2998
Sök

Märkligt el-fel på golf mk1 gl

9 juli 2009
Trådstartare
hjälp! jag har ett märkligt problem med en golf mk1 gl som jag köpt för ett par veckor sen, batteriet laddas ur så att den inte kan dra runt startmotorn om man stängt av. jag har haft generatorn på lagning ( misstänker den ändå) och bytt startmotor och batteri men ändå samma prblem e de någon som vet vad det  kan vara. vill gärna kunna köra min lilla bil snälla hjälp / Fritzon

Män Med God Smak Kör Volvo!

1 785 Inlägg
9 juli 2009
fritzon_volvoturbo skrev:
hjälp! jag har ett märkligt problem med en golf mk1 gl som jag köpt för ett par veckor sen, batteriet laddas ur så att den inte kan dra runt startmotorn om man stängt av. jag har haft generatorn på lagning ( misstänker den ändå) och bytt startmotor och batteri men ändå samma prblem e de någon som vet vad det  kan vara. vill gärna kunna köra min lilla bil snälla hjälp / Fritzon

Gör som föregående talare förklarade, hittar du inget fel?

Då kan likriktar bryggan i generatorn kan vara defekt. Kolla genom att ha allt i bilen avstängt lossa minuspolen och mät hur många amp du får mellan minus på batteri och kabelsko. Ska högst vara mA får du hela Amperé är dioder i generatorn defekt.

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

11 juli 2009
Trådstartare
tack för tipsen jag ska göra testerna o se vad jag kommer fram till
jag har haft generatorn på lagning och kollat den så de e inga fel på den men jag hoppas de inte ska vara något för jobbigt att fixa wink

20 juli 2009
Trådstartare
jag har hittat boven i dramat nu tror jag
kontaktdosan till generatorn var helkass så jag ska byta den och sladdarna till batteriet så får jag se om de funkar då. tack för hjälpen

1 785 Inlägg
20 juli 2009
fritzon_volvoturbo skrev:
jag har hittat boven i dramat nu tror jag
kontaktdosan till generatorn var helkass så jag ska byta den och sladdarna till batteriet så får jag se om de funkar då. tack för hjälpen

Låter som en bra idé. Bra kablar och kontakter är en bra början. wink

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

Sök