pattilatti2 skrev:
Lonefox skrev:
Brains> Låg dämpfaktor = dåligt ja.

Fast jag TROR att det är viktigare med hög dämpfaktor för tex. diskanten då BL brukar vara väldigt lågt på diskanter kontra basar plus att en diskant rör sig väldigt fort. Vi pratar ju generellt 2.5-20KHz här....det är rätt många svängningar per sekund

TT-Avant> Absolut.
I mitt fall tror jag inte att effekten är påhittat med tanke på att steget kostar 10K...

Men nu halkar jag off-topic igen

Man kan få bra ljud med billiga saker. behöver inte kosta 10k

men vem är jag o snacka :p mitt steg kostar ju 14k
Mer effekt ger bättre ljud anser då jag.
Jodå man kan få ett bra ljud för en rimligare peng, vilket vi påpekat flera gånger.
Dock så är det självklart (vilket du inte verkar begripa att vi menar din tokstolle) att rätt monterat spelar dyrare grejer ännu bättre än billiga. Men samtidigt ställer dyrare grejer även högre krav på installationen då de är känsligare, och därför är det lättare att få dessa att låta dåligt...
Och nu sitter vi där igen och du halkar in på en o samma sak och verkar antingen inte fatta eller så driver du oss bara till vanvett medvetet.
Och ang. effekt.....
Effekt är BILLIGT att få fram ja. Men BRA effekt..ja det är en annan sak. Just denna diskussion har jag haft med en arbetskamrat ett antal gånger

Men nu slutar vi halka off-topic mer i den här tråden ok?
Senast redigerat av Lonefox (20 juli 2009)
Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP