2906
Sök

Honda S2000 fel på 3 sensoror HJÄLP!!

4 Inlägg
12 juni 2009
Trådstartare
Hej jag har en honda S2000 heter kjimsan här på garaget.
I vilket fall som helst så är de något galet fel på bilen inte verkstad snubben som kollar på den kan räkna ut vad felet är.
Det är några sensoror i bilen som inte fungerar som de ska det är bara 2 sensoror som går hela vägen fram till datasystemet.
Sen den ena sensorer bara försvinner helt och hållet.

Det går inte ens att starta bilen om jag har alla 3 inkoppalde.
men tar jag väck en sensor då startar bilen fast i (NÖDLÄGE) vilket innebär att den går konstigt och går bara till max 3000 varv. Det är inget fel på dom 3 sensororna för det spelar ingen roll vilken jag tar väck bara 2 är i vilka som helst så startat bilen i nödläge men en kan bara inte vara inkopplade.
För då låter de som den har motor stopp och vägrar starta. Har försökt allt fattar fan iten vad ja ska göra sånt sjukt mysko fel snälla hjälp nån som kan de här ??

SÅ här hände felet. Jag tog ut bilen i år då på nån vänster hade servostyrningen dött så det var extremt svårt att styra. Men bilen gick som den skulle på sina 9000 varv bara svår att styra.
Så jag skulle ta den till verkstan då för dom skulle fixa servostyrningen som bara hade dött på nån vänster. Men jag kom iten ens till verkstan.
Jag hade kört 1 mil verkstan var drygt 5 km kar till. Men då dog bilen bara sådär. Som jag hade motorstopp vilket jag inte hade. Men dog som den hade fått de. Sen så gick den inte att starta bara den bara dog sådär efter en mil och vägrade starta igen. Så visa de sig det var de felet jag beskriver för er vilket jag behöver stor hjälp med. Tacksam för svar mvh Kim
Senast redigerat av kjimsan (12 juni 2009)

654 Inlägg
12 juni 2009
Har du/någon provat att Nolla ECU boxen?

Ett starkt råd är att du reggar dig på Hondaklubben.com och frågar dom där om detta.
Är en del där som har rätt bra koll på S2000, kan ju vara nått enkelt skit fel bara om du har tur.

4 Inlägg
13 juni 2009
Trådstartare
Blida skrev:
Har du/någon provat att Nolla ECU boxen?

Ett starkt råd är att du reggar dig på Hondaklubben.com och frågar dom där om detta.
Är en del där som har rätt bra koll på S2000, kan ju vara nått enkelt skit fel bara om du har tur.

Hej tack för svar jo vi har prövat nolla systemet men varje gång vi gör de så dör bilen automatiskt bara stängs av sad

142 Inlägg
18 juni 2009
Det är ju el-servo på den bilen, så det är möjligt att bilen går in i "limp mode" när inte servon fungerar.
Vad är det för sensorer du pratar om?

Sök