3918
Sök

Nissan 200sx13 f.d bilstereobil goes SR20DET 370whp

167 Inlägg
22 mars 2010
Läcker färg kombination, men hinner du klart till ELMIA inte mycket tid kvar??

----> SAAB 9-5 Aero <----
Uppdatering med ny bas och låda pågår
--> Sound By Loke 2.0 <--> 3.0 på G :)

PM Competition Team
711 Inlägg
22 mars 2010
Trådstartare
9-3 aero skrev:
Läcker färg kombination, men hinner du klart till ELMIA inte mycket tid kvar??

Det beror nog på vad man menar med klar. Bilen kommer dit och ska spela musik och tävla i EMMA Racing. Men den kommer inte vara 100% klar. Har en gedigen lista på saker som ska göras under säsongen inför EM.

Men visst blir det tight med tid, önskar man hade ett per tre pers som var villiga att dra kabel och montera ihop allt, men det får gå ändå.

www.bilstereoforbundet.se för dig som vill tävla i billjud

1 653 Inlägg
22 mars 2010
Fan Jens du är inte lite vass på att klä med vinyl!
Blir grymt snyggt!

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T

PM Competition Team
711 Inlägg
29 mars 2010
Trådstartare
Fått lite gjort i helgen, skönt nu när bilen står inne och det är varmt och hyffsat ljust när man jobbar. En hel del småfix kvar innan Elmia men nu börjar bitarna falla på plats iaf, bjuder på ett par bilder av taskigmobilkamerakvalité.

http://photos-e.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash1/hs467.ash1/25652_377191075887_698085887_3879956_7548397_n.jpg

http://photos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc3/hs467.snc3/25652_377191495887_698085887_3879964_6334738_n.jpg

R1 driver!
5 128 Inlägg
29 mars 2010
Riktigt snyggt du! smile

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
29 mars 2010
Ser riktigt bra ut genom hela tråden. smile

Men du har inte funderat på mindre skruvskallar till baffeln, de ser väl stora ut på sista bilden, men det kanske är bättre i verkligheten? smile

PM Competition Team
711 Inlägg
29 mars 2010
Trådstartare
sirmiro skrev:

Men du har inte funderat på mindre skruvskallar till baffeln, de ser väl stora ut på sista bilden, men det kanske är bättre i verkligheten? smile

Bilden är som sagt lite dålig, det är brickorna som gör att skurskallarna se abnorma ut, men visst skulle man kunna köra med bult med plattare huvud.

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
29 mars 2010
jensclaudius skrev:
sirmiro skrev:

Bilden är som sagt lite dålig, det är brickorna som gör att skurskallarna se abnorma ut, men visst skulle man kunna köra med bult med plattare huvud.

Det skulle inte gå att köra med brickorna lite dolda av tyget och sen insexskruvar för att de inte ska se så stora ut? För att det måste sitta ordentligt är ju självklart. smile
Annars kanske svarta skruvar skulle passa helheten bättre?

Sen ger ju en bild inte sanningen, så jag vet ju inte hela verkligheten. Ska bli kul att se bygget irl. smile

7 120 Inlägg
29 mars 2010
Blev ballt med stora skruvar, man får inte vara så kinkig! smile
Kommer fram och lyssnar lite på elmia!

PM Competition Team
711 Inlägg
29 mars 2010
Trådstartare
Kan då även tillägga att bilen är långt ifrån klar, men den är iaf tävlingsklar och körbar. Resten får fixas under säsongen i lugn och ro. Så en del ändringar kommer det att bli och eran feedback på bygget är bara positivt oavsett åsikt. Hittar ni mig (kommer vara på Elmia lö / sö) i billjudsdelen som i stor del är utomhus så byt gärna ett par ord, är inte alls farlig.
Senast redigerat av jensclaudius (29 mars 2010)

R1 driver!
5 128 Inlägg
29 mars 2010
Får man lov att provlyssna bilen? smile Hade varit kul att lyssna på ett SQ ljud någon gång! smile

PM Competition Team
711 Inlägg
29 mars 2010
Trådstartare
_DamnIt skrev:
Får man lov att provlyssna bilen? smile Hade varit kul att lyssna på ett SQ ljud någon gång! smile

Absolut, även om bilen inte är ett rent SQ bygge, bara att komma fram och fråga, ta gärna med någon skiva du tycker bra om.

R1 driver!
5 128 Inlägg
29 mars 2010
jensclaudius skrev:
_DamnIt skrev:

Absolut, även om bilen inte är ett rent SQ bygge, bara att komma fram och fråga, ta gärna med någon skiva du tycker bra om.

Mycket mer SQ än vad jag själv bygger (blir mest spela högt, men hyfsat bra). Så det ska jag göra! smile

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
30 mars 2010
jensclaudius skrev:
Kan då även tillägga att bilen är långt ifrån klar, men den är iaf tävlingsklar och körbar. Resten får fixas under säsongen i lugn och ro. Så en del ändringar kommer det att bli och eran feedback på bygget är bara positivt oavsett åsikt. Hittar ni mig (kommer vara på Elmia lö / sö) i billjudsdelen som i stor del är utomhus så byt gärna ett par ord, är inte alls farlig.

Snarare tvärtom....alltför trevlig smile
Man fastnar inte bara EN minut med dig big_smile

jensclaudius skrev:
_DamnIt skrev:

Stäng av basen bak bara wink

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

Rust Is Not A Crime
1 215 Inlägg
31 mars 2010
Precis läst igenom hela tråden smile Och det är väl fan vad du får det att se lätt ut att plast wink
snyggt bygge förövrigt smile

Mvh Robiin

Tur att den gick sönder - Den höll inte ändå :)

PM Competition Team
711 Inlägg
1 april 2010
Trådstartare
Har nu suttit och lyssnat igenom lite gamla skivor samt städat ur bilen och dragit på ett lager vax för att underlätta tvätten imorgon.

Kan väl bjuda på en bild på en halvfärdig men skapligt representabel bil.
http://i833.photobucket.com/albums/zz255/jensclaudius1/DSC00684.jpg

mvh J

MitsuNörd
880 Inlägg
1 april 2010
Du är där flera dagar? Ska se om du är där på lördag. Måste prova lyssna smile

You can't piss on what you can't catch...
...::[Carsound]::[DailyFresh]::...
BringItOnMedia - Min foto sida

PM Competition Team
711 Inlägg
1 april 2010
Trådstartare
Evolution_6SiC6 skrev:
Du är där flera dagar? Ska se om du är där på lördag. Måste prova lyssna smile

Åker ner imorgon och tävlar lördag och söndag, självfallet så är du varmt välkommen att lyssna.

mvh J

Hifi Freak
462 Inlägg
1 april 2010
jensclaudius skrev:
ChriZtoffer skrev:
Läckert! Men det är bara dekal va? Ser nämligen ut som att kopparbitarna ligger mot bakgrunden och det blir ju inte så bra om det är riktigt kolfiber... wink

Stämmer bra det, det är 3M´s "kolfibertejp/vinyl" jag använt.
Hade sprakat till fint om jag använt rå kolfiber och lagt både ström och jord på.

Vart hittade du 3M Kolfibertejp/vinyl?

Mvh Andreas

PM Competition Team
711 Inlägg
2 april 2010
Trådstartare
T-RÖD skrev:
jensclaudius skrev:
ChriZtoffer skrev:
Läckert! Men det är bara dekal va? Ser nämligen ut som att kopparbitarna ligger mot bakgrunden och det blir ju inte så bra om det är riktigt kolfiber... wink

Stämmer bra det, det är 3M´s "kolfibertejp/vinyl" jag använt.
Hade sprakat till fint om jag använt rå kolfiber och lagt både ström och jord på.

Vart hittade du 3M Kolfibertejp/vinyl?

Mvh Andreas

ebay.co.uk sökte på 3m di-noc, någon firma som hette något med carbon som skickade.

Sök