Hej alla bil glada, Jag är på G att köpa bil nu men jag funderar på antingen en saab 900 2,0 T coupe årsmodellen runt - 95 - 96 -97 -185 hk original..
Eller en Honda crx vtec 150 hk original
Har ni nåt negativt / positivt att säga om bilarna vilken bil skulle ni valt? Jag litar inte riktigt på saab motorn, litar mer på honda's motorer + att jag gillar starkt karossen på crx'en... men är lite ute efter hästarna på saaben + att den är lite modernare..
Jag själv gillar CRX Mera i både former och motor Tror nog att CRXen drar Saaben på grund av lägre tyngd. Är dock inte säker. Saaben är ju mera familjebil än sportbil. Crxen är ju en bättre förstabil enligt mej. Ligger ju som en gocart på vägen iaf. Har förmodligen en massa bättre köregenskaper. Allt från mej
Om man tar Saab 900 så ska man satsa på nyare än 95 då det finns ROST! Om man vill ha lite sportigare Saab så ska man ta en Talladega. Om du köper en 94 eller 95 så ska man kolla noga så att det inte finns rost.
94 o 95:or hade problem med rosten. På 96:or hade man bättrat rostskyddet. Det är bäst att köpa en bil med matalliclack. Metalliclack klarar sig bättre från rost. Om du väljer en Talladega så får du:tvåfärgad inredning, metalliclack, skinnsäten, kromade innerhandtag, lackad vinge, frontläpp, lackade backspeglar, 16 tums fälgar.
Har en 2.0T -96 och är grymt nöjd, lägg till knappt 5000 spänn på ett chip så har du 230 kusar å då drar du garanterat hondan. Inga problem med att motorn inte håller, men ska du trimma över 250 häst så blir kopplingen lite vissen men annar så.. Smooth as silk. Go with the Saab!
Har en 2.0T -96 och är grymt nöjd, lägg till knappt 5000 spänn på ett chip så har du 230 kusar å då drar du garanterat hondan. Inga problem med att motorn inte håller, men ska du trimma över 250 häst så blir kopplingen lite vissen men annar så.. Smooth as silk. Go with the Saab!
Håller med dig. dyGGz: Har du tittat på de bilarna? Kan även ge dig fler sidor.
Saaben är mer modern än Honda crx. Och har dessutom större utrymmen. Så kom ihåg om du köper en 900 av 94 eller 95 årsmodell så kolla noga så att det inte finns rost. 94 o 95 årsmodeller hade problem med lacken. Det är bäst att köpa en fullservad bil. Se till att det finns en instruktionsbok, servicebok är viktigast att ha. Bilen bör då vara 100 % rostfri. Nyare än 95 har nu bättre rostskydd.
Fattar inte snacket om rost på 94/95! Min 900 Cab är en 95:a å där finns inte en prick! :-) den rullar ju dock inte vintertid... Mitt råd är iaf 900:an! Lätt att trimma, pålitlig motor, billig att hålla... finns bara fördelar som jag ser det! Mvh/ Stiffy
A friend asked:
- What's wrong with your brain?
I replied:
- Well, in the left side there's nothin' right. And in the right side there's nothin' left.
Tack för era svar, Saabare: jo jag har tittat på bilderna, mycket fina bilar, Nej tack jag kan leta själv men tack endå
Ohh det känns jobbigt nu vet inte vad jag vill ha..
5dollah: Är det ingen risk att typ databoxen krashar eller något med ett chip?
Nope, du får en hel utbytesbox som du bara pluggar i å skickar tillbaka din egen när du sett att det funkar felfritt, den är redan omprogrammerad så de e bara att tuta å köra. Du behöver alltså inte mixtra eller omprogrammera nåt chip på egen hand. Lätt som en plätt mao
Fattar inte snacket om rost på 94/95! Min 900 Cab är en 95:a å där finns inte en prick! :-) den rullar ju dock inte vintertid... Mitt råd är iaf 900:an! Lätt att trimma, pålitlig motor, billig att hålla... finns bara fördelar som jag ser det! Mvh/ Stiffy
Då är det vissa modeller som har rost. Håller med Stiffy. Min 900 2,0i var jättebillig att hålla. Om du har 185 hk orginal: 0-100 km/h:8,5s toppfart:230 km/h. Man kan även satsa på en V6 motor. Den är en 2,5i liter (utan turbo) med 170 hk:0-100 km/h:8,6s toppfart 225 km/h. Men turbon är lätt att trimma. Vi får se vad dyGGz tar för bil.
Jag skulle säga att saaben är det förnuftigaste valet. CRX är det roligaste valet.
Nu är det bara till att bestämma dig om du vill ha roligt eller vara förnuftig
Håller inte riktigt med. Saaben känns mer komfortabel o är roligare o köra än Hondan. Enligt mig. Hondan är inte så modern som Saaben. O Saaben har större utrymme än Hondan har jag för mig. Hondan känns väldigt tråkig på vägen. Det är svårt att välja en bil. Jag rekommenderar att du satsar på Saaben. Så har du en fin bil. Dock så ska det inte va mer än 17000 mil på mätarn.