2276
Sök

Vilken bas ska jag välja för ca 5000kr?

287 Inlägg
11 juli 2009
Trådstartare
dbjanoz skrev:
volvocrille skrev:
volvocrille skrev:

måste jag mätt fel:S vad är det då ?

japp du har helt rätt den är 114 cm brett, tur någon är vaken xD

Du har inte funderat på hur du ska få in lådan? Luckan begränsar inte utrymmet under hatthyllan

det är väll bara och trycka dit den ? och dra loss när du ska få ut den ?

1 785 Inlägg
11 juli 2009
volvocrille skrev:
dbjanoz skrev:
volvocrille skrev:

japp du har helt rätt den är 114 cm brett, tur någon är vaken xD

Du har inte funderat på hur du ska få in lådan? Luckan begränsar inte utrymmet under hatthyllan

Det är inte bara att mäta utrymmet där den ska sitta. Den måste kunna passera in dit också om man säger så.

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

Avstängd
122 Inlägg
11 juli 2009
inte för att vara jävlig men ja skulle ha provat en massa 8tummare ja tongue bara för att retas med folk när du öppnar skuffen och så skrattar de åt de små högtalarna och så när du ber att de sätter sig inne i bilen så ändrar de uppfattningen rejält smile så hade ja kört på om ja hade haft en sedan tongue

4 693 Inlägg
11 juli 2009
När man mäter i en 740 så får man tänka på att gångjärnen kommer ner där lådan kommer att vara.

Ett tips är att kolla om du hittar måtten på MDS måttanpassade låda för 740/940. En polare hade en sån (gick sönder efter 2 veckor) men den hade en passform som var underbar wink

Booyakasha!

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
11 juli 2009
m_ster skrev:
inte för att vara jävlig men ja skulle ha provat en massa 8tummare ja tongue bara för att retas med folk när du öppnar skuffen och så skrattar de åt de små högtalarna och så när du ber att de sätter sig inne i bilen så ändrar de uppfattningen rejält smile så hade ja kört på om ja hade haft en sedan tongue

Pfft.... JL:s eller DD:s 6" isf om det skall vara smått o kaxigt....

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

Avstängd
122 Inlägg
11 juli 2009
Lonefox skrev:
m_ster skrev:

Pfft.... JL:s eller DD:s 6" isf om det skall vara smått o kaxigt....

tongue

287 Inlägg
11 juli 2009
Trådstartare
dbjanoz skrev:
volvocrille skrev:
dbjanoz skrev:

Det är inte bara att mäta utrymmet där den ska sitta. Den måste kunna passera in dit också om man säger så.

okej, men det går väll ändå få plats med 4 10" are på på rad under hatt hyllan utan att lådan tar i gångjärnen ?

287 Inlägg
11 juli 2009
Trådstartare
Softis skrev:
När man mäter i en 740 så får man tänka på att gångjärnen kommer ner där lådan kommer att vara.

Ett tips är att kolla om du hittar måtten på MDS måttanpassade låda för 740/940. En polare hade en sån (gick sönder efter 2 veckor) men den hade en passform som var underbar wink

varför gick den sönder på 2 veckor då ? xD

4 693 Inlägg
11 juli 2009
volvocrille skrev:
Softis skrev:

Ena basen brändes. Men jag menade bara att du skulle kolla efter låda och kolla om du ser måtten på den wink

Booyakasha!

287 Inlägg
11 juli 2009
Trådstartare
Softis skrev:
volvocrille skrev:
Softis skrev:

Ena basen brändes. Men jag menade bara att du skulle kolla efter låda och kolla om du ser måtten på den wink

okej men den "244" lådan är 860 mm bred och 300mm hög och en vinkel på 66 grader
vad jag har räknat ut det till så måste man minst ha 1100 mm på bredden för att få plats med 4 st 10are

4 693 Inlägg
11 juli 2009
volvocrille skrev:
Softis skrev:
volvocrille skrev:

okej men den "244" lådan är 860 mm bred och 300mm hög och en vinkel på 66 grader
vad jag har räknat ut det till så måste man minst ha 1100 mm på bredden för att få plats med 4 st 10are

Ja hmm Det går aldrig... Har inte tänkt så långt av någon anledning sad

Booyakasha!

287 Inlägg
11 juli 2009
Trådstartare
Softis skrev:
volvocrille skrev:
Softis skrev:

Ja hmm Det går aldrig... Har inte tänkt så långt av någon anledning sad

Tur att man kom på det innan man såt där och ska trycka ner lådan xD

4 693 Inlägg
11 juli 2009
Haha aa, 3 st är ju inga problem iaf.

Booyakasha!

287 Inlägg
11 juli 2009
Trådstartare
Softis skrev:
Haha aa, 3 st är ju inga problem iaf.

de går la knappast spela 3 st basar i 1 ohm ?

21 761 Inlägg
11 juli 2009
Det blir ca 1,33 Ohm teoretiskt, men det är inte någon stor skillnad mellan 1 Ohm och 1,33 Ohm ur effektsynpunkt om man kollar uteffekten på ett "vanligt" steg generellt. Du får säkert tillräckligt med ljudtryck från 3 st basar också. smile

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
11 juli 2009
Faktum är att ngr av de roligaste riggarna ur hänslyslös MUSIKALISK (alltså bra fin bas fast HÖGT) har varit med tre 10" under hatthyllan i 2-900....

Dock var det DLS på 90-talet...drivna av ett DLS/Genesis monoblock....

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

287 Inlägg
11 juli 2009
Trådstartare
Får nog bli 2st  10" basar för smidighetens skull och sen så vill man ju använda all kräm man kan av steget tongue  Lutar åt 2 st DD 1510 om det är möjligt att bygga en låda till dom så man får ut mycket av basen under hatthyllan tongue

4 693 Inlägg
11 juli 2009
Det blir 900 rms i 2 ohm, har ditt steg det?

Booyakasha!

287 Inlägg
11 juli 2009
Trådstartare
Softis skrev:
Det blir 900 rms i 2 ohm, har ditt steg det?

japp, men känns ju sådär och inte använda all effekt av steget... Får hitta något annat alternativ som går köra i 1 ohm tongue

Sök