Som folk sagt tidigare, prioriteringar...
För mig själv gäller ganska hårda prioriteringar (enligt mig själv)... Går på bio ca 2 ggr/år, äter ute cirka 4 ggr/år, köper inte nya kläder förrän de gamla går sönder, har varit på krogen/puben/klubben cirka 10 ggr på 8 år, haft en veckas semester per år (resten kontant) sedan gymnasiet, hyr film 0,5 ggr/månad, varit utomlands 1 gång på 12 år (och drabbades då naturligtvis av tsunami-katastrofen), osv...
Enda lyxen jag unnar mig (förutom bilintresset) är en hög mobiltelefonräkning, den lyxen behövs enligt min mening när man kör lastbil...
Har mest gjort dåliga bilaffärer i mitt liv, men de få jag har gjort bra har jag gjort riktigt bra och de täcker mer än väl upp de dåliga. Har dessutom köpt bostadsrätt som jag renoverat och sålt dyrare.
Ett annat tips (kanske självklart för många) är att satsa på ett "projekt" i taget. Inte spara till fälgar, plasma-TV och semesterresa samtidigt. Slutför ett "projekt" innan man börjar med nästa. Spara till en sak åt gången... Lättare att behålla motivationen och disciplinen då.
Å andra sidan är inte heller min bil så häftig, orginal än så länge och tycks så förbli ett tag framöver också på grund av... Hmm... Oförutsedda utgifter?
Senast redigerat av Alecci (20 september 2006)
00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex