2845
Sök

Fråga ang färddator Volvo V40 2.0 1997

11 Inlägg
28 juli 2009
Trådstartare
Hejsan.

Jag är ny här inne, har inte så bra pejl på sökfunktionerna, men har försökt att kolla, men har inte funnit mitt svar på denna frågan som jag kommer ställa, så jag hoppas att det finns någon här som har ett enkelt svar.

Jag har ingen färddator på min bil idag (dock har jag knappen som man kan välja de olika funktionerna på färddatorn), hur som helst, hastighetsmätaren/panelen kommer jag att ordna isåfall, men min fråga är den:

Vad behövs för att kunna använda färddator, alltså är det olika givare som inte finns monterat från början, eller kan man använda de befintliga? Måste givare till bränslemätaren bytas? eller finns allt redan befintligt och det enda som behövs är en "styrbox/färddator"??? Om ja, vart sitter den?? Givare/kännare till löpande bränsleförbrukning, var sitter den? Finns den där från början eller?

Tack för enkelt svar

83 Inlägg
29 juli 2009
Jag bara bytte kombi instrumentet i min Volvo 855 96 till ett instrument med aktiverad färddator och kopplade in info knappen och det fungerade direkt. Vet ju inte riktigt hur det är på din V40 men bör ju vara ganska snarlikt eller. Har du yttertemp mätare idag?

Mackan
Senast redigerat av wentma (29 juli 2009)

11 Inlägg
30 juli 2009
Trådstartare
wentma skrev:
Jag bara bytte kombi instrumentet i min Volvo 855 96 till ett instrument med aktiverad färddator och kopplade in info knappen och det fungerade direkt. Vet ju inte riktigt hur det är på din V40 men bör ju vara ganska snarlikt eller. Har du yttertemp mätare idag?

Mackan

Okej, nu vet jag inte alls om det ser likadant ut på 855 eller inte, tror inte det, men jag vet inte. Jag har som sagt rätt nyligen köpt bilen, men är inte så insatt i just volvo, men kolla denna tråden som jag skrev om:
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic … 4e36467822

Min är från 1997, men han jag köpte den av jobbar på någon skrot och hade således kommit över inredning från en rätt schysst 2000 modell, ratt, instrument, skinnsäte med elförarstolväxelspak etc, Även med "info knappen", så jag kan ju tycka att han om någon borde satt över färddatorn OM det bara var en box, men jag vet inte helt säkert, för han verka lite skum trots allt, ha ha.

Sök