Tjeena!
Det är så här att jag har gått och köpt mig en gammal risig Volvo 740 GL som har gått 49 700 mil. Och den är som sagt rätt risig och jag hade tänkt att jag skulle fixa upp den lite nu när jag går sista året på gymnasiet så hade jag tänkt att ha den som projektarbete i skolan. Så detta blir ett långtidsprojekt kan man säga.
Det kommer inte att hända så stora grejjer hela tiden pga taskig ekonomi när man är studerande och inte har något jobb vid sidan av skolan. Men men jag ska göra så gott jag kan iaf.
Det jag hade tänkt eller vill göra med den är följande.
* Add-on paket runt om.
* 90:ans baklyse
* Super DTM eller Polaris fälgar
* Fixa nytt innetak
* Laga den rost som finns
* Takvinge
* Vinge
* Sänka
* Vita blinkers runt om
* Baslåda
* Sätta högtalare i alla dörrarna
* Sport grill
* Lacka om troligtvis blir det någon kombi.. av Gul och Svart.
Det är säker något mer jag vill göra men jag skriver dit det efter hand som jag kommer på det.
Här kommer lite bilder på hur den såg ut när jag kommit hem med den.
Baken!Fram.. lite att fixa som ni ser Sidan fram...Måste ha en ny list. Någon som vet vart det finns att köpa?Inredning fram.Inredning bak.Det fina taket Motorn från ena sidan!Motorn från andra sidan!Detta va lite bilder på hur bilen såg ut när jag fått hem den. Som ni kanske ser så är det en del att göra på den men den är rätt fräsch i karossen ändå för att ha gått så långt och för att vara så gammal.
Får hoppas på att den är någon som vill följa denna tråd och kommentera lite, Tar mer än gärna emot tips och förslag på vad man kan göra.
Ha de gött!
//
Dennis