Jag kan göra min bästa gissning men för att veta 100% så får du mäta/följa varje kabel och kolla vart den tar vägen. Annars kan det bli den s.k "hoppsan-effekten" för att jag hade fel.
Tunn blå
Tunn grön
Tunn rosa
Tunn röd/grå
Tunn lila
Enligt norska guiden:
-tynn grønn fra lh2.4 pinne 14 til ac pressure switch (glem denne)
-tykk rød /gul fra bensinrele til hoved pumpe (monter sikring på denne)
-tynn rød/grå fra lh 2.4 til ac rele (glem denne)
-tynn blå (se uthevet tekst under)
-hvit/rosa lh 2.4 pinne 22 til instrument lampe lamda sonde( hvis du har)
-violet lh 2.4 pinne 26 til instrumentpanel vekslingsindikator (Glem denne)
-tynn blå/sort lh2.4 pinne 34 til speedometer (kobles på samme ledning som kommer fra bakaksel, men bare å drite i)
-tynn Blå/gul Kobles til signal fra tennings lås til starter (merket 50)
-tynn gul/rød fra forvarming lamdasonde- kobles sammen med tynn blå.
-tynn rød\svart - finnes kun i enkelte 9-pol ledningsnett og kobles sammen med den blå.
Dvs:
Tunn blå = Detta bör vara ström till pinne 35 på bränsleboxen. Man får mäta och kolla.
Tunn grön = tynn grønn fra lh2.4 pinne 14 til ac pressure switch (glem denne)
Tunn rosa = Skulle kunna vara till pinne 30 på bränsleboxen. Mät och kolla. I så fall skall den gå till solenoiden.
Tunn röd/grå = tynn rød/grå fra lh 2.4 til ac rele (glem denne)
Tunn lila = violet lh 2.4 pinne 26 til instrumentpanel vekslingsindikator (Glem denne)
Notera att jag inte är hundra på du avser ledningar i bilens kablage eller ledningar i LH2.4 härvan.
/Göran
espered skrev:
Jag har grejat lite på mitt system idag mätt o grejat. Men ja har en 14polig kontakt men har mätt fram de mästa men blev några kvar som ja undrar lite över
Tunn blå
Tunn grön
Tunn rosa
Tunn röd/grå
Tunn lila
Ngn som kan hjälpa mig med dessa?