Läcker färg kombination, men hinner du klart till ELMIA inte mycket tid kvar??
Det beror nog på vad man menar med klar. Bilen kommer dit och ska spela musik och tävla i EMMA Racing. Men den kommer inte vara 100% klar. Har en gedigen lista på saker som ska göras under säsongen inför EM.
Men visst blir det tight med tid, önskar man hade ett per tre pers som var villiga att dra kabel och montera ihop allt, men det får gå ändå.
Fått lite gjort i helgen, skönt nu när bilen står inne och det är varmt och hyffsat ljust när man jobbar. En hel del småfix kvar innan Elmia men nu börjar bitarna falla på plats iaf, bjuder på ett par bilder av taskigmobilkamerakvalité.
Men du har inte funderat på mindre skruvskallar till baffeln, de ser väl stora ut på sista bilden, men det kanske är bättre i verkligheten?
Bilden är som sagt lite dålig, det är brickorna som gör att skurskallarna se abnorma ut, men visst skulle man kunna köra med bult med plattare huvud.
Det skulle inte gå att köra med brickorna lite dolda av tyget och sen insexskruvar för att de inte ska se så stora ut? För att det måste sitta ordentligt är ju självklart. Annars kanske svarta skruvar skulle passa helheten bättre?
Sen ger ju en bild inte sanningen, så jag vet ju inte hela verkligheten. Ska bli kul att se bygget irl.
Kan då även tillägga att bilen är långt ifrån klar, men den är iaf tävlingsklar och körbar. Resten får fixas under säsongen i lugn och ro. Så en del ändringar kommer det att bli och eran feedback på bygget är bara positivt oavsett åsikt. Hittar ni mig (kommer vara på Elmia lö / sö) i billjudsdelen som i stor del är utomhus så byt gärna ett par ord, är inte alls farlig.
Kan då även tillägga att bilen är långt ifrån klar, men den är iaf tävlingsklar och körbar. Resten får fixas under säsongen i lugn och ro. Så en del ändringar kommer det att bli och eran feedback på bygget är bara positivt oavsett åsikt. Hittar ni mig (kommer vara på Elmia lö / sö) i billjudsdelen som i stor del är utomhus så byt gärna ett par ord, är inte alls farlig.
Snarare tvärtom....alltför trevlig Man fastnar inte bara EN minut med dig
jensclaudius skrev:
_DamnIt skrev:
Får man lov att provlyssna bilen? Hade varit kul att lyssna på ett SQ ljud någon gång!
Absolut, även om bilen inte är ett rent SQ bygge, bara att komma fram och fråga, ta gärna med någon skiva du tycker bra om.
Läckert! Men det är bara dekal va? Ser nämligen ut som att kopparbitarna ligger mot bakgrunden och det blir ju inte så bra om det är riktigt kolfiber...
Stämmer bra det, det är 3M´s "kolfibertejp/vinyl" jag använt. Hade sprakat till fint om jag använt rå kolfiber och lagt både ström och jord på.
Läckert! Men det är bara dekal va? Ser nämligen ut som att kopparbitarna ligger mot bakgrunden och det blir ju inte så bra om det är riktigt kolfiber...
Stämmer bra det, det är 3M´s "kolfibertejp/vinyl" jag använt. Hade sprakat till fint om jag använt rå kolfiber och lagt både ström och jord på.
Vart hittade du 3M Kolfibertejp/vinyl?
Mvh Andreas
ebay.co.uk sökte på 3m di-noc, någon firma som hette något med carbon som skickade.