Om man är helt pank, hur får man pengar?

Pro_fxr jobbar påre
30 maj 2009 · 751 Inlägg

jonesono skrev:

Arradin skrev:

hedley skrev:

Stämmer inte, jag har sökt allt mellan himmel och jord istortsett men kammat noll förutom ett extra knäck som varade ett par månader.

Och det trots goda betyg från tidigare arbetsgivare osv.

Säker på det ? För jag vet att Både McDonalds och Burger King i göteborg söker massvis med folk ? hmm
( och det sägs att det absolut inte finns arbete i "storstäderna" )

Klart att det finns arbetstillfällen, men du måste väl ändå inse att även om det skulle finnas lika många lediga arbeten som förra året (vilket det inte gör) så blir det ungefär 4 ggr fler sökande på vissa arbeten.

jaa de är klart att de blir ju fler ansökare.men man ska försöka=) om man är i kris om pengar och inte får pengar nångångstans ifrån så får man antingen springa runt i kvarteret och fråga om man ska klippa gräsmattan eller om nån behöver få grunden grävd.
sen samtidigt som man klipper gräset så springer man på nätterna å slänger på lite växtnäring så växer gräsetfortare och han får klippa hur mkt som helst:D och tjänar en liten slant dära..dock ingen större slant.men garranterat mer än NOLL

Audi A5 (2008)
David_Hbg
31 maj 2009 · 34 Inlägg

Vad menas med Kursavgift?  man blev lita sugen att ta taxikort, då man älskar att köra bil.. Någon som vet vart man kan ta taxikort? ( SKÅNE !)

med kursavgift innebär att man få gå en internkurs på det bolag som man vill köra åt, denna innehåller lite lokalkännedom, taxameterhantering, vett & etikett mm.

Jag läste mitt Taxi-kort, hos AFFES i Ängelholm, vet oxå att Karl-Eriks i HBG har

Spelis
2 juni 2009 · 1 926 Inlägg

Panta burkar? tongue

Sushikocken Sleeper
2 juni 2009 · 3 084 Inlägg

starta eget bli lyxGigolo smile

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
endorfinslaven
2 juni 2009 · 671 Inlägg

Hu vad synd det är om dig...
Åker runt på en resa lever på pappa o mamma...

Jag hade inte den möjligheten utan alla mina nöjen och ägodelar härleds till hårt arbete..
Det betyder att man inte bara jobbar hårt på jobbet utan på fritiden också....
Men så har jag gjort mer utav mitt liv än 90% av ..........

Genvägar tar man när man är rik...

andreas_gbg_
2 juni 2009 · 1 634 Inlägg

Känns ju verkligen som att du har kämpat och slitit för att få bilen.

Du jag hade haft råd att köpa en ferrari.. Men då hade jag inte haft råd till mat och huslån... Gissa vilket av alternativen jag väljer.

Tror inte du kommer att få något jobb om du inte lyckas dölja dina senaste år ordentligt.

Numera Saab 9-5 Aero -00
sk8ville
2 juni 2009 · 653 Inlägg

jobba först, nöje sen.

Smoke tires not drugs
Nissan Navara V6 diesel "Brukisen" (2011)
Toyota Supra "mkiv TT" (1993)
FireTraXX DFFL
2 juni 2009 · 9 020 Inlägg

Sno gamla tanters väskor, råna små barn när de fått sin veckopeng, knyck och sälj däckventiler eller börja hora.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
lundwall
2 juni 2009 ·

1) Sälj jultidningar.
2) Öppna porrsajt.

Xoreza
2 juni 2009 · 406 Inlägg

LasseMan skrev:
har du hört med soc?

Håller med. Soc? Sälja bilen? För du kan ju glöma so och äga en ny bil:/

MvH Glenn Wiberg
Fredrik_Rangert Egenföretagare
3 juni 2009 · 999 Inlägg

Du verkar ju inte ha någon vidare koll på ekonomin tyvärr...
Känns som att om du säljer bilen kommer du bränna dessa pengar på skit, om du inte rycker upp dig och blir lite vuxen.

Saker att göra utan att behöva pengar:
Flyttstäda lägenheter, vi betalade 2000:- för vår 2'a (för att folk ska kunna dra av det i deklarationen krävs att du har f-skatt, fixar man gratis genom att registrera en egen firma hos skattemyndigheten)
Reparera bilar åt folk, rekonda bilar, är du duktig får du nog en del jobb.
Trägårdsarbete måste gå att fixa så här års.


Jag hade sålt bilen och investerat dessa pengar:
Köp trasiga bilar -> laga -> sälj
Importera varupartier och sälja på t ex Tradera, Blocket osv
Åka till Tyskland och hämta hem öl, vad du gör med den får du själv räkna ut.

Annars går det att "trade'a" med det mesta, bilar, fälgar, möbler osv bara man lär sig marknaden och prisläget. Man behöver lite affärssinne med.

Kajsa
3 juni 2009 · 49 Inlägg

SOC?? Varför i helvete ska JAG betala dina nöjen?

Sälj bilen o stå ditt kast, väx upp FFS

De som int Dödar Härdar.
VALKYRIAS.SE
Volvo 855 (1996)
maccswe
4 juni 2009 · 200 Inlägg

Lite konstigt att det inte finns en ända reply från trådskaparen i den här tråden... dom kanske har stängt av elen hemma hos honom nu.

KJoensson
4 juni 2009 · 273 Inlägg

maccswe skrev:
Lite konstigt att det inte finns en ända reply från trådskaparen i den här tråden... dom kanske har stängt av elen hemma hos honom nu.

han va online igår, kanske har kronis börjat med att ta tangentbordet för han wink

Till trådskaparen:

24 bast, inte dags att ta lite ansvar för sina egna handlingar? Sälj bilfan och sluta lev över dina tillgångar.
Betala av så mycket skulder du kan och sök ALLA jobb, hade jag varit i din sits hade jag skitit i om jag hade fått städa toaletter, sopa gator eller klippa gräsmattor.

Jag tänker då fan inte betala betala för dina nöjen (när jag muckat från lumpen)

T.o.m. jag som är 19 år har mer vuxenpoäng.

AudiZack Living the good Life!
4 juni 2009 · 585 Inlägg

Kajsa skrev:
SOC?? Varför i helvete ska JAG betala dina nöjen?

Sälj bilen o stå ditt kast, väx upp FFS

Han kommer inte och få äga något sånt liknande ifall han får hjälp utav soc, de kommer tvinga honom att sälja sina fordon innan de hjälper honom....roll

When the flag drops, the Bullshit stops.
Rquired Allmänt envis
4 juni 2009 · 12 512 Inlägg

Sälj Forden och köp tillbaka din gamla glidare:

http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … age=128566

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
T16_AeRo
4 juni 2009 · 712 Inlägg

SatansWrath skrev:
Fallet är faktiskt inte så, så hade tänkt ge er lite bakgrundsinfo angående mitt problem, har som sagt varit borta i ca 200 dagar från Sverige o rest o jobbat i Wales (UK),Australien, Nya Zealand, Singapore och Thailand, kom hem från några dagar sedan.

Ytterliggare 56 tusen för lån pga diverse bungyjump,jetboating o andra äventyr o diverse fyllor(156 000) sammanlagd skuld.

SatansWrath skrev:
Så frågan återstår, hur fan kan man få ihop lite pengar för att få ut bilen, leva lite och kanske kunna unna sig ngt

Du har väl redan haft ditt roliga här i livet..

Sen fattar jag inte vad du menar med att du kämpat för att få bilen.. när du sedan skriver att dina föräldrar betalat den..

Senast redigerat av T16_AeRo (4 juni 2009)

SatansWrath Byggd för metaldecibel o kärnkraftsmäll
6 juni 2009 · 661 Inlägg

tack för både seriösa och oseriösa inlägg, vi lever ju i en hård värld, så därför är det givetvis viktigt att köra en hård bil också, speciellt om man är hårdrockare... så dte var ju bara ta sig i kragen så ja
fick jobb med 5 skift började 4 dagar sen vilket är rätt nice för jag kom hem för 8 dagar sen, morsan o farsan är givetvis förstående, så just nu ser det ut som jag kommer behålla bilen och betala av skulderna utan problem,

var nere hos soc, som ngn förslog, men seriöst kände bara avsmak o sitta med gamla tjetjener med skyttegravsfot från -43 så jag ringde min handläggare o sa du kan bränna papprerna om mig för jag vill fan inte gå runt på ngt sånt skit, seriöst mer pappersarbete och problem än att söka jobb.

Så behold, the bringer of light !

quote
Du har väl redan haft ditt roliga här i livet..

Sen fattar jag inte vad du menar med att du kämpat för att få bilen.. när du sedan skriver att dina föräldrar betalat den..
quote (fan hur fungerar citeringen)


well jag jobbade själv ihop 170k bilen kostade 250k, morsan o farsan sålde huset och betalade av mitt lån från banken så jag slapp betala ränta, betalade av 40k på det innan jag stack, sen blev givetvis aus, NZ o thailand dyrare än vad man tänkt sig pga fylledillen o diverse hor.

Senast redigerat av SatansWrath (6 juni 2009)

Consider the god we could be without the grace
Once and for all
Diminish the sub principle and leave it's toxic trace
Once and for all !
Ford Mustang Mach 1 "Trinity" (2003)
sk8ville
6 juni 2009 · 653 Inlägg

SatansWrath skrev:
vi lever ju i en hård värld, så därför är det givetvis viktigt att köra en hård bil också, speciellt om man är hårdrockare...

hahahaha big_smile

Smoke tires not drugs
Toyota Supra "mkiv TT" (1993)
Nissan Navara V6 diesel "Brukisen" (2011)
Pill3
6 juni 2009 · 48 Inlägg

snabba pengar på helger Fylle taxi :p

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang