4207
Sök

Val av grenrör till 740 tic ?

108 Inlägg
27 juni 2009
Trådstartare
tjena
nu så är det dags o skrämma upp tic:en mera big_smile har kollat o funderat på detta grenrör http://www.klracing.se/index.php?subpag … ;vara=1688            är det någon som använt det o kan säga om det är ngt o ha ?

seriösa svar tack!!

MVH

908 Inlägg
27 juni 2009
lånar tråden lite pga att jag är okunnig.. vad är fläns ? tongue vet ju att de är något i/till grenröret men vad ? tongue :$

11 Inlägg
27 juni 2009
det beror på hur du ska ha turbon. ska du haden uppe vid ventilkåpan moste man sköra dän flänsen mot blocket o vända på den. du mosste även dra nya olje rör ev vatten om du kör med det. o även dp. håller skälv på o bygger med sådant. men ska men endå riva isär skiten så varför inte. bilen går ju inte än men det jag har hört om dom e att dom kan spricka. mvh

108 Inlägg
27 juni 2009
Trådstartare
dannebravo skrev:
det beror på hur du ska ha turbon. ska du haden uppe vid ventilkåpan moste man sköra dän flänsen mot blocket o vända på den. du mosste även dra nya olje rör ev vatten om du kör med det. o även dp. håller skälv på o bygger med sådant. men ska men endå riva isär skiten så varför inte. bilen går ju inte än men det jag har hört om dom e att dom kan spricka. mvh

okey jag vill ha turbon uppåt (vid ventilkåpan) . vart kan man få tag på ett sådant grenrör som flänsen är rätt vänd ??

108 Inlägg
27 juni 2009
Trådstartare
Beckstroem skrev:
flänsen är ju felvänd och det är till 240..?

joo jag vet men lyckas inte hitta någon med flänsen åt rätt håll ... o 240,740,940 är samma avgasbultsmönster om jag inte minns fel ...

908 Inlägg
27 juni 2009
Volvo_74o skrev:
Beckstroem skrev:

joo jag vet men lyckas inte hitta någon med flänsen åt rätt håll ... o 240,740,940 är samma avgasbultsmönster om jag inte minns fel ...

aa om alla är b230 så.. men jag tänkte mer på motorutrymmet.. det är väl inte lika ?

108 Inlägg
27 juni 2009
Trådstartare
Beckstroem skrev:
lånar tråden lite pga att jag är okunnig.. vad är fläns ? tongue vet ju att de är något i/till grenröret men vad ? tongue :$

en fläns på ett grenrör är tex den del som ligger mot toppen och som man monterar turbon på . alltså där du bultar fast grejerna tongue

908 Inlägg
27 juni 2009
Volvo_74o skrev:
Beckstroem skrev:

en fläns på ett grenrör är tex den del som ligger mot toppen och som man monterar turbon på . alltså där du bultar fast grejerna tongue

okej, tack smile

108 Inlägg
27 juni 2009
Trådstartare
Beckstroem skrev:
Volvo_74o skrev:
Beckstroem skrev:

aa om alla är b230 så.. men jag tänkte mer på motorutrymmet.. det är väl inte lika ?

yes ... motorutrymmet är inte lika nej men därimot så är det nästan lite mera platts i en 240 har jag för mig är inte mindre åtminstonde tongue

108 Inlägg
27 juni 2009
Trådstartare
men vart kan man få tag på ett sådant eller liknande grenrör till b230 8v som är vänt uppåt ?? finns det överhuvudtaget från fabrik ??

Sök