3282
Sök

Volvo 740 långtidsprojekt!

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
27 juli 2009
förstår inte äns att du orkar med såna där rör . jag klassar de där som förstört och skulle skaffa mig nytt bara plocka en hel katt från skroten sen rästen av rören köper man nya och skarvar på som de ska vara.. kostar ju inte mkt heller

945 Inlägg
27 juli 2009
Trådstartare
MrEricsson skrev:
förstår inte äns att du orkar med såna där rör . jag klassar de där som förstört och skulle skaffa mig nytt bara plocka en hel katt från skroten sen rästen av rören köper man nya och skarvar på som de ska vara.. kostar ju inte mkt heller

Hehe nae jag vet. jag ska köpa ett helt nytt rör sen när jag har pengar till det men det är inget jag har nu. Och då tycker jag det är ganska onödigt att köpa nya rörbitar nu med ifall jag kan svetsa ihop det. Men hade jag haft pengarna till det nya röret nu så hade jag inte ens tänkt taken på att svetsa det. tongue  Men jag får väl se imorgon hur det blir närjag svetsat det.. blir det inte bra så får jag väl komma på någon annan lösning.

Det finns inga dumma frågor, det finns bara dumma människor som inte fattar!

945 Inlägg
29 juli 2009
Trådstartare
Shoo!

Idag har det hänt en lite med bilen. jag har bland annat svetsat avgasröret och satt dit det måste bara ha någon ljuddämpare jag kan sätta där bak så att den inte låter så jävligt!
Angående svetsningen så blev jag inte jätte jätte nöjd med den då det va jävligt svårt att svetsa där.. Men jag tycker det blev ganska bra ändå om man jämför med det som va där innan lol
Sedan har jag Svarvat en ny "packning " som ska sitta mellan katten och röret som går från grenröret, då den gamla gick av på 2 ställen. sad Och den blev jag nöjd med, Den svarvades i aluminium tongue
Men här kommer lite bilder på det.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/60112/721872_r9lp5c.jpg
Det nya som jag har svetsat smile Inte 100% nöjd men nöjd är jag för det tongue

https://www1.garaget.org/gallery/archive/60112/721875_qalbcs.jpg
Svetsen på andra sidan. Va skitsvårt att svetsa där då det va så stort mellanrum.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/60112/721877_8pnbv2.jpg
Den gamla " packningen " gick sönder.. sad

https://www1.garaget.org/gallery/archive/60112/721879_h60m16.jpg
Men det gjorde jag en ny i aluminium. tongue

Detta va allt för idag. Skriv gärna vad ni tycker smile
//
Dennis
Senast redigerat av Sickan_ (30 juli 2009)

5 650 Inlägg
29 juli 2009
börjar ta sig hemskt att fixa till de klåpare sabbat

Lastmaskinförare/produktions arbetare
296 Inlägg
29 juli 2009
Den där svetsen ser inte heller speciellt bra ut , men iaf bättre än förut tongue

Det blir som det blir!

945 Inlägg
30 juli 2009
Trådstartare
MrEricsson skrev:
börjar ta sig hemskt att fixa till de klåpare sabbat

Hehe tack. Ja det är inte det roligaste precis hmm

945 Inlägg
30 juli 2009
Trådstartare
Dream_ skrev:
Den där svetsen ser inte heller speciellt bra ut , men iaf bättre än förut tongue

Nae jag vet att den inte ser så jätte bra ut men det va skitsvårt att svetsa då det va så stort mellanrum..
Men det ser juh 100 ggr bättre ut nu än vad det gjorde innan tongue

945 Inlägg
3 augusti 2009
Trådstartare
Det har varit väldigt dött här nu ett tag men det beror på att jag har brutit ett revben så jag kan inte hålla på med bilen då jag ska ta det lugnt sad
Men det har inte hänt något med bilen sen sista updaten sad men idag har jag lagt till bilen till mina bilar på min sida så där kan ni kolla på lite bilder och kommentera.
Jag tog även en bild nu idag på fronten på min och pappas 945 och jag kan säga att jag är grymt sugen på en 940 front när jag ser bilden. Men jag får se hur det blir, det står mellan en 940 front eller ett add-on paket. Vad tycker ni??

https://www1.garaget.org/gallery/archive/60112/727845_r3fsnk.jpg
Vill ha en 940 front! Mycket snyggare eller vad tycker ni?

Detta va allt för idag
//
Dennis

347 Inlägg
3 augusti 2009
Nja, jag tycker 740-fronten är ganska ball men jag tycker du ska byta ut grillen till en original.

5 650 Inlägg
3 augusti 2009
inge kul och göra sig illa .
men säger som jag sagt tidigare vill man ha 940 front köper man 940 vill man ha 740 kör man 740 ..

945 Inlägg
3 augusti 2009
Trådstartare
o_lindh skrev:
Nja, jag tycker 740-fronten är ganska ball men jag tycker du ska byta ut grillen till en original.

Okeej, jo grillen ska bytas mot orginal eller mot en XC-grill har inte bestämt mig än.. Och jag har väldigt svårt för att bestämma mig för hur jag ska göra med fronten men det lutar mest åt att ha den som den är fast med ett add-on paket. Tror det passar bättre med den färgen jag tror att jag ska lacka den i.

945 Inlägg
3 augusti 2009
Trådstartare
MrEricsson skrev:
inge kul och göra sig illa .
men säger som jag sagt tidigare vill man ha 940 front köper man 940 vill man ha 740 kör man 740 ..

Nej det är ingen höjdare.. Jo det är väldigt sant det du säger. Men få se hur det blir..

945 Inlägg
4 augusti 2009
Trådstartare
Shoo!

Idag har jag bara suttit och funderat lite på hur jag ska göra med bilen. Och det jag har kommit fram till är att jag inte ska ha någon 940 front Utan jag ska ha den som den är fast med ny grill och vita blinkers och add-on paket.
Och anledningen till det är att det börjar bli jävligt vanligt att man sätter 940 front på en 740 så jag tänkte ha det " orginal " istället. Och sen är det sant det som MrEricsson har sagt hade jag velat ha en 940 front så hade jag kunnat köpa en 940 istället roll
Och sedan har jag bestämt mig för att jag ska lacka om bilen och jag funderar på att lacka den i nogon kombi.. mellan gul och svart. Men jag vet inte hur.. dom funderingarna jag har är följande.
Gul med helt svart huv svart tak och svart bagagelucka.
Gul med svart tak och svart bagagelucka och sedan svart på den upphöjningen på huven om man säger sen så det går snett ner vid grillen och ner över kofångaren och likadant där bak fast från bagageluckan då.
Sedan funderar jag på att köpa en sådan där " extrem vinge " från plast&son och sätta dit.

Tror detta kan bli något men behöver lite tankar och åsikter om vad ni tror om detta tongue Kommentera gärna vad ni tycker smile Kommer det att se ut som skit eller kan det bli snyggt? Det är som sagt bara lite funderingar jag har.

Ha de gött
//
Dennis

362 Inlägg
4 augusti 2009
vilket tjöt om det här med 940 front... 940 fronten är egentligen en 760 front.. så vill man ha en 740 med "940" front köp en 760..

kalas projekt det här annars måste ja säga. kul att nån orkar ta sig an dom här gamla hurvarna. ett förslag ang fronten är en 740 usa front.. inte mycket som slår det. men skynda dig å byt ut den där grymt fula grillen du har nu.. släng på en original eller turbo grill gör sig bra mycket bättre...
ha det gött å lycka till med projektet

Med ett hyffsat järnrör kan man slå världen med häpnad!

362 Inlägg
4 augusti 2009
jo förresten.. BEHÅLL DEN RÖD. epa stylade gula/gröna/rosa finns det alldeles för många av!

Med ett hyffsat järnrör kan man slå världen med häpnad!

945 Inlägg
4 augusti 2009
Trådstartare
amazon_jonsson skrev:
jo förresten.. BEHÅLL DEN RÖD. epa stylade gula/gröna/rosa finns det alldeles för många av!

Först vill jag tacka för dina tankar. smile Och JA grillen ska bytas ut men det är lite annat som måste fixas först. Och jag gillar med röda volvos men det är bara det att det finns så in i h*lvetes många av dom med. hehe.
Så jag ville göra något lite eget och jag har bara sett en gul och svart 740 innan:P Men som jag skrev så va det bara funderingar, få se hur det blir.
Och angående usa front så tycker jag att det är grymt snygg men problemet är att den är jävligt svår att få tag på. sad
Och självklart måste man juh ta hand om bilarna gamla som nya wink Hehe
Senast redigerat av Sickan_ (4 augusti 2009)

347 Inlägg
4 augusti 2009
Jag tycker inte om gulsvart, det blir lite för mycket AIK över det hela. Färger som jag tycker hade varit koolt är gul, samma gul som 850 t-gul eller lila.

3 650 Inlägg
4 augusti 2009
Sickan_ skrev:
o_lindh skrev:

Okeej, jo grillen ska bytas mot orginal eller mot en XC-grill har inte bestämt mig än.. Och jag har väldigt svårt för att bestämma mig för hur jag ska göra med fronten men det lutar mest åt att ha den som den är fast med ett add-on paket. Tror det passar bättre med den färgen jag tror att jag ska lacka den i.

Jag har en fin turbo/rutgrill till salu om du e intresserad.PM:a

945 Inlägg
4 augusti 2009
Trådstartare
o_lindh skrev:
Jag tycker inte om gulsvart, det blir lite för mycket AIK över det hela. Färger som jag tycker hade varit koolt är gul, samma gul som 850 t-gul eller lila.

Okeej. Nej den t-gula vill jag inte lacka den i även om den är jävligt fin. För lackar man den i den färgren så känns det som att man måste göra något extremare av bilen om du förstår vad jag menar, och det har jag inga planer på. Vilken lila ha du i tankarna? vanlig lila eller typ metalic lila , ljus eller mörk? hehe

Offroad Racing
3 122 Inlägg
4 augusti 2009
o_lindh skrev:
Färger som jag tycker hade varit koolt är gul, samma gul som 850 t-gul eller lila.

Ursäkta lite ot, men varför vill man att en bil ska se ut som en gammal solblekt postbil?

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

Sök