Bilen importerades Oktober 2004 och var då vinrödmetallic. Den var då endast utrustad med Nismo 18" LM fälgar och ett HKS Dragger avgassystem.
Under vintern 2005 lackades den om i den Lime-gröna färg som fortfarande präglar bilen.
En aluvinge, Bomex bakkjol, Nismo vita sido och framblinkers, Speed R kolfiber speglar och kolfiberhuv har förändrat exteriören på bilen.
En ny motor inhandlades som var uppgraderad av RB Motorsports med HKS kolvar, stakar, 680cc spridare, 2530 turbos, Nismo ram o vev lager ARP bultar, Tomei 1.2mm stålpackning, bafflekit, soppapump, Apexi Power mm
En turbo rasade och 2 nya köptes in men alla de såldes. Ville ha toppmonterat och köpte då ett Greddy kit bestående av grenrör, tryckrör, slangar, wastegate och TD05H 16G aggregat. Aggregaten var i dåligt skick trots att de inte skulle rullat speciellt långt. De hann köras med ca.1bar under de 3-400mil bilen rullade innan även en av dessa turbos rasade.
Nu är 2 KKK K24 aggregat inhandlade och ska byggas grenrör av GT-Tune till om det nu är möjligt. Utformningen är långt ifrån anpassad till en RB 26 motor.
Tryckrör och nya behållare har eller ska byggas av GT-Tune också till nästa säsong bland många andra saker. Kåpor och insug har polerats och borstats.
Förhoppningsvis ska front, kjolar, kolfibervinge och kolfiberbaklucka med.
Övrigt:
Målet med bilen är att den ska vara brukbar inom de flesta områden. Det ska funka utmärkt att ge sig ut på bana, busa och glida mm.
Samtidigt ska den gärna gå hyfsat snabbt på strippen. Målet där för i år var att köra en 11a vilket jag gjorde och det trots att 100hk saknades då jag inte fick mina luftmassemätare eller laddet att lira riktigt.
11.93 sattes med ca. 1bar i ladd och då var även turbona kassa vilket bekräftades då den ena rasade kort tid efter.
Mål nästa år är en bit över 600hk och en låg 11a eller en 10a på strippen
Spec:
KKK K24 Turbos x2
Custom Grenrör
Custom Elbows
Custom Downpipe
Custom Tryckrör
3.5" Cat-Backsystem av okänt märke (Greddy/Trust titanavgas)
Trust Intercooler 600x300x120
HKS 87mm kolvar
HKS stakar
HKS dubbla dumpventiler
HKS tryckrör för dumpventiler
Aeromotive A1000 god för ca 800hk
Stålomspunna slangar till soppa, olja och vatten
AN kopplingar till bränslesystem
Edelbrock bränslefilter för hög effekt
Kinsler 1280cc
NUKE Bränsletrycksregulator
NUKE Fuelrail
NUKE Y-Kors för bränsle
NUKE Vaacumstation
Tomei Skvalpskydd för oljetråg
Tomei kamrem
Tomei 1.2mm toppackning
Tomei ? kammar 68 - 10.85 lyft
Tomei ? Starkare ventilfjädrar
Tomei oljelock
Nismo ram o vevlager
Nismo luftmassemätare
Nismo N1 vattenpump
Nismo kylarlock
Apexi Power Fc & Commander
Apexi Boost Controller (kompletteras med en annan BC)
JUN olje pump
OS Giken justerbara kamdrev
Exedy 3-Skivig koppling
Exedy Lättviktssvänghjul
ARP- bultar
Apexi Auto turbotimer
Apexi luftfilter x2
Nismo motorkuddar
Nismo växellådskudde
Splitfire tändspolar
Bee- R rev limiter
Ventilkåpor, tändstiftskåpa, kamremskåpa och insug polerade och sen borstade
Custom Spolarvätskebehållare/Vevhusventilation i alu
Custom Expansionskärl i alu
Custom Styrservobehållare i alu
Många motordelar och detaljer sprayade i mattsvart
Chassi:
Nismo S-tune coilovers
Fjäderbensstag fram och bak
18" NISMO LM fälgar
Kumho Ecsta Mx 265/35/18
Original Brembo runt om.
Interiör:
Original än så länge. Momoratt med snap-off nav väntar. ( Bur hel eller halv) kommer byggas av GT-Tune framöver.
Nismo växelspaksnopp
Exteriör
TenzoR Aluminiumvinge ( Kolfibervinge)
Speed-R Kolfiberspeglar
Lack i Limegrön Pearl
Kolfiberhuv TS look
Nismo vita sido och framblinkers
Nismo överläpp på huv
Nismo Carbon pillar garnish
Bomex Bakkjol
Bomex sidokjolar
Lite bilder
Lite filmer o kika på!!!
http://media.putfile.com/skyrexhttp://media.putfile.com/ruudskogen-projekt-0001http://media.putfile.com/ruudskogen-projekt-0002http://media.putfile.com/Mantorphttp://youtube.com/watch?v=w3x1-5CSCoEhttp://youtube.com/watch?v=H4VZls9-djkhttp://youtube.com/watch?v=q-Z8HYt7LEc