Byter du till en H22 från en 92-96, ja snorlätt. men fortfarande mkt jobb!
beror la på hur man ser det kanske, men för mig är det mycket!
Skulle du få för dig att göra en H23 Vtec så är toppen Bolt on. men det är mer grejer än det du kommer behöva än bara en komplett h22 top t.ex.
Kamrem från en h22
vattenpump, fäste samt andra slangar.
Insug, beror på iof. men du kommer behöva vissa sensorer
En Vtec Ecu eller t.ex en programerbar ecu.
andra spridare
toppackning
o sen var det nått med "kamremstänjare".
är säkert nått mer, finns guider om det.
SKA det ge lite mera krut att göra en h23 vtec än en h22.
Motorbyte,
Snorlätt... ja, men fortfarande mycket jobb! men som prony sa, om du hittar, skaffa en h22 från 92-96 (gen4) då de redan har obd 1. sparar mycket pill
. motorfästen ska va samma. kanske ett bra tips att byta ut kuddarna till färska o fina.
Väljer du nått annat än just en h22 motor, då kommer det bli svårare då fästen, härvor, tja, de mesta inte kommer stämma överens med din bil. = mera jobb samt dyrare swap.
Lycka till!