jag inte kan tanka bilen kan inte köpa snus kan inte göra ett skit!

Ska Europcar betala min övertrasseringsavgift då dom inte skulle dra pengarna igentligen? Kan inget om tvister med företag och jag håller på bli tokig!

//Soderqvist

Livets stora gåta, hur kan ett företag som MDS hålla sig kvar i branschen?

1 867 Inlägg
27 maj 2009
Ring och var riktigt förbannad, så brukar det lösa sig.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

660 Inlägg
27 maj 2009
Trådstartare
Koop skrev:
Ring och var riktigt förbannad, så brukar det lösa sig.

Jo jag väntar bara på att dom ska öppna sen ska jag ringa, kan man inte hota med något? Typ någon anmälan eller liknande? Som student lever man verkligen på gränsen hela tiden och det här har fått mitt liv att rasa... Kan juh inte leva på luft och vatten speciellt länge...

Och hur göra med övertrasseringsavgiften? Det är juh ändå 10% av min totala månadsinkomst för maj...

//Soderqvist

528 Inlägg
27 maj 2009
Om de dag 1 sa att de ska betala dig snarast så tar det ju alltid en eller två bankdagar innan du får pengarna. Iaf om ni har olika banker.  Bankerna vill ju gärna hålla lite på pengarna.
Tråkig sits du kom i.  Hör med konsument-nissarna på kommunen, de kan nog hjälpa dig. De extra-kostnader du får bör ju rimligtvis företaget stå för.

47 Inlägg
27 maj 2009
Om de dragit pengar som de inte skulle dra är det självklart att de ska stå för de merkostnader som drabbar dig.

Golf R32 - En sitter i och 250 hästar skjuter på!

1 002 Inlägg
27 maj 2009
Ring och förklara läget så ska du se att det löser sig.!

...

660 Inlägg
28 maj 2009
Trådstartare
Nu har jag gjort det jag blvit rådd att göra, vänta... Funka det? Nej..

Nu har Europcar haft över 2 bankdagar på sig att föra över pengarna, längre tid ska det fan inte ta! Imorgon ska jag ringa dit och åka och hämta pengarna kontant! Ska i samma veva kräva dom på övertrasseringsavgiften...

Fan klockan tickar juh, på lördag ska vi ut och fira flickvännen som fyllt 18, hur fan ska det gå med 800 minus på kontot? Jävla klåpare.. det här ska dom fan få höra imorn!

//Soderqvist

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
28 maj 2009
hjälper nog inte allt för mkt och gnälla på gorg om de hela menar pengarna kommer ju inge fortare för de

660 Inlägg
28 maj 2009
Trådstartare
MrEricsson skrev:
hjälper nog inte allt för mkt och gnälla på gorg om de hela menar pengarna kommer ju inge fortare för de

Ne men jag vill att folk ska få veta hur fan dom beter sig mot sina kunder, följande är saxat rakt av från deras hemsida

Europcar skrev:
Vi lovar:
5. Att du får en korrekt faktura/kortspecifikation.

Det där ska dom fan få höra imorn, jävla klåpare!

//Soderqvist

8 886 Inlägg
28 maj 2009
Soderqvist skrev:
Nu har jag gjort det jag blvit rådd att göra, vänta... Funka det? Nej..

Nu har Europcar haft över 2 bankdagar på sig att föra över pengarna, längre tid ska det fan inte ta! Imorgon ska jag ringa dit och åka och hämta pengarna kontant! Ska i samma veva kräva dom på övertrasseringsavgiften...

Fan klockan tickar juh, på lördag ska vi ut och fira flickvännen som fyllt 18, hur fan ska det gå med 800 minus på kontot? Jävla klåpare.. det här ska dom fan få höra imorn!

//Soderqvist

Tar nästan alltid 3-bankdagar innan man har pengarna, att gnälla på Europcar hjälper inte mycket.
Felet ligger hos bankerna och inte Europcar

Fotograf på tierpidag.se

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
28 maj 2009
Soderqvist skrev:
MrEricsson skrev:

Ne men jag vill att folk ska få veta hur fan dom beter sig mot sina kunder, följande är saxat rakt av från deras hemsida

Europcar skrev:
Vi lovar:
5. Att du får en korrekt faktura/kortspecifikation.

Det där ska dom fan få höra imorn, jävla klåpare!

//Soderqvist

aldrig hörtalats om den mänskliga faktorn? att alla kan göra fel?

visst tråkigt när man råkar ut för de som sagt finns nått som heter shit happens

660 Inlägg
28 maj 2009
Trådstartare
Hamilton skrev:
Tar nästan alltid 3-bankdagar innan man har pengarna, att gnälla på Europcar hjälper inte mycket.
Felet ligger hos bankerna och inte Europcar

Faktiskt så ligger felet hos Europcar, när jag snacka med dom i tisdags så sa dom att dom hade gjort fel när dom tog betalt, alltså banken gör det dom ska göra...

MrEricsson skrev:
aldrig hörtalats om den mänskliga faktorn? att alla kan göra fel?

visst tråkigt när man råkar ut för de som sagt finns nått som heter shit happens

Jo men vaddå shit happens? Jag sitter på gränsen nu till att sälja baslådan och steget till riktigt underpris bara för att kunna äta tack vare dom där jävlarna!

//Soderqvist

1 297 Inlägg
28 maj 2009
Inte har du autogiro hos dom? Hur kan de dra mer pengar?

660 Inlägg
28 maj 2009
Trådstartare
MrTobias skrev:
Inte har du autogiro hos dom? Hur kan de dra mer pengar?

När man hyr bil måste man lämna ett visa kort som deposition hos dom, det är också detta kort man betalar bilen med.. Dock valde vi att betala på plats med ett annat kort vilket vi har kvitto på att vi gjort, dock la inte europcar in det i datorn att vi hade gjort en så kallad "kontantbetalning" som det heter när man betalar på plats utan först tog dom betalat för bilen sen vänta dom tills jag fick pengar på kontot så drog dom igen samma hyra eller banken gjorde det vilket dom ska göra också eftersom europcar inte meddelat att vi hade betalat redan

Där ligger problemet

//Soderqvist

342 Inlägg
28 maj 2009
Soderqvist skrev:
Faktiskt så ligger felet hos Europcar, när jag snacka med dom i tisdags så sa dom att dom hade gjort fel när dom tog betalt, alltså banken gör det dom ska göra...

Jo jo ...
Men det Hamilton syftade på var att fördröjningen av pengarna tillbaka på ditt konto inte beror på Europcar, utan banken.
Att Europcar tabbat sig från första början är ganska självklart.

Men vid transaktioner mellan olika banker så tar det automatiskt X antal bankdagar/arbetsdagar innan beloppet syns på mottagarens konto.
Själv har jag fått vänta uppåt fem arbetsdagar vissa gånger, men i regel rör det sig om 2-3 arbetsdagar.

Den fördröjningsprocessen styr banken, inte Europcar!

Däremot skulle jag personligen hålla Europcar ansvarig för alla direkta merkostnader som en övertrassering innebär för dig, alltså den avgift banken eventuellt tar ut i straffavgift för en övertrassering.
Mycket mer ersättning än så kommer du dock inte vara berättigad till (exempelvis ersättning om du drabbats i vardagen på ett eller annat sätt på grund av denna tabbe), men en direkt merkostnad är självklar att de ska ersätta.

Porsche for life.
Livet är för kort för att köra tråkiga bilar!

Avstängd
512 Inlägg
28 maj 2009
Brukar ta flera bankdagar innan pengarna kommer tillbaka, men vem lever på sista öret?

276 Inlägg
28 maj 2009
Om man har så dåligt med pengar på kontot så man inte kan äta om man får en oförutsedd utgift på 1600:- kanske man skulle ta och skaffa sig ett sparkonto! Bara ett lite tips!

Men nog ska du se att du kommer få dina pengar tillbaka, och vad är en övertrasseringsavg på? 75 spänn eller ngt, de kanske du kan överleva, men visst, rätt ska va rätt. Dock hade inte jag orkat bry mig om de inte är så att dom ger dig 75:- extra rakt av... Lycka till

712 Inlägg
28 maj 2009
Har man knappt med pengar eller har precis så mycket som det kostar tycker jag inte man ska hyra bil.
Det brukar OFTAST kosta något extra m.m

Har också haft problem med Europcar, men det var när jag hade lånebil under tiden min var på lagning. Då hade VW gjort fel och sagt att jag fått tillbaka bilen, fast den inte var klar.

Så fick hem en faktura på 14.500kr smile då blev man lite paff.
Men ringde till europcar och förklarade läget och dom rev fakturan.

Prata med dom, dom brukar oftast lösa det, om DU har rätt. Har dom dragit för mycket pengar tror jag inte dom kommer tveka på att betala tillbaka dom. Sen andra utgifter m.m är jag tveksam på, ändå ditt konto, du som ska se till att det finns pengar på kontot.

http://techrate.se
Dagens och framtiden teknik! Välkomna in.
Finns även på twitter:
http://twitter.com/Techrateswe

660 Inlägg
28 maj 2009
Trådstartare
Till alla er som klagar på att jag lever på sista öret, visst hade jag haft en imkomst på cirkus 15 000 i månaden hade detta inte varit ett problem, nu är det så att jag studerar och studenter har inte mycket pengar.. så har det alltid varit och kommer nog vara så en bra bit framåt!

för maj månad fick jag endast 2 092 kr av CSN och en oförutsedd utgift på 1 600 kr knäcker min ekonomiska plan ganska rejält,

Anledningen till varför vi hyrde bil var för att en polare skulle flytta från örebro till Sandviken och ingen hade en bil med drag, då hyrde han en bil men eftersom han inte var 20 så fick jag hyra och köra bilen men han betalade det var också därför vi betalade bilen med ett annat kort när vi hämtade bilen men jag som låntagare fick lämna mitt kort i deposition, hänger ni med nu?

//Soderqvist

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
28 maj 2009
Har du ringt igen??

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...

Sök