2428
Sök

Gizzmo IBC in koppling nissan s13

Mekaniker
245 Inlägg
7 juli 2009
Trådstartare
Tjena!
har en Gizzmo laddtrycksstyrning som ja ska koppla in i bilen och ja tankte kolla om de är nån som har koll på hur man ska koppla vacum till solenoiden ena ska ju gå från WG'N men den andra ska väl anslutas till insuget eller? har hittat en bild och den visar att den andra sidan ska kopplas på tryckröret från turbon.. nån som vet för gärna hjälpa så man inte kopplar in fel och få skenande ladd.

If it ain't low slam it!

Ollikkala Racing
1 724 Inlägg
7 juli 2009
Normalt sätt sitter ju slangen mellan kompressorhuset på turbon och sen till wastegaten och antar att solenoiden ska sitta mellan dom, så ena slangen till wastegaten och sen andra nånstans på trycksidan innan spjället.

Känns lite som att jag upprepar vad du redan vet så exakt vad är det du är osäker på? posta gärna bilden också för jag säger bara hur jag tror det ska vara och har inte kopplat in en sån nån gång.

- Time Attack -

Mekaniker
245 Inlägg
14 juli 2009
Trådstartare
NIzmO skrev:
Normalt sätt sitter ju slangen mellan kompressorhuset på turbon och sen till wastegaten och antar att solenoiden ska sitta mellan dom, så ena slangen till wastegaten och sen andra nånstans på trycksidan innan spjället.

Känns lite som att jag upprepar vad du redan vet så exakt vad är det du är osäker på? posta gärna bilden också för jag säger bara hur jag tror det ska vara och har inte kopplat in en sån nån gång.

Vissa ja har hört med säger att den ska kopplas WG-->solenoid-->insug (vacum)

Men de SKA alltså vara WG-->solenoid-->insug/tryckrör (tryck sidan)

ville bara få de 100% klart för mig

If it ain't low slam it!

Sök