Vänster halv/helljus funkar inte på min Porsche 924 från 1985. Det beror inte på själva lampan och jag har följt sladdarna så långt jag kunnat utan att se några fel.
Höger funkar och jag tänkte, kan jag på något sätt koppla vänsterlampan till högerlampan utan att högerlampan tappar ljusstyrka?
Kom på nu att jag kanske bara kan göra som man gör när man kopplar in extra helljus? Två extra reläer, ett för helljus och ett för halvljus? Sen från den fungerande lampans halv och helljus sladdar så drar jag bara två styrningssladdar till de två reläernas 86-stift?
Inte bara lättare att försöka hitta orsaken till att det inte lyser? Skaffa ett kopplingsschema. Borde väl finnas nån form av porscheklubb eller liknande som kan hjälpa dig med det. Förresten, finns det inte rephandöcker till 924??
vanligt fel kan vara att själva kontakten du sätter fast på lampan han ha brännt sönder. typ ärjat eller liknande. eller så kanske det är jorden som ärjat eller rostat sönder. vanligt på lite äldre bilar. lätta fel o kolla upp själv iaf. Lycka till