2658
Sök

Amega q-comp GOLD

1 468 Inlägg
31 maj 2009
Trådstartare
Har fått ett byte somlåter lite intressant. är det värt att byta min magnat aggressor mot 2 av dessa kit? 6.5" basar. är det BRA saker ens eller? kan inget om deta märke.
mvh

Supraman
2 300 Inlägg
31 maj 2009
är ett av det bästa som finns på marknaden.
ett bra steg till dom och du kommer tycka att allt annat låter skit.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

Europamästare i Billjud.
186 Inlägg
31 maj 2009
Låter sanlöst bra med Geneis Dual mono extreme, Vi hade ljudtävling igår och Micke på Amega electronics hade fullt upp med att dema dessa nya gobitar.

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
31 maj 2009
Frågan är då om det är de gamla Amegorna som det syftas på....
För de nya heter väl Q-comp50 resp 60?
Inget med GOLD i vad jag sett.

GOLD hade väl gul korg? Eller hur var det?

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

Supraman
2 300 Inlägg
31 maj 2009
Det e samma tillverkare som innan så om det e gammalt eller nytt spelar ingen roll.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

jobbar påre
751 Inlägg
31 maj 2009
har då hört att amega spelar SJUKT bra. typ de klaraste och finaste ljud du kan ha enligt många. har själv fundera på ett paket till min bil..men de blir dock 12000spänn Exkl. slutsteg;O

Gladen Audio
2 388 Inlägg
31 maj 2009
Stefan Varberg skrev:
Det e samma tillverkare som innan så om det e gammalt eller nytt spelar ingen roll.

Så en supra mk3 är samma som en mk4? det är ju samma tillverkare?

Nya Amega ska inte ha mkt alls mer än namnet gemensamt med den gamla serien vad jag hört. (inte hört med egna öron än dock, bara vad folk sagt....)

Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1

1 468 Inlägg
31 maj 2009
Trådstartare
Q-comp 60
Q-comp 60 GOLD hette dessa när dom såldes smile
Japps. det är gul korg på dom.
Lonefox skrev:
Frågan är då om det är de gamla Amegorna som det syftas på....
För de nya heter väl Q-comp50 resp 60?
Inget med GOLD i vad jag sett.

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
31 maj 2009
Ämnet har dock varit uppe förr......dock oftast LÄNGESEDAN...

Men här har du ngr åsikter från bla gurenius:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=18639

Här har du sökresultaten wink
http://www.garaget.org/forum/search.php … 1077754783

Du kan bortse från din egna big_smile

Själv har jag inte så mkt att säga om dem då jag inte har ngn direkt erfarenhet av dem.
Annat än vad jag hört andra säga om dem...så det känns inte som ngn idé att säga ngt då det blir i andra hand smile

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

1 468 Inlägg
31 maj 2009
Trådstartare
Nu har jag i alla fall gått med på bytet och jag numer har ett kitt Q-comp 60 GOLD med 2 sextra 6.5"are wink. kollade listpriserna på dessa saker. q-comp 60 ligger på 4500:- undra vad gold kittet ligger på då wink.

jobbar påre
751 Inlägg
31 maj 2009
dom är säkert en tusing dyrare säkerT:P  men som sagt.demska lira som fan.har hört nyare amega.vet dock inte vilka de var.vi stod då i en butik och kan säga.. är man nöjd med typ hemmabioanläggning hemma så behöver man ingen bas i bilen med dom högtalarna=)

1 468 Inlägg
31 maj 2009
Trådstartare
Lår br det wink. har du någon någon idé ohu man kangöra som e lit "låda till ötaaren där den ska sitta? baraöro fålite mer basåtergining?
Pro_fxr skrev:
dom är säkert en tusing dyrare säkerT:P  men som sagt.demska lira som fan.har hört nyare amega.vet dock inte vilka de var.vi stod då i en butik och kan säga.. är man nöjd med typ hemmabioanläggning hemma så behöver man ingen bas i bilen med dom högtalarna=)

jobbar påre
751 Inlägg
31 maj 2009
man brukar ju kunna göra en låda... men har dock inge data på hur stora dom ska vara.detta får nog någon annan komma med:)

bilder.ulfw.se
1 103 Inlägg
31 maj 2009
Lonefox skrev:

Det var den diskanten som hette Gold, hade inget med den gula färgen på korgen att göra.

Frippe_L skrev:
Nya Amega ska inte ha mkt alls mer än namnet gemensamt med den gamla serien vad jag hört. (inte hört med egna öron än dock, bara vad folk sagt....)

Bytte ut mitt gamla kit i bilen mot ett nytt nu i helgen, och det är rätt stor skillnad ja...

Leo86 skrev:
Nu har jag i alla fall gått med på bytet och jag numer har ett kitt Q-comp 60 GOLD med 2 sextra 6.5"are wink. kollade listpriserna på dessa saker. q-comp 60 ligger på 4500:- undra vad gold kittet ligger på då wink.

Dom gamla kit:en med gul korg och Golddiskant listade 4000:- när dom fanns.
Lösa 6,5" drivers låg på 1600:- då har jag för mig.

Leo86 skrev:
Lår br det wink. har du någon någon idé ohu man kangöra som e lit "låda till ötaaren där den ska sitta? baraöro fålite mer basåtergining?

Dom ska spela i hela dörren, inte i nån liten låda

"He who sacrifices freedom for security deserves neither"

1 468 Inlägg
31 maj 2009
Trådstartare
borde juh egenlitgen räcka med ett 7" gjurör som ä lagom lång att rutan inte  tar i om man har en stabil otten och en stabil fästning. rätta mig o jag har fel

smile

.
Pro_fxr skrev:
man brukar ju kunna göra en låda... men har dock inge data på hur stora dom ska vara.detta får nog någon annan komma med:)

Gladen Audio
2 388 Inlägg
31 maj 2009
Leo86 skrev:
borde juh egenlitgen räcka med ett 7" gjurör som ä lagom lång att rutan inte  tar i om man har en stabil otten och en stabil fästning. rätta mig o jag har fel

smile

.
Pro_fxr skrev:

Spela dem i hela dörren, se bara till så det inte läcker luft mellan fram o baksida på midbasen och dämpa dörrarna (och täta igen hålen i plåten) och dörrsidan, det kommer behövas.

Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1

1 727 Inlägg
31 maj 2009
Ulf_W skrev:
Lonefox skrev:

Det var den diskanten som hette Gold, hade inget med den gula färgen på korgen att göra.

Frippe_L skrev:

Bytte ut mitt gamla kit i bilen mot ett nytt nu i helgen, och det är rätt stor skillnad ja...

Leo86 skrev:

Dom gamla kit:en med gul korg och Golddiskant listade 4000:- när dom fanns.
Lösa 6,5" drivers låg på 1600:- då har jag för mig.

Leo86 skrev:

Dom ska spela i hela dörren, inte i nån liten låda

Tjena Uffe!
Du skrev allt, så då slapp jag. smile
Håller på med mitt kit nu till pickupen, sen blir det demo i 08-land direkt när jag får 12"aren.

Pierre

Shopen med personligt engagemang. Handla i WEBSHOPEN
Bilstereotidning på nätet: LÄS!
Seastreams Garage på FACEBOOK
Motorshow i Kungsängen på FACEBOOK

821 Inlägg
31 maj 2009
De gamla verisionerna av Amega är grymt svårt att få tag i. Så får man tag i dom ska man hålla hårt!
inte många som säljer dom alls längre. Tar med dom från bil till bil.! Hörde dom i polarens bil. det är svårslaget ljud i renhet och bas.. Hade gärna lyckats få tag 2 kit istället för 8 st mds högtalare som sitter i bilen nu!

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
31 maj 2009
Stefan Varberg skrev:

Eh..det är ENORM skillnad på dem gamla och dem nya.

Går inte att jämföra! Midbasen är framförallt det som är bra med dem gamla Amega-kitten. Mellanregister och diskant var sådär...många som bytte mot annat.

De nya verkar mer lovande måste jag säga efter att ha inspekterat dem.
Senast redigerat av jonash (31 maj 2009)

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

821 Inlägg
31 maj 2009
Gick inte amega i konkurs också för länge sedan? Och svenskt gjorda högtalare är det få som kan skryta om wink

Sök