Liten Dieselmotor på 740.

KoNa Mercedes Benz
20 juli 2009 · 20 Inlägg

Ska du köra billigt köp dig en mercedes w124 250D.. Finns inget annat du kör 0.5-0.6L/milen med..

Finns bara 2st bilmärken. En ny och en gammal Mercedes!
Diesel_77
20 juli 2009 · 407 Inlägg

D_Carlsson skrev:
http://www.autopower.se/modellguiden/e34.asp en bmw 525diesel drar 0.69L/Mil blandad körning och lyckas du köra en B230f på 0,8 så kan du nog köra en sådan diesel jävligt snålt!!

men b230f är inte så törstiga som alla säger. det gäller att köra som gubbe cool

Diesel_77
20 juli 2009 · 407 Inlägg

KoNa skrev:
Ska du köra billigt köp dig en mercedes w124 250D.. Finns inget annat du kör 0.5-0.6L/milen med..

jasså? Det tvivlar jag på .

Senast redigerat av Diesel_77 (20 juli 2009)

Volvo_Mannen Volvoskadad
20 juli 2009 · 6 017 Inlägg

Smedhult skrev:

Volvo_Mannen skrev:

Smedhult skrev:

740 kom 85. så kan bli problem me en 84a. o varför en 84a? skatteberfriade måste va minst 30 år. alltså -79

740 kom 1984 och 760 kom 1982

isåfall 85ans modell som släpptes 84. samma me folk som äger att de finns -66 och -75 140iar. bullshit, bara modeller som släpps tidigare/senare

Nope första årsmodellen av 740 är 1984 och fanns bara i "lyxmodellen" GLE och B23E motor. 1985 så kom "ekonomimodellen" GL och "sportmodellen" Turbo och då vart dom mycket populärare och vanligare.

Jonas
D_Carlsson Bonntrimmare
20 juli 2009 · 620 Inlägg

Diesel_77 skrev:

D_Carlsson skrev:
http://www.autopower.se/modellguiden/e34.asp en bmw 525diesel drar 0.69L/Mil blandad körning och lyckas du köra en B230f på 0,8 så kan du nog köra en sådan diesel jävligt snålt!!

men b230f är inte så törstiga som alla säger. det gäller att köra som gubbe cool

Jo men hur lätt är det då??? sen har du ju lite andra fördelar med diesel den drar ju inte mycket mer om du kör med kärra osv wink

Ingen minns tusen hk på pallbockar eller på ett papper för det är på gatan som respekten vinns! FiveStarRacing
Tack till
StreetPerformance
SpecialSvarv
Volvo_Mannen Volvoskadad
20 juli 2009 · 6 017 Inlägg

Diesel_77 skrev:

262turbo skrev:

Diesel_77 skrev:

Då ska jag vara nöjd. Jag är ingen som tokkör tongue Lung på gasen är jag. Då är ju förstås en B230F.
Men nu har ni andra väck något nytt. Fuskregga om bilen hmm... är det lätt om man har en 740 från 88 och en 740 skräp från 84 men papper?

byta chassi nummer är inget man pratar om... det gör man...

Haha. Då ska jag försöka få tag på en 740 från 84 för ca 1 kr med papper  lol Då ska jag byta om chassi nummer och byta plåtar och ställa av min bil. Lät va big_smile Då behöver jag bara vänta tills 2014 tills den är skattebefriad big_smile

Få tag på papper till en 82ans 760 istället så har du ju "sparat" två år wink haha

Jonas
D_Carlsson Bonntrimmare
20 juli 2009 · 620 Inlägg

det är ju bara lite lister som skiljer karroserna åt så det borde inte vara några problem

Ingen minns tusen hk på pallbockar eller på ett papper för det är på gatan som respekten vinns! FiveStarRacing
Tack till
StreetPerformance
SpecialSvarv
Diesel_77
20 juli 2009 · 407 Inlägg

760 lät lite överdrivet för då måste man ha V6: motor och automat. Annars märker dom.
Dom märker kanappas om det är en 740 84 och en 740 88.

henke_99 Offroad Racing
20 juli 2009 · 3 122 Inlägg

Volvo_Mannen skrev:

Diesel_77 skrev:

262turbo skrev:

byta chassi nummer är inget man pratar om... det gör man...

Haha. Då ska jag försöka få tag på en 740 från 84 för ca 1 kr med papper  lol Då ska jag byta om chassi nummer och byta plåtar och ställa av min bil. Lät va big_smile Då behöver jag bara vänta tills 2014 tills den är skattebefriad big_smile

Få tag på papper till en 82ans 760 istället så har du ju "sparat" två år wink haha

Vänta med att skaffa papper, tills det verkligen finns en som är skattebefriad. Det talas nämligen om att dom ska sätta en maxålder för "skattebefrielse", då det börjar finnas väldigt många bilar kvar som skulle bli skattebefriade. (orkar inte leta upp nån länk som bevis)

Den som spar han har, fast inte lika roligt...
Chevrolet Blazer "Real Fullsize" (1988)
GMC Suburban 2500 "6.5l Turbodiesel" (1995)
Diesel_77
20 juli 2009 · 407 Inlägg

henke_99 skrev:

Volvo_Mannen skrev:

Diesel_77 skrev:

Haha. Då ska jag försöka få tag på en 740 från 84 för ca 1 kr med papper  lol Då ska jag byta om chassi nummer och byta plåtar och ställa av min bil. Lät va big_smile Då behöver jag bara vänta tills 2014 tills den är skattebefriad big_smile

Få tag på papper till en 82ans 760 istället så har du ju "sparat" två år wink haha

Vänta med att skaffa papper, tills det verkligen finns en som är skattebefriad. Det talas nämligen om att dom ska sätta en maxålder för "skattebefrielse", då det börjar finnas väldigt många bilar kvar som skulle bli skattebefriade. (orkar inte leta upp nån länk som bevis)

Jag har också hört det. 1975 tror jag.

Volvo_Mannen Volvoskadad
20 juli 2009 · 6 017 Inlägg

Diesel_77 skrev:
760 lät lite överdrivet för då måste man ha V6: motor och automat. Annars märker dom.
Dom märker kanappas om det är en 740 84 och en 740 88.

Går att regga med utbytt motor.

Jonas
Volvo_Mannen Volvoskadad
20 juli 2009 · 6 017 Inlägg

henke_99 skrev:
Vänta med att skaffa papper, tills det verkligen finns en som är skattebefriad. Det talas nämligen om att dom ska sätta en maxålder för "skattebefrielse", då det börjar finnas väldigt många bilar kvar som skulle bli skattebefriade. (orkar inte leta upp nån länk som bevis)

Hört det med, tycker det är lite fel.
Liksom är bilar nyare än 75 är inget att bevara eller? Och de flesta åker ju faktiskt inte runt i skattebefriade fordon dagligen.

Jonas
Diesel_77
20 juli 2009 · 407 Inlägg

Volvo_Mannen skrev:

Diesel_77 skrev:
760 lät lite överdrivet för då måste man ha V6: motor och automat. Annars märker dom.
Dom märker kanappas om det är en 740 84 och en 740 88.

Går att regga med utbytt motor.

Just ja. Fan vad dum jag är. 760 88-90 har en annan från. Dom gammla 760 har ju 740 front tongue
Men kostar det något att besikta om en 740 som är fuskat till en 760 -82 med B230F och mauell.

Man nackdelen är att det finns knapt någon 740 från 84. Mest bara 85:a och 760 från 82 får man leta efter länge.

Senast redigerat av Diesel_77 (20 juli 2009)

Robban_89 Pilot och utbildad Däcksparkare
20 juli 2009 · 1 659 Inlägg

Volvo_Mannen skrev:

henke_99 skrev:
Vänta med att skaffa papper, tills det verkligen finns en som är skattebefriad. Det talas nämligen om att dom ska sätta en maxålder för "skattebefrielse", då det börjar finnas väldigt många bilar kvar som skulle bli skattebefriade. (orkar inte leta upp nån länk som bevis)

Hört det med, tycker det är lite fel.
Liksom är bilar nyare än 75 är inget att bevara eller? Och de flesta åker ju faktiskt inte runt i skattebefriade fordon dagligen.

Fy fan så dåligt mad
Handlar väl om pengar förmodar jag, dom jävla svinen

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
Diesel_77
20 juli 2009 · 407 Inlägg

Smedhult skrev:

Diesel_77 skrev:

Volvo_Mannen skrev:
Går att regga med utbytt motor.

Just ja. Fan vad dum jag är. 760 88-90 har en annan från. Dom gammla 760 har ju 740 front tongue
Men kostar det något att besikta om en 740 som är fuskat till en 760 -82 med B230F och mauell.

dom vanliga 300. men får dom reda på att du fuskat så åker du dit så de sjunger om de.

Joo. jag vet. Känner folk som har fuskat. Men dom har lyckas ändå. Känner en som fuskade och åkte dit. Han sa att det var inte han som fuskade. Fans inga bevis heller lol
Tur bara.

http://www.blocket.se/gavleborg/Volvo_7 … =4&w=3 Undra hur mycket han ska ha för papperna och chassi nummer + plåtarna smile
Men om jag tar papperna från bilen så kan jag inte skrota den.

Senast redigerat av Diesel_77 (20 juli 2009)

discokapten Kapten på disco!
20 juli 2009 · 1 729 Inlägg

Om du har 3k att lägga på en motor, lägg dom på en skattebefriad bil ifrån början, så slipper du hålla på och fuska med papper och skit. Sen kan du bygga motor i den, eftersom du har garage och lyft så är det inga problem att köpa en billig gds bil och fixa.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.
Diesel_77
20 juli 2009 · 407 Inlägg

discokapten skrev:
Om du har 3k att lägga på en motor, lägg dom på en skattebefriad bil ifrån början, så slipper du hålla på och fuska med papper och skit. Sen kan du bygga motor i den, eftersom du har garage och lyft så är det inga problem att köpa en billig gds bil och fixa.

Låter också vettigt wink
Skattebefriade bilar är så jävla dyr. Dom ska fan ha hur mycket som helst för dom. Blocket menar jag. Dom vill inte häller pruta också.

Diesel_77
20 juli 2009 · 407 Inlägg

Men blir inte försäkringen billigare om det är skattebefriad?

vallenberg
20 juli 2009 · 9 Inlägg

varför hålla på  strula med att  montera i en Diesel motor i en gammal 740?  är du rädd för betala skatt är det inget att rek,  desutom finns dem ju redan med Diesel.  D24a och även med Turbo intercooler.  men som säkert många vet så kanske det inte är världens bästa diesel motor.  om man jämnför med Mercedes diesel och Bmw mdf,   köp dig en Gammal Mercedes Diesel tex en gammal W123a  79 eller äldre.  perfekt skattesmitare.  bes vartannat år och finns massor av delar till dem.   bara ett tipps.  slipper du hålla på  strula med att  bygga om motor fästen regga om den betala skatt osv.

Diesel_77
20 juli 2009 · 407 Inlägg

vallenberg skrev:
varför hålla på  strula med att  montera i en Diesel motor i en gammal 740?  är du rädd för betala skatt är det inget att rek,  desutom finns dem ju redan med Diesel.  D24a och även med Turbo intercooler.  men som säkert många vet så kanske det inte är världens bästa diesel motor.  om man jämnför med Mercedes diesel och Bmw mdf,   köp dig en Gammal Mercedes Diesel tex en gammal W123a  79 eller äldre.  perfekt skattesmitare.  bes vartannat år och finns massor av delar till dem.   bara ett tipps.  slipper du hålla på  strula med att  bygga om motor fästen regga om den betala skatt osv.

Jasså. Hur är en W123? Hur mycket dricker dom? Hur mycket kostar dom i försäkring?
Delar ? pris? Info tack. Kavlite? Rostar mycket?

Vilken av dom ska man ha? 200,220,240,250,280,300? Jag vill ha snålt och billigt. Jag betalar inte mera än 9 kr för dom.

Senast redigerat av Diesel_77 (20 juli 2009)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang