4090
Sök

Sant att dioder får bilen att dra mindre soppa och ge mer effekt?

527 Inlägg
6 juli 2009
Trådstartare
#41
Grillen ska täckas för :-)
http://www.superskoda.com/images/Plasty/f1-fgcr3.jpg

Att ta bort backspeglarna funkar inte.

En fråga, sänker en vinge soppaförbrukningen eller rent av höjer den??

302 Inlägg
6 juli 2009
#42
då får du ju pissig kylning.
Åker själv en mercedes e 270 cdi -02. 5 cylindrig diesel motor chippad till 210hk. drar 0.48l/mil i 110km/h och lugn körning.

0.72l/mil i en hastighet mellan 180km/h - 240km/h i 6 mil.
och då åker man som en kung i en bra och lyxig, tung bil med bra drag.

3 259 Inlägg
7 juli 2009
#43
Bohlin skrev:
då får du ju pissig kylning.
Åker själv en mercedes e 270 cdi -02. 5 cylindrig diesel motor chippad till 210hk. drar 0.48l/mil i 110km/h och lugn körning.

0.72l/mil i en hastighet mellan 180km/h - 240km/h i 6 mil.
och då åker man som en kung i en bra och lyxig, tung bil med bra drag.

Där tog du väl i lite grann va?smile

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976

527 Inlägg
7 juli 2009
Trådstartare
#44
Vet inte om det påverkar kylningen direkt, men jag kan ha fel. För kylningen sker ju undertill. Bakom den denna grill så är det bara luftintag till motorn och i övrigt rätt mycket täckt, en fakegrill alltså. Men jag vet inte riktigt, måste ut och kika mer nogrannt.

234 Inlägg
18 augusti 2009
#45
rätta mig om jag har fel men om man inte tankar full tank bildas då inte kondens som ger upphov till rost i tanken som i sin tur leder till onödiga reparationer? Har för mig att jag hörde något sådant nånstans.

Some people just need a high five...
In the face....
With a chair!

34 Inlägg
18 augusti 2009
#46
JonasSundahl skrev:
rätta mig om jag har fel men om man inte tankar full tank bildas då inte kondens som ger upphov till rost i tanken som i sin tur leder till onödiga reparationer? Har för mig att jag hörde något sådant nånstans.

jodå det stämmer helt rätt, det brukar vi alltid göra om kvällarna på lastbilarna när vi ställer dom, just bara för att det inte ska rosta. (och för dieselpumparna tål ju inte vatten, kan bli onödigt mycke jobb och dyrt ibland)

234 Inlägg
18 augusti 2009
#47
känns som att vara dumsnål och inte tanka full tank för att spara på soppa förbrukningen då? Ok om man bestämt träff för att köra ikapp och vill ha ner vikten just den gången men inte alltid? själv har jag inte råd att tanka fullt men min gamle vagn kostar mindre än en ny tank så skit i det wink

Some people just need a high five...
In the face....
With a chair!

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
18 augusti 2009
#48
volvo244glt skrev:
JonasSundahl skrev:
rätta mig om jag har fel men om man inte tankar full tank bildas då inte kondens som ger upphov till rost i tanken som i sin tur leder till onödiga reparationer? Har för mig att jag hörde något sådant nånstans.

jodå det stämmer helt rätt, det brukar vi alltid göra om kvällarna på lastbilarna när vi ställer dom, just bara för att det inte ska rosta. (och för dieselpumparna tål ju inte vatten, kan bli onödigt mycke jobb och dyrt ibland)

tankarna på lastbilar rostar inte, de är alutankar om dom nu inte är 20 - 30 år gamla bilar.., samt att de finns vatten skiljar filter på dieslarna och för att de ens ska börja bildas kondensvatten ska temperaturerna diffa väldigt mycket, så över om vi säger en vinter kan de bildas en del vatten, men absolut inte om man bara skiter i att tanka fullt..

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -


Sök