3207
Sök

Byta högtalare bak på 9000 cse

22 Inlägg
17 april 2006
Trådstartare
Hej!
Har nyligen blivit saab ägare och skulle vilja i och byta de stora högtalarna ibak till ett par sony som jag har liggandes. Men jag vill inte i och bända i gallret utan att veta exakt hur jag ska få bort det. Någon som bytt själv som vet hur man på enklaste sätt får bort högtalar gallret?
Senast redigerat av DEsmond_Viez (17 april 2006)

44 Inlägg
22 april 2006
Hallo! jag hade en 9000 cse förr.. som jag smällde.. hehe.. men jag har bytt högtalarna bak så jag vet hu man kan göra.. ta bort inredningen i skuffen istället.. du får ta bort "golvet" över baljan och plastlisten vid luckan.. sen sitter det med lite skruvar och sen är den bara att dra ur.. den sitter i skuten vid högtalarna i ett spår.. det går inte att låssa gallret..
Men högtalarna sitter endå skruvade underifrån.. Det är lite trångt men det går med lite pul.. Inredningen är rätt SlITstark så det går att ta i ganska mycket om det behövs.. fick jag göra..

Åh nej det är han i Saaben!!!

22 Inlägg
23 april 2006
Trådstartare
Tack så mycket! Ska genast ut å kika!

Maskin Tekniker Atlas Copco
46 Inlägg
23 april 2006
kan även fäll baksätet och skruva bort själva låsningen till ryggen för att kunnat få los inreddningen mer.. sliper man slita så mycket..

22 Inlägg
24 april 2006
Trådstartare
Ska sätta in subwoofern okcså menh ur får jag in + kabeln från batteriet till kupén? Måste man göra som det står i haynes boken? Montera ner närapå hela mitttkonsollen för att komma åt skydden över och jämte pedalerna?

Sök