Tja! Har en duett men har inte fått svar innann så provar här på garaget.org istället Den startar hur lätt som hällst när den är kall men när den e varm är den svårstartad och kan kirra i säkert 2minuter, det är en B18 och Stromberg förgasare. Förr hade volvo nån platta som man satte mellan insuget och förgasaren så skulle inte den bli lika varm av grenröret emn kan ej hitta sån "packning, platta". Någon som vet var man kan köpa sån eller har andra idér?
Renovera upp den och sätt allt tillbaka. Då kanske du hittar något fel. Det är ju en B18. Enkel som fan
Eller gå så här. mät kompen när den är kall. Sen starta den och kör tills den blir varm och stannar. Mät kompen då. Är det stor skillnad så är det fel på det.
Det är väl typiskt för de där förgasarna, hade en 140 med samma problem för en hel del år sedan. Min fars gamla Amazon har liknande problem, händer bara när motorn är genomvarm och har varit avstängd i kanske 20 minuter eller liknande.
Det är väl typiskt för de där förgasarna, hade en 140 med samma problem för en hel del år sedan. Min fars gamla Amazon har liknande problem, händer bara när motorn är genomvarm och har varit avstängd i kanske 20 minuter eller liknande.