2747
Sök

Huvudenhets byte till W124

3 Inlägg
19 juni 2009
Trådstartare
Jag ska byta huvudenhet i min W124. Har en Pioneer DEH-4000UB som jag gärna vill sätta in, nu sitter originalstereon i.

Nån som vet eller har en aning om hur man får loss originalstereon utan att förstöra någonting.

Kommer min nya stereo att passa med alla anslutningar osv. som redan sitter i bilen?

3 Inlägg
20 juni 2009
Trådstartare
aha tackar. jag har funderat på dem hålen om det är nånting med en demontering.

Ska försöka pilla ut den idag:)

Har försökt som bara den men får inte ut skiten!! Har nu inskaffat dem där dementeringsverktygen och sticker in dem, men den sitter fortfarande fast lika hårt som innan.

Är det något mer man ska lossa?
Senast redigerat av merca01 (24 juni 2009)

3 Inlägg
19 juli 2009
Trådstartare
Jag har fått ut stereon nu:)

Verktygen funkade fint men hela grejen var att under stereon fanns det två plastclips som var tvungen att tryckas ned, samtidigt som nycklarna ska in. Ända sättet att få till detta var att plocka bort hela askoppen som sitter nedanför.

Så nu har jag en ny stereo i, bytt högtalare i instrumentbräda fram och hatthylla bak:)

Nu ska man bara komma på ett sätt att ta bort dörrsidorna för att komma åt högtalarna där, utan att riva hela dörren och inte få tillbaka den:P

42 Inlägg
2 februari 2010
merca01 skrev:
Jag har fått ut stereon nu:)

Verktygen funkade fint men hela grejen var att under stereon fanns det två plastclips som var tvungen att tryckas ned, samtidigt som nycklarna ska in. Ända sättet att få till detta var att plocka bort hela askoppen som sitter nedanför.

Så nu har jag en ny stereo i, bytt högtalare i instrumentbräda fram och hatthylla bak:)

Nu ska man bara komma på ett sätt att ta bort dörrsidorna för att komma åt högtalarna där, utan att riva hela dörren och inte få tillbaka den:P

Hur gick det med dörrarna? smile

Har just köpt mig en W124 320E och jag får verkligen inte in ramen till min kenwood HU (standardmått). Är det något clips eller något jag missat?
och så undrar jag om det är ISO-kablage original, för det är det verkligen inte i min. Är det tidigare ägare som gjort en soppa av alla kablar?

Tacksam för svar!
Senast redigerat av Mordecaien (2 februari 2010)

Sök