Bilstereosäsongen gick över förväntan och slutade med 2 sm guld och 1 em guld och 1 em silver.
![http://i199.photobucket.com/albums/aa229/jensclaudius/485_zoom15.jpg]()
![http://i199.photobucket.com/albums/aa229/jensclaudius/485_zoom14.jpg]()
![http://i199.photobucket.com/albums/aa229/jensclaudius/482_zoom27.jpg]()
![http://i199.photobucket.com/albums/aa229/jensclaudius/480_zoom6.jpg]()
![http://i199.photobucket.com/albums/aa229/jensclaudius/485_zoom20.jpg]()
![http://i199.photobucket.com/albums/aa229/jensclaudius/76f20b4d.jpg]()
2012:
Till nästa säsong så kommer jag lägga lite mer krut på maskinen...eller ganska mycket mer.
Har köpt en färdigbyggd motor med följande spec:
Motorn är byggd för att tåla 600hk+
Detta är gjort med motorn:
Block:
> CP Pistons smidda kolvar 86,5mm
> Eagle smidda stålstakar H-profil med ARP bultar
> Slipad vevaxel
> Stressborrat block
> Cometic 1,2mm stålpackning
> ACL Calico vevlager
> ACL Calico ramlager
> Ny vattenpump
> Ny oljepump
> Nya packboxar och packningar
> Magnetisk oljeplugg
Topp:
> ARP Toppbult
> HKS kammar steg1 kammar 256in & 264ut
> Planad topp
> Mirafrästa och slipade ventiler
> Frästa förbränningsrum
> GReddy rockerarm stoppers
> Nya vipparmar
> Ngk Bcpr7es stift
Lite kringutrustning som ska på
650cc spridare
z32 lmm
Greddy (kopia) insug
Rostfritt extraktorgrenrör
Apexi power fc (färdigmappat för ovanstående saker då den satt i bilen som motorn kommer ifrån)
ACT extreme kopplingkit.
Så det som sen saknas inför ett sladdvänligt koncept är turbo (gt3071?)