2687
Sök

För stor låda för basen?

59 Inlägg
7 juli 2009
Trådstartare
Drönirettab skrev:
I kombibilar brukar man ha lådan mot ryggstödet och låta basen vara vänd mot bakluckan, sedan kan porten sitta antingen på samma sida som basen eller uppåt. Det borde fungera bra som ni har tänkt. smile

hookay, då får det bli så ^^

............ajavisst.

59 Inlägg
10 juli 2009
Trådstartare
Tänkte att jag använder den här tråden igen.

Rekommenderad rörläng på porten är 35cm, men jag tror inte att vi kommer att få plats med porten så djupt ner, så hur mycket betyder det om man skulle behöva korta ner porten lite? eller kan man låta den sticka upp på "utsidan" så att säga?

............ajavisst.

21 761 Inlägg
10 juli 2009
Ja, porten kan sticka ut från lådan, dock påverkas lådans nettovolym en aning när man gör så. Om du kortar ner längden så ändras lådans avstämning, det bör du undvika till en början.

Finns det plats att vinkla röret inuti?

4 693 Inlägg
10 juli 2009
Det bästa är väl att låta porten sticka ut?

Hur mycket är det den behöver sticka ut för att få plats breakaleg?

Menar om det rör sig om kanske 5 cm så blir det ju inte så stor skillnad, sen kan man ju bara lägga i en bit extra spånskiva i botten för att täcka upp den volymen som röret INTE tar då den sticker ut.

Hoppas någon hängde med på vad jag menade wink

Booyakasha!

59 Inlägg
10 juli 2009
Trådstartare
Softis skrev:
Det bästa är väl att låta porten sticka ut?

Hur mycket är det den behöver sticka ut för att få plats breakaleg?

Menar om det rör sig om kanske 5 cm så blir det ju inte så stor skillnad, sen kan man ju bara lägga i en bit extra spånskiva i botten för att täcka upp den volymen som röret INTE tar då den sticker ut.

Hoppas någon hängde med på vad jag menade wink

vi har kanske 3cm från  botten när den utanliggande tratten kan skruvas fast i lådan. Vinkla röret kommer antagligen bli den bästa lösningen.

............ajavisst.

1 785 Inlägg
11 juli 2009
breakaleg skrev:
Hej, en polare har skaffat en Dragster DWH229.1 som vi byggde sluten låda till i helgen.
Egentligen ska den slutna lådan ligga på 32L, men vi bestämde att han skulle ha en portad ist (på ca 40L) fastän vi inte hade någon port.

Hur påverkas basen av att ha nästan dubbla volymen låda (60L som vi byggde den) istället för den rekommenderade storleken? Just nu är ju lådan sluten, men ska som sagt portas upp nästa helg.
Man märker även vid lite högre decibel att basen "flackar".

Hur lätt är det för en basketspelare att dunka när ni kapat benen på han?
Senast redigerat av dbjanoz (11 juli 2009)

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

Sök