2215
Sök

Hur berättar man bäst för tjejen att man vet hon varit otrogen ?

Team dBakuten
3 453 Inlägg
6 juli 2009
linuslinje skrev:
Tokken skrev:
linuslinje skrev:
Har hon ingen syster eller snygg bästis?

Uah.. det där är det fula sättet att kasta skit på exet ju. Nu ska vi inte lära folk nå dumt här. wink

Jodå, eld släcker man med eld!

Hehehe ja men nu kör i alla fall inte jag med fjortistaktik heller så.. wink

Äsch.. har hon nu varit otrogen så är hon inget att ha.

Om man nu inte kan stå ut med att någon annan varit å planterat i rabatten så att säga.

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

206 Inlägg
6 juli 2009
Se till att du har torrt runt fötterna innan du öppnar munnen! Det sämsta du kan göra är att knulla hennes kompis/syrra el nåt! Ta med henne på en liten tripp som helt enkelt är till den som du vet till 110% ha doppat korven i grytan ! se till att du kan se bådas ansikten när du talar om att du vet vad dom 2 gör och att det är helt oacceptabelt och att du inte har för avsikt att köra i kallgröten efter honom eller att hon utsätter dig för smittrisk utsn att du själv fått något alternativ att avstå den risken! Sedan ber du henne att hämta sina saker först om 2 veckor och att du inte vill höra el se henne tills dess!! Detta ska dock sägas med övertygelse och inte skrikas ut! Sen lämmnar du henne på stället och vänder ryggen till och åker därifrån! På detta sätt kommer det att kännas mkt bättre och att du vet att du gick ur striden med huvudet högt och själv inte började någon pajjkastning med andra brudar bara för hon inte kan bete sig... och låta andra stoppa korv!! Sen ska du veta att du har guldläge på hennes polare som ser dig som en riktig hyvens och bra kille!! Sen e det bara att pippa helt lagligt med gott samvete He He

30 Inlägg
8 juli 2009
Väldigt många här som tycker att otrohet är detsamma som ett slut på förhållandet. Visst, i många fall är det det. Det är naturligtvis svårt att lita på någon som varit otrogen, med all rätt. Dock behöver det inte ta slut här. Det beror på hur du (TS) känner dig. Älskar du din tjej? Riktigt jävla mycket alltså? Vad vet du om hennes otrohet? Är du 110% säker på att den ägt rum? Har det hänt flera gånger? Med samma eller olika killar? Fylla inblandad?

Är det samma kille flera gånger är det kanske inte så mycket att göra, och då är det nog bäst att göra slut helt enkelt. Berätta lugnt för henne att du älskar henne, men att hon har missbrukat ditt förtroende och att du tycker det är hemskt att det ska sluta såhär, men att det måste bli så. (Tro mig, älskar hon dig, så smärtar det här som allra mest).

Har det hänt flera gånger med olika killar? Då verkar det som att hon har någon form av tvångsmässigt behov som du inte kan fylla. Prata med henne om det. Är hon frisk? Kan hon erkänna att hon gör det för att hon får en kick av det, då är det bara att göra slut enligt ovanstående formel. Säger hon dock att hon har tvångstankar om det så kanske hon behöver en psykiater? Jag vet att det låter stört, men många gånger är sådana här saker (främst med olika killar) helt tvångsmässiga, och kan arbetas bort. Jag säger inte att det blir lätt, eller att du kommer kunna lita på henne efteråt, men beroende på hur mycket du älskar henne kanske du vill ge det en chans? Det är upp till dig.

Har det hänt en gång? Kanske på fyllan? Prata med henne om det. Se till att ni har god tid på er att prata innan du tar upp det. Få en förklaring till varför. Be henne beskriva exakt hur hon kände efteråt. Sen berättar du hur du känner, hur jävla ont det gör. Utgå från detta sen. Ni kan få det att fungera igen. Jag är inte ett exempel på detta, men en nära kompis är det. Han var otrogen mot sin tjej. Nej, ingen av dom är toffel. Det bör vara ungefär 4 år sedan vid det här laget. Dom är fortfarande ihop, lyckligare än nånsin, bor tillsammans och älskar varandra mer än de flesta jag vet.

Vad jag försöker säga är att det mesta är upp till dig. Känner du direkt att du inte tycker hon är värd en andra chans, så ska hon inte få det. Men känner du att du älskar henne så mycket att du skulle kunna gå till världens ände för henne, så prata ordentligt med henne om det. Få henne att förstå att du inte tänker ta sådant här, men kanske kan ge henne en andra chans. Gör det dock väldigt klart att det endast är en andra chans, att en tredje aldrig kommer hända.

Blev längre än jag hade trott, och jag hoppas att det kan hjälpa dig i ditt beslut. Det finns exempel på par som hanterat det här bra och kunnat vara ihop efteråt, men dom är få.

Lycka till.

429 Inlägg
8 juli 2009
FireTraXX skrev:
Nästa gång ni ses och hon vill ha en puss, skalla henne.

HAHAHAHHAHA

MADE MY DAY ÄRLIGT! lollollol

// Pontus

4 005 Inlägg
8 juli 2009
Gud vad alla skriver att man ska vara snäll och vara toffel, nästan som att det är TS fel?

Hämnden är ljuv, sluta hålla på och elta!

blacken
8 juli 2009
Jooster skrev:
Väldigt många här som tycker att otrohet är detsamma som ett slut på förhållandet. Visst, i många fall är det det. Det är naturligtvis svårt att lita på någon som varit otrogen, med all rätt. Dock behöver det inte ta slut här. Det beror på hur du (TS) känner dig. Älskar du din tjej? Riktigt jävla mycket alltså? Vad vet du om hennes otrohet? Är du 110% säker på att den ägt rum? Har det hänt flera gånger? Med samma eller olika killar? Fylla inblandad?

Är det samma kille flera gånger är det kanske inte så mycket att göra, och då är det nog bäst att göra slut helt enkelt. Berätta lugnt för henne att du älskar henne, men att hon har missbrukat ditt förtroende och att du tycker det är hemskt att det ska sluta såhär, men att det måste bli så. (Tro mig, älskar hon dig, så smärtar det här som allra mest).

Har det hänt flera gånger med olika killar? Då verkar det som att hon har någon form av tvångsmässigt behov som du inte kan fylla. Prata med henne om det. Är hon frisk? Kan hon erkänna att hon gör det för att hon får en kick av det, då är det bara att göra slut enligt ovanstående formel. Säger hon dock att hon har tvångstankar om det så kanske hon behöver en psykiater? Jag vet att det låter stört, men många gånger är sådana här saker (främst med olika killar) helt tvångsmässiga, och kan arbetas bort. Jag säger inte att det blir lätt, eller att du kommer kunna lita på henne efteråt, men beroende på hur mycket du älskar henne kanske du vill ge det en chans? Det är upp till dig.

Har det hänt en gång? Kanske på fyllan? Prata med henne om det. Se till att ni har god tid på er att prata innan du tar upp det. Få en förklaring till varför. Be henne beskriva exakt hur hon kände efteråt. Sen berättar du hur du känner, hur jävla ont det gör. Utgå från detta sen. Ni kan få det att fungera igen. Jag är inte ett exempel på detta, men en nära kompis är det. Han var otrogen mot sin tjej. Nej, ingen av dom är toffel. Det bör vara ungefär 4 år sedan vid det här laget. Dom är fortfarande ihop, lyckligare än nånsin, bor tillsammans och älskar varandra mer än de flesta jag vet.

Vad jag försöker säga är att det mesta är upp till dig. Känner du direkt att du inte tycker hon är värd en andra chans, så ska hon inte få det. Men känner du att du älskar henne så mycket att du skulle kunna gå till världens ände för henne, så prata ordentligt med henne om det. Få henne att förstå att du inte tänker ta sådant här, men kanske kan ge henne en andra chans. Gör det dock väldigt klart att det endast är en andra chans, att en tredje aldrig kommer hända.

Blev längre än jag hade trott, och jag hoppas att det kan hjälpa dig i ditt beslut. Det finns exempel på par som hanterat det här bra och kunnat vara ihop efteråt, men dom är få.

Lycka till.

Den "sprickan" som uppstår när någon är otrogen, läks aldrig. Den kommer alltid att finnas där..

DFFL
9 020 Inlägg
8 juli 2009
blacken skrev:
Jooster skrev:

Lycka till.

Den "sprickan" som uppstår när någon är otrogen, läks aldrig. Den kommer alltid att finnas där..

Sen är faktiskt inte alkohol en ursäkt för att vara otrogen.
Då hade man kunnat knulla alla varje jävla helg och bli förvånad ifall tjejen reagerar på det.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

406 Inlägg
8 juli 2009
Ja du säger det rakt ut till henne. Men tjejerna erkänner ju aldrig det:/ Tog mig 9mån att få tjejen att erkänna. Doch blev man jävligt förbannad när man fick reda på det. Men sedan visade det sig att hon var med barn och då kunde jag inte slänga ut henne. Så hon fick två änkla val. Hon fick inte gå på fester utan mig och hon fick inte umgås med killar jag inte litar på. Andra valet var att packa väskan och flytta. Såklart valde hon val nr1 men idag snart 1år efter så är allt bra mellan oss igen. Dock så blir det ju inte 100% bra... 

Jo barnet var mitt då hon blev gravid på sommaren och hon och jag var helt själva hela sommaren.

MvH Glenn Wiberg

DFFL
9 020 Inlägg
8 juli 2009
DJeXCute skrev:
Ja du säger det rakt ut till henne. Men tjejerna erkänner ju aldrig det:/ Tog mig 9mån att få tjejen att erkänna. Doch blev man jävligt förbannad när man fick reda på det. Men sedan visade det sig att hon var med barn och då kunde jag inte slänga ut henne. Så hon fick två änkla val. Hon fick inte gå på fester utan mig och hon fick inte umgås med killar jag inte litar på. Andra valet var att packa väskan och flytta. Såklart valde hon val nr1 men idag snart 1år efter så är allt bra mellan oss igen. Dock så blir det ju inte 100% bra... 

Jo barnet var mitt då hon blev gravid på sommaren och hon och jag var helt själva hela sommaren.

DNA-test...

Det tar inte flera dagar att knulla, du kan ha missat det.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

VW-nörd?
4 332 Inlägg
8 juli 2009
Ut o åk me bilen me henne o öppna dörren mitt i skogen (ni har ju en del där), ge henne en spade och åk.

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
8 juli 2009
Mortalis skrev:
Ut o åk me bilen me henne o öppna dörren mitt i skogen (ni har ju en del där), ge henne en spade och åk.

Gräva sin egna grav menar du ?

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

Allmänt envis
12 512 Inlägg
8 juli 2009
DJeXCute skrev:

Varför skall man inte slänga ut någon för att denne är gravid? Vafan är inte barnet mitt (vilket jag tagit reda på först förstås) hade jag inte stannat kvar och underhållt någon annans misstag...

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

395 Inlägg
8 juli 2009
Är du 100% säker så helförsäkra bilen å vänta på rätt läge bara.

www.klockren.nu
476 Inlägg
8 juli 2009
FireTraXX skrev:
DJeXCute skrev:

DNA-test...

Lite OT men görs de inte ett faderskapstest när ungen är nyfödd? hmm

vah, gick de för fort?...nä, de tror jag inte!

406 Inlägg
8 juli 2009
FireTraXX skrev:
DJeXCute skrev:

DNA-test...

Behövde inte göra det då vi var i stugan hela somaren. Vi var helt själva och min mamma kom bara med mattvaror ibland. Vi var där i 2 månader och hon var med mig hela tiden. Och det är över 5 mil till närmsta byhåla.

MvH Glenn Wiberg

406 Inlägg
8 juli 2009
FordeveR skrev:
FireTraXX skrev:
DJeXCute skrev:

DNA-test...

Nej dom gör inte dej ju. Med tanken på att jag vet att hon inte var med någon annan så får jag inte begära ett. Får endast göra ett dna test på egen bekostnad. Men är 100% säker på att det är mitt. hon var otrogen 2007 och hon blev gravid på sommaren 2008. Det tog bara nästan ett år innan hon ville berätta det för mig. Vi hade planerat barnet innan och samma dag vi åkte till stugan så tog hn ut sin p-stav. Sedan var hon med mig i stugan i 2 mån. och när vi kom hem gjorde vi ett gravtest och då var hon gravid.

Tyckte att alla förtjänar en chans till. Men vi hade varit ihop 1v då hon var otrogen så jag kunde förlåta henne lätt. Men hade vi varit tillsammans 6mån och hon var det då är det ju en annan sak:/

Men jag är iallafall glad att hon sa det själv.

Men idag är allt bara bra dock så kan man ju inte börja lite på en till 100% på en natt utan det tar ju sin tid att börja lita på en helt.

Finns så många tjejer/killar som varit otrogna. Men ska man dumpa en tjej för att hon varit otrogen en gång och ångrar det? Men din nästa tjej kanske var otrogen mot sin förra vad säger då att hon inte ska vara det igen mot dig?. Så otrogen en gång får gå men andra gången då är det hejdå.

Man lär sig av sina misstag.

MvH Glenn Wiberg

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
8 juli 2009
linuslinje skrev:
Har hon ingen syster eller snygg bästis?

Hehe snygg bästis, been there done that

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

STREETRACER
892 Inlägg
8 juli 2009
beror på hur mkt du älskar henne osv tror jag... 

och kanske ålder och om det är barn och hus o grejor inblandat...

men det kommer aldrig gå att reparera till 100% igen.. 

det kommer juh alltid finnas i ditt bakhuvud nånstans att hon varit med en annan kille... 
och typ så fort hon inte vill nuppa på ett tag och du typ varit brunstig i en vecka elr 2 och den frustrationen över att inte ha sex kommer fram så lär det dyka upp "du kunde fan vresa upp fi**an mot honom utan problem" ja osv osv..

krävs en jävla massa jobb för att det ska kunna "bli som innan"

men om du är ung och ni inte har nåt bindande till varandra... tex barn elr hus elr nåt annat så är det enda alternativet att få det erkänt sen kasta ut henne med huvét före och hoppas på att hon träffar en lyktstolpe elr nåt på vägen.. 

lycka till och hoppas allt blir bra tillslut iaf..

det finns juh fler tjejer än hon smile

Bmc Crew

Allmänt envis
12 512 Inlägg
8 juli 2009
DJeXCute skrev:
FordeveR skrev:
FireTraXX skrev:

DNA-test...

Nej dom gör inte dej ju. Med tanken på att jag vet att hon inte var med någon annan så får jag inte begära ett. Får endast göra ett dna test på egen bekostnad. Men är 100% säker på att det är mitt. hon var otrogen 2007 och hon blev gravid på sommaren 2008. Det tog bara nästan ett år innan hon ville berätta det för mig. Vi hade planerat barnet innan och samma dag vi åkte till stugan så tog hn ut sin p-stav. Sedan var hon med mig i stugan i 2 mån. och när vi kom hem gjorde vi ett gravtest och då var hon gravid.

Tyckte att alla förtjänar en chans till. Men vi hade varit ihop 1v då hon var otrogen så jag kunde förlåta henne lätt. Men hade vi varit tillsammans 6mån och hon var det då är det ju en annan sak:/

Men idag är allt bara bra dock så kan man ju inte börja lite på en till 100% på en natt utan det tar ju sin tid att börja lita på en helt.

Finns så många tjejer/killar som varit otrogna. Men ska man dumpa en tjej för att hon varit otrogen en gång och ångrar det? Men din nästa tjej kanske var otrogen mot sin förra vad säger då att hon inte ska vara det igen mot dig?. Så otrogen en gång får gå men andra gången då är det hejdå.

Så ni hade bara varit ihop en vecka när hon var otrogen? jaja jag säger inget bara ni är lyckliga så...

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

www.klockren.nu
476 Inlägg
8 juli 2009
DJeXCute skrev:
FordeveR skrev:
FireTraXX skrev:
DNA-test...

Okej, ja då vore de ju konstigt om de va nån annans..
Hur som helst va de ju kul att ni lyckades reda ut allt och fortsätta tillsammans, jag hade inte vart lika förstående dock smile

vah, gick de för fort?...nä, de tror jag inte!

Sök