2989
Sök

Vad kostade ditt mc-kort?

108 Inlägg
15 juli 2009
Trådstartare
Undrar lite vad ett mc-kort går på ca. Skriv gärna hur många lektioner du tog och vad hela kalaset gick på smile
När du kör på skola står de för kläder då med?

Har 2st polare jag kan övningsköra med eventuellt.

//Mimmi

don't cry just suck

1 723 Inlägg
15 juli 2009
ca 7500 kr
tog 4 lektioner, plus en 5e "lektion" då vi tränade på manöverbanan två timmar på provdagen innan uppkörningen.
uppkörning 1500kr
teori nån hundring
lämpet plus handledarintyg nån hundring
böcker ca 500kr

skrev teorin privat men körde upp genom körskola. de stod för allt dvs mc, kläder skydd osv. det ingick i lektionspriset på 1000kr.

sen övningskörde jag väldigt flitigt med min handledare och det blev kanske 20 timmar på cykeln utöver körskola.

Kanon..
1 473 Inlägg
16 juli 2009
4500 totalt för allt har jag för mig, eller om de va 5500, nånstans därikring iaf.
Tog 1½ månad från start till slut.

9 108 Inlägg
16 juli 2009
9-10.000 inkl uppkörning och prov osv, bara uppkörning kostar runt 2300. Hade aldrig kört MC innan och hade ingen att övningsköra med. Tog väl 6-7 veckor kanske, man kan ju lägga upp det lite hur man vill beroende på hur körskolan brukar boka uppkörningar.

Har du två kompisar att övningsköra med ska det inte vara några problem att hålla kostnaderna nere. Testa och kör lite först innan du går till körskola så ser dom att du inte behöver så mycket jobb så kanske dom bokar uppkörning direkt, är rätt långa köer nu.

108 Inlägg
16 juli 2009
Trådstartare
Tack så mycket för era svar! Ville ha ett humm om vad det skulle gå på. Kommer plugga nu 1 år men om jag säljer bilen har jag råd.

Hur är det med lämp då?

Märkt att det kostar endel med mc.. var o kollade på kläder idag med en kompis tongue

don't cry just suck

Muttley
16 juli 2009
tog mitt på kanske 6500.

Kläder och hojjen är de dyraste att köpa in. Om du väljer fina och kända märken klart.smile håller på att köpa in nytt nu som blir ca 12 tusen totalt smile men vill man ha snygga kläder med bra skydd får man lägga lite.

108 Inlägg
16 juli 2009
Trådstartare
Jag vet inte vad som är känt eller ej men kolla på ett snyggt beriks sporthojs set tongue sen va det lite svårare o hitta saker till oss tjejer med smile

Vad ska du köpa då?

don't cry just suck

4 682 Inlägg
16 juli 2009
totalsumman för mig blev ca 6500 kr,så priserna verkar vara lika i finland å sverige.

108 Inlägg
16 juli 2009
Trådstartare
låter som de flesta kom undan ganska lindrigt.. eller så har ja målat fan på väggen

don't cry just suck

Muttley
16 juli 2009
Soil skrev:
Jag vet inte vad som är känt eller ej men kolla på ett snyggt beriks sporthojs set tongue sen va det lite svårare o hitta saker till oss tjejer med smile

Vad ska du köpa då?

jag har beriks dyraste jacka, så nu när löningen kommer blir de byxor och stövlar.smile
Skön jacka måste jag säga. Tyvärr gör dem storlekarna väldigt små :S Så för lite större så är de svårt att få rätt storlek största nackdelen med dagens märkesplagg faktiskt.

men jag rekommenderar berik iallafall.

Kanon..
1 473 Inlägg
16 juli 2009
Spyke eller Spidi är bäst...

Muttley
16 juli 2009
leksak skrev:
Spyke eller Spidi är bäst...

Och kostar också mer smile

Bara man väljer de lite mer kända märkena så kan man nog känna sig rätt säker med skydd och sådant. Hade gärna haft spyke eller spidi men sen har de inte direkt någon storlek nog till mig.

blacken
16 juli 2009
Mitt kostade runt 600 spänn, lite dyrt men hade oturen att få två kanongriniga besiktningsmän på raken..

4 682 Inlägg
17 juli 2009
blacken skrev:
Mitt kostade runt 600 spänn, lite dyrt men hade oturen att få två kanongriniga besiktningsmän på raken..

tycker det lät rätt billigt wink.

Kanon..
1 473 Inlägg
17 juli 2009
Moparboy440 skrev:
blacken skrev:

Han är ju typ 200 år gammal så omvandlat i dagens pengavärde är det ju en mindre förmögenhet big_smile

blacken
17 juli 2009
leksak skrev:
Moparboy440 skrev:
blacken skrev:

Han är ju typ 200 år gammal så omvandlat i dagens pengavärde är det ju en mindre förmögenhet big_smile

big_smile..

Sök