4353
Sök

V40 - vägrar starta/tjuvstannar

18 Inlägg
4 juni 2009
Trådstartare
gäller en V40 med några år på nacken, problemet med den är att den ibland inte startar kan även dö vid tomgång/rödljus. det gårt bra att slå på billarmet och sedan på det igen för att därefter starta bilen igen.
kan även vara lugn med att starta och köra en stund för att vägra starta igen efter den så tex 10 min.

vad kan själva grundproblemet ligga någonstans?

tacksam för att alla gissningar

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
4 juni 2009
låter som start spärren krånglar?? eller har du det i din? annars någon form av tändningsfel? ställ samma fråga till ( torpis ) han har nog svar på en gång om vad det kan vara. han kan s/v40 motorerna i sömnen hehe

18 Inlägg
4 juni 2009
Trådstartare
tyvärr inte min bil så kan inte svaret om startspärren.
lite lustigt att det går att få igång den efter tryckt på larmet 2ggr.

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
4 juni 2009
ja det är ju det. tänkte på just det eftersom larmer och lås systemet är "samma" sak om man ska säga så, och då kan start spärren krångla om den är dålig eller glappar eller vad som hellst. men som du sa. låter riktigt skumt. har du frågat TORPIS om det? han kan nog ge dig mer svar än vad jag kan. jag kan bara ge dig gissningar smile

Allmänt envis
12 512 Inlägg
4 juni 2009
mjukglassen skrev:
tyvärr inte min bil så kan inte svaret om startspärren.
lite lustigt att det går att få igång den efter tryckt på larmet 2ggr.

Låter definitivt som någon startspärr, dra ut säkring eller vad ni nu hittar till larmet och se om ni har kvar problemet.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

18 Inlägg
4 juni 2009
Trådstartare
en bil borde inte kunna självdö när man tex står i kö vid rödljus etc
kan kolla bilen först på måndag, finns det något bra forum för just volvo?

Forummoderator
10 576 Inlägg
5 juni 2009
Vad gäller det för bil mer exakt? "V40 med några år på nacken" stämmer in med precis samtliga V40 som tillverkats, bensin som diesel etc...

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök