Denna helg gick heller inte riktigt som planerat, den gick bättre

Hann med en hel del och nu kvarstår enbart yttre komponenter på motorn för att kunna lägga tillbaka den i karossen. Tog mig en funderare gällande topplocket slipande och konstaterade att det är nog inte värt mödan. Gjut kvar lämnor var ganska minimalt och risken att kanalerna blir olika genom att bara med ögat jämföra dem är ganska stor. Så det får bli till en annan gång, vill bara få ihop motorn nu så att det går att börja köra

Byter ut ventilskaftstätningarna, slipade även ventil anliggningsytorna.
![http://karpero.mine.nu/gallery/i.php?/upload/2016/04/10/20160410232523-46f3cd1d-la.jpg]()
Ventiler och fjädrar monterade, en kvar att montera
![http://karpero.mine.nu/gallery/i.php?/upload/2016/04/10/20160410232526-c1548fb3-la.jpg]()
Verktyg för att klämma ihop fjädrarna
![http://karpero.mine.nu/gallery/i.php?/upload/2016/04/10/20160410232530-95124deb-la.jpg]()
Moment drar topplocket, här sista skedet var bultarna skall dragas 90 grader över moment
![http://karpero.mine.nu/gallery/i.php?/upload/2016/04/10/20160410232534-ef8a20af-la.jpg]()
Så här långt hann jag, passade även på att polera upp ventilkåpan för att stämma ihop med insuget
![http://karpero.mine.nu/gallery/i.php?/upload/2016/04/10/20160410232541-840eb3cb-la.jpg]()
Fortsättning följer.