3256
Sök

Kattstrypare till damaskerna?

104 Inlägg
2 juni 2009
Trådstartare
Kan man ha kattstrypare modell större för att hålla damaskerna på plats istället för de banden i metall?

727 Inlägg
2 juni 2009
Jag har använt mig av det, på en saab 9000 vid drivaxelbyte då den där i metall inte råkade följa med nya damasken. se till att dra åt den ordentligt bara

Projekt tråden för turbo bygget: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=157966

301 Inlägg
2 juni 2009
det går man inget ja rekommenderar.
skulle köpt universal "band" i RF stål om något.

!!!Det är inte farten som dödar, det är sättet du stannar på!!!

104 Inlägg
2 juni 2009
Trådstartare
Frayze skrev:
Jag har använt mig av det, på en saab 9000 vid drivaxelbyte då den där i metall inte råkade följa med nya damasken. se till att dra åt den ordentligt bara

Kanske ta två band på varje ställe? så man får en låsning på varje sida, 100% balans då?

12 086 Inlägg
2 juni 2009
Kattstrypare? Vad är de nu jag missat smile

129 Inlägg
2 juni 2009
hmmm, tror det är bäst med någon liknande, tänk ändå på art dem kommer att rotera rätt så fort

Offroad Racing
3 122 Inlägg
2 juni 2009
JapMax skrev:
Kattstrypare? Vad är de nu jag missat smile

Kattstrypare, xxxxxstrypare (är väl säkert olagligt om man skriver det ordet), buntband och så vidare. Kärt barn har många namn wink

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

104 Inlägg
2 juni 2009
Trådstartare
DJ_Philip skrev:
hmmm, tror det är bäst med någon liknande, tänk ändå på art dem kommer att rotera rätt så fort

Dom kommer rotera rätt fort, men dom är jävligt dåliga, och om man dessutam har två på varje så att man får en låsning på varje sida blir den ju balanserad.

832 Inlägg
2 juni 2009
Risken för obalans är ju minimal eftersom det sitter så nära centrum på axeln. Man får ju inte direkt obalans så det märks om man tar bort en ventilhatt heller. Sätt dit en och se till att dra åt riktigt så ska det inte vara något problem. Har gjort det själv någon gång oxå och det funkade fint.

Lemmy till upprörd skribent:
"-Utnyttjar vi groupies? Groupies? Hur kan du kalla din dotter för det!"

258 Inlägg
2 juni 2009
funkar alldeles utmärkt kan jag säga, förmodligen bättre än dom i stål då dom förmodligen inte nöter damasken lika lätt. har kört med strypers på mina bilar och aldrig varit några problem, skit i balanseringen, är som lurken_85 säger att dom sitter så nära centrum så det inte spelar någon roll+ att låset på dom knappt väger något

No brain-No pain
Projekttråd om urisen: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=227832

Sök