2561
Sök

Köra bil med en fel registreringsskyltar

2 Inlägg
30 juni 2009
Trådstartare
Hej,
Jag har en bil men har ännu inte fått igenom från Transportstyrelsen då det är en helt ny bil, jag måste dock använda den så alternativet är att använda min gamla bils plåtar. Bilar är "identiska" så risken att bli stoppad är minimal.
Men om, vad är påföljden??

Ses därute,

Marre

518 Inlägg
30 juni 2009
varför två trådar?

ställer man av en volvo 740 inför vintern är det nåt som inte klickar i ordentligt.

5 198 Inlägg
30 juni 2009
Du kör en falskskyltad bil..säkerligen höga böter

362 Inlägg
30 juni 2009
urkundsförfalskning. eller pappersfusk som det heter i folkmun. skulle inte vilja va i dina fillingar "om" du blir stoppad..

Med ett hyffsat järnrör kan man slå världen med häpnad!

30 Inlägg
30 juni 2009
jag gjorde det en gång fast då skiftade jag plåtar mellan två bilar och skrotade den ena och sålde den andra,sen när dom som jag sålde bilen till blev stannade och dom märkte detta fusk, så blev jag kallad till snutstationen och fick ta emot dryga böter på 2000 spänn

Supraman
2 300 Inlägg
30 juni 2009
du kan räkna med dryga böter.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

78 Inlägg
30 juni 2009
Vi gör så där jämt här nere i min by wink En polare har haft samma skyltar på tre bilar och han ser det som en skälvklarhet att man bara skruvar över skyltarna big_smile

3 235 Inlägg
30 juni 2009
Volvo_Performance skrev:
Vi gör så där jämt här nere i min by wink En polare har haft samma skyltar på tre bilar och han ser det som en skälvklarhet att man bara skruvar över skyltarna big_smile

Låt mig gissa, ni har ingen polisstation där, och snutarna kommer dit bara ifal det sker ett mord eller nåt i den stilen?smile Soft!

37 Inlägg
30 juni 2009
engolf skrev:
Volvo_Performance skrev:

Låt mig gissa, ni har ingen polisstation där, och snutarna kommer dit bara ifal det sker ett mord eller nåt i den stilen?smile Soft!

haha du tänker på filmen Kopps :>

3 182 Inlägg
30 juni 2009
Har en bekant som gjorde det på sin bil och det slutade med fängelse. låter löjligt men det är dagens sanning. väldigt höga böter fick han med. indraget körkort i 1 år med.

Volvoit - lagd åt vänster
946 Inlägg
30 juni 2009
Northbeach_1978 skrev:
så risken att bli stoppad är minimal.

Marre

Tror inte att det minimerar risken att just bli stoppad, risken att bli påkommen VID ett stopp är dock kanske en aning mindre. smile

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -

3 259 Inlägg
30 juni 2009
Northbeach_1978 skrev:
Hej,
Jag har en bil men har ännu inte fått igenom från Transportstyrelsen då det är en helt ny bil, jag måste dock använda den så alternativet är att använda min gamla bils plåtar. Bilar är "identiska" så risken att bli stoppad är minimal.
Men om, vad är påföljden??

Ses därute,

Marre

Hehe låter som att nåt annat är i görningen än att få provköra sin "nya bil"!smile men vad vet jag..

MVH/Jon

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976

Sök