2926
Sök

Köpråd: Audi tt , pegoet rc eller Ford focus st

7 Inlägg
7 juli 2009
Trådstartare
Tja igen!

Ställer om frågan.. Admin hade några synpunkter på min förra.

Inte den mest bil kunniga, därför söker jag nu lite råd eller förslag.

Tittar efter
Peugot rc
Focus st
Audi TT

runt 80 000:- klassen

rc och  st  har ju max gått 10000 mil för dom pengarna medans TT har gått 14-20000 mil, så vad skulle ni sattsa på?

Vill gärna hålla mig ifrån verkstaden i så många år som möjligt. Så är det värt att köpa en audi tt årsm 99 om man kan få en rc eller focus st 03-04 för samma pengar som har gått betydligt kortare?

Tacksam för svar

Allmänt envis
12 512 Inlägg
7 juli 2009
En Audi med 30k mil på mätaren är ett mycket bättre köp än Focus eller 206, inga höjdare någon av dem. Focus ST och 206 RC är roliga bilar men om man går in på kvalitet och driftsäkerhet så...

Köp Audin, mer bil i alla avseenden smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

7 Inlägg
8 juli 2009
Trådstartare
Vad bör man titta efter för fel?
Senast redigerat av Ljunkis (8 juli 2009)

kaptenXaos
136 Inlägg
kaptenXaos
136 Inlägg
8 juli 2009
har för mig att det är kamkedja på focusen med då slipper du byta den big_smile men tror nog att audin är den roligaste bilen. Men mer tekniskt avancerad så mer saker som kan gå i sönder

7 Inlägg
8 juli 2009
Trådstartare
Xaos skrev:
du menar en focus st 170 va?

japp!

Finns det några kända fel på audi tt som är värt att titta efter?
Senast redigerat av Ljunkis (8 juli 2009)

582 Inlägg
8 juli 2009
självklart Audi:n om du väljer bland dessa peugeot och ford lirar inte på långa vägar i samma liga som Audi.har kört alla tre modellerna.hehehe ford......och peugeot hehe...föresten kan man inte ens stava till ett specifikt märke så ska man inte köpa en sådan wink.och sen spelar det ingen roll vilken som gått kortast Audin kommer att gå längst!!
Senast redigerat av jes (8 juli 2009)

hej

kaptenXaos
136 Inlägg
8 juli 2009
ok men tror nog att du skulle satsa på audin av dom tre i alla fall. annars kan du köpa en fiesta st big_smile samma pris klas fast du kan nog hitta nån som bara gått typ 3000 mil

Allmänt envis
12 512 Inlägg
8 juli 2009
Är faktiskt inte självklart att Audin är den roligaste av dessa, läser du tester har Focus och RC ansetts bjuda på mer äkta körglädje än TT. Har aldrig kört ST/RC med TT är varken körglad eller någon sportbil, det är däremot en go cruiser med jävulskt grepp och bra köregenskaper. Det gör den rolig i sig, men inte "körglad".

Däremot tycker och tror jag att Audi är det bästa valet av dessa bilarna i alla fall, men vad som man bör se upp med på dessa vet jag inte. Teknikens Värld gjorde ett begagnadtest på denna för x antal år sedan, någon som har/hittar den tidningen? Jag skall göra ett försök i alla fall smile

175 Inlägg
8 juli 2009
ST och RC är mer busbilar än TT vad jag förstått smile
Att ST & RC är betydligt fränare än den ganska så fula TT'n gör ju inte saken sämre heller smile

www.klockren.nu
476 Inlägg
8 juli 2009
Audin är ju iallafall snyggare i alla avseenden enligt min mening smile

vah, gick de för fort?...nä, de tror jag inte!

175 Inlägg
8 juli 2009
FordeveR skrev:

Nej usch, inte de gamla ! Men dom nya är ruggigt snygga! big_smile
AJa, är ju en smaksak wink

www.klockren.nu
476 Inlägg
8 juli 2009
Nisse1 skrev:
FordeveR skrev:

Nej usch, inte de gamla ! Men dom nya är ruggigt snygga! big_smile
AJa, är ju en smaksak wink

hatade dom också innan, men har börjat gilla dom på senare tid..men den nya är ju helt klart mycke snyggare smile

vah, gick de för fort?...nä, de tror jag inte!

got stance?
546 Inlägg
8 juli 2009
skulle valt focusen på utseendet tt på motorn och peggan på priset

夢の力

1 582 Inlägg
9 juli 2009
Hade valt Audin pga trimvänlig motor samt quattron om du nu tänkt ha det, om inte så ja då kvittar det smile

Reservdansk
6 271 Inlägg
9 juli 2009
Ford Focus ST har en Volvofemma på en massa hästar och en quaife-diffbroms original.

Trimvänlig, morrande femma, och den har fått bra kritik för sitt uppträdande på vägen, det är vad jag vet. tongue

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

Allmänt envis
12 512 Inlägg
9 juli 2009
TurbOla skrev:
Ford Focus ST har en Volvofemma på en massa hästar och en quaife-diffbroms original.

Trimvänlig, morrande femma, och den har fått bra kritik för sitt uppträdande på vägen, det är vad jag vet. tongue

Inte den Focus som avhandlas här, den har en Ford fyra på 170hp. Och sägs vara kul att köra men inte i närheten av den nya STns uppträdande smile

Reservdansk
6 271 Inlägg
9 juli 2009
Rquired skrev:
Inte den Focus som avhandlas här, den har en Ford fyra på 170hp. Och sägs vara kul att köra men inte i närheten av den nya STns uppträdande smile

Aha, okej, satt nyss och såg Top Gears recension av nya STn, och den såg kul ut att köra, normalt är ju FWD-bilar understyrda, men den här var överstyrd så det stod härliga till, hade ofta ena bakhjulet i luften. tongue

Då tänker jag inte tillägga så mycket mer i den här diskussionen. tongue

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

Allmänt envis
12 512 Inlägg
9 juli 2009
TurbOla skrev:
Rquired skrev:

Aha, okej, satt nyss och såg Top Gears recension av nya STn, och den såg kul ut att köra, normalt är ju FWD-bilar understyrda, men den här var överstyrd så det stod härliga till, hade ofta ena bakhjulet i luften. tongue

Jo den nya har fått mycket gött sagt om sig, den gamla skall också vara kul att köra. Men när man väger in andra faktorer tror jag fortfarande att TT är en bättre bil, 1.8t är en rätt trimvänlig motor den med smile

7 Inlägg
9 juli 2009
Trådstartare
Rquired skrev:
TurbOla skrev:
Rquired skrev:

Jo den nya har fått mycket gött sagt om sig, den gamla skall också vara kul att köra. Men när man väger in andra faktorer tror jag fortfarande att TT är en bättre bil, 1.8t är en rätt trimvänlig motor den med smile

http://www.blocket.se/orebro/Trimchip_C … 11&w=3

Så detta är en bra ide?

Sök