Jooster skrev:
Väldigt många här som tycker att otrohet är detsamma som ett slut på förhållandet. Visst, i många fall är det det. Det är naturligtvis svårt att lita på någon som varit otrogen, med all rätt. Dock behöver det inte ta slut här. Det beror på hur du (TS) känner dig. Älskar du din tjej? Riktigt jävla mycket alltså? Vad vet du om hennes otrohet? Är du 110% säker på att den ägt rum? Har det hänt flera gånger? Med samma eller olika killar? Fylla inblandad?
Är det samma kille flera gånger är det kanske inte så mycket att göra, och då är det nog bäst att göra slut helt enkelt. Berätta lugnt för henne att du älskar henne, men att hon har missbrukat ditt förtroende och att du tycker det är hemskt att det ska sluta såhär, men att det måste bli så. (Tro mig, älskar hon dig, så smärtar det här som allra mest).
Har det hänt flera gånger med olika killar? Då verkar det som att hon har någon form av tvångsmässigt behov som du inte kan fylla. Prata med henne om det. Är hon frisk? Kan hon erkänna att hon gör det för att hon får en kick av det, då är det bara att göra slut enligt ovanstående formel. Säger hon dock att hon har tvångstankar om det så kanske hon behöver en psykiater? Jag vet att det låter stört, men många gånger är sådana här saker (främst med olika killar) helt tvångsmässiga, och kan arbetas bort. Jag säger inte att det blir lätt, eller att du kommer kunna lita på henne efteråt, men beroende på hur mycket du älskar henne kanske du vill ge det en chans? Det är upp till dig.
Har det hänt en gång? Kanske på fyllan? Prata med henne om det. Se till att ni har god tid på er att prata innan du tar upp det. Få en förklaring till varför. Be henne beskriva exakt hur hon kände efteråt. Sen berättar du hur du känner, hur jävla ont det gör. Utgå från detta sen. Ni kan få det att fungera igen. Jag är inte ett exempel på detta, men en nära kompis är det. Han var otrogen mot sin tjej. Nej, ingen av dom är toffel. Det bör vara ungefär 4 år sedan vid det här laget. Dom är fortfarande ihop, lyckligare än nånsin, bor tillsammans och älskar varandra mer än de flesta jag vet.
Vad jag försöker säga är att det mesta är upp till dig. Känner du direkt att du inte tycker hon är värd en andra chans, så ska hon inte få det. Men känner du att du älskar henne så mycket att du skulle kunna gå till världens ände för henne, så prata ordentligt med henne om det. Få henne att förstå att du inte tänker ta sådant här, men kanske kan ge henne en andra chans. Gör det dock väldigt klart att det endast är en andra chans, att en tredje aldrig kommer hända.
Blev längre än jag hade trott, och jag hoppas att det kan hjälpa dig i ditt beslut. Det finns exempel på par som hanterat det här bra och kunnat vara ihop efteråt, men dom är få.
Lycka till.