2990
Sök

Garanti fel på min bas, måste jag betala frakten till företaget då?

214 Inlägg
30 maj 2009
Trådstartare
Köpte min bas av Ljudstudion i Växjö på biltema i påskas, och för några veckor sedan så släppte limmet(mer åt dubbelhäftandetape hållet) mellan masen och "gummit" runt, jag har självklart spelat in den minst 10 timmar och sedan endast spelat lungt med den(har den endast för att ersätta vanliga basen). jag ringde till ljudstudion och sa som det var och då fick jag ett nytt nr till deras "verkstad" och ringde dit och dem säger att jag måste betala frakten dit för att dem ska laga den. känns ju väldigt konstigt eftersom basen borde hålla längre än några veckor tkr man? annars hade jag ju aldrig köpt den...

Någon som vet om dem har rätt?

VW Beach Buggy 1300 projekt.
Snälla alla jävla 740 med japsdämare som tror bilen går lika bra som den låter lägg ner!

7 275 Inlägg
30 maj 2009
Rätt säker på att butiken i fråga ska stå för returkostnad vid garantiärenden.

206 Inlägg
30 maj 2009
Jag har också fått höra av en annan butik att garantin inte innefattar fraktkostnaden

1 631 Inlägg
30 maj 2009
Läs här om vad som gäller:
http://www.konsumentverket.se/mallar/sv … oryID=1674

Vanligt är att du står för returfrakten och butiken för frakten tillbaka till dig.

Kolla ditt garantibevis för att se vad som gäller. Eller prata med butiken igen!

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.

4 005 Inlägg
30 maj 2009
En hel del skickar ut en retursedel till dig. Och är det inget fel på varan, så får du stå får frakt fram o tillbaka.

Europamästare i Billjud.
186 Inlägg
31 maj 2009
Hej. Har du köpt något hos oss så kan du kolla på vår sida om köpvilkor. Där står det hur vi hanterar Garantier och reklamationer mm. Ljudstudion är medlem i trygg ehandel. Har inte hört något från dig angående frakten. Vi brukar maila eller posta fraktsedeln.

Sök