3451
Sök

Köpråd BMW 320i

511 Inlägg
10 augusti 2009
ojoj, blir till att skruva nu då, vad tror du det är då? ifall ingen framhjuls inställning eller skeva fälgar?
låter ju inge skoj ifall det skakar hela vägen till växelspaken,

låter ju som om bilen är ramsne, hehe
hoppas den är vettig allfall, bilder?

Projekt, BMW 328 e46 Schmiedmann Black Edition
Projekt Fort Sierra med 9000TurboX

806 Inlägg
10 augusti 2009
fyfan kolla fäljarna och åk till pekkas och gör hjul inställning tar 4 min och kostar några hundra lappar (200-300) blir det inte bättre då så kan de ju vara något mer allvarligt faktiskt:D

806 Inlägg
10 augusti 2009
jag hade sjuka vibrationer på min volvo som jag hade en gång och då hade det kommit en jävla bubbla innanför däcket typ så hela jävla bilen hoppade fram! och då var det ett helt nytt däck med annars kan det väl kanske vara något enkelt som att Cirkel ringen innanför fälgen kanske är sönder då kan de vibrera in åt fan med:)

168 Inlägg
10 augusti 2009
Trådstartare
lodiseN skrev:
jag hade sjuka vibrationer på min volvo som jag hade en gång och då hade det kommit en jävla bubbla innanför däcket typ så hela jävla bilen hoppade fram! och då var det ett helt nytt däck med annars kan det väl kanske vara något enkelt som att Cirkel ringen innanför fälgen kanske är sönder då kan de vibrera in åt fan med:)

Allså....ratten skakar inte...

168 Inlägg
10 augusti 2009
Trådstartare
halvorsen skrev:
ojoj, blir till att skruva nu då, vad tror du det är då? ifall ingen framhjuls inställning eller skeva fälgar?

Den började skaka så för ett par månader sedan och det har under tiden inte blivit värre...nästan så att jag har lust att boka en besiktning(besiktnings tid nu) men självklart skall bilen köras till pekkas:)
Senast redigerat av EmlanGbg (10 augusti 2009)

168 Inlägg
10 augusti 2009
Trådstartare
halvorsen skrev:

Bilder kommer föresten upp imörra..då jag får hem bilen... smile
Senast redigerat av EmlanGbg (11 augusti 2009)

datasystemutvecklare
3 Inlägg
11 augusti 2009
Tänkte bara uppdatera tråden och att säga att bilen som tråden handlade om, besiktades idag 090810. Givetvis u.a om någon trodde annat.

Förra ägaren, som också är enda svenska ägaren på bilen (förutom vi), ägde den i 8 år innan vi köpte bilen förra året. Vi vinterkörde i vintras. Förra ägaren vinterkörde inget på de 8 åren han hade den. Bilen är i bra skick. Punkt!

Vidare snackar vi en bra bil i bra skick för 20k. Inte för 100k. Eller hur?

Vi letade själva lång tid innan vi hittade just den här BMWn.
Man får nästan bara skrot med BMW emblem på för under 20k. Det kan jag lova efter alla bilar jag provkört och kollat på. Och det är en sak som Ni här inne vet lika bra som jag. Eller hur?

Och nej. Vi är inte i desperat behov utav pengar som någon skrev här. 20k. Lägre går vi inte. Prutat och klart. I annat fall är man välkommen att leta annan bil i samma skick. Lycka till! wink

Alla seriöst intresserade är dock hjärtligt välkomna att maila alt. ringa på det i annonsen angivna numret.
Tack för ordet.
Senast redigerat av twebbas (11 augusti 2009)

Så länge chefen låstas att jag har hög lån, låstas jag arbeta...

168 Inlägg
11 augusti 2009
Trådstartare
twebbas skrev:
Tänkte bara uppdatera tråden och att säga att bilen som tråden handlade om, besiktades idag 090810. Givetvis u.a om någon trodde annat.

Förra ägaren, som också är enda svenska ägaren på bilen (förutom vi), ägde den i 8 år innan vi köpte bilen förra året. Vi vinterkörde i vintras. Förra ägaren vinterkörde inget på de 8 åren han hade den. Bilen är i bra skick. Punkt!

Vidare snackar vi en bra bil i bra skick för 20k. Inte för 100k. Eller hur?

Vi letade själva lång tid innan vi hittade just den här BMWn.
Man får nästan bara skrot med BMW emblem på för under 20k. Det kan jag lova efter alla bilar jag provkört och kollat på. Och det är en sak som Ni här inne vet lika bra som jag. Eller hur?

Och nej. Vi är inte i desperat behov utav pengar som någon skrev här. 20k. Lägre går vi inte. Prutat och klart. I annat fall är man välkommen att leta annan bil i samma skick. Lycka till! wink

Alla seriöst intresserade är dock hjärtligt välkomna att maila alt. ringa på det i annonsen angivna numret.
Tack för ordet.

Hade mer än gärna köpt denna extremt fina bmw! Men desvärre upstod det lite problem på den ekonomiska fronten. Så köpte helt enkelt min brors saab istället då det var det enda pengarna räckte till...sad

511 Inlägg
11 augusti 2009
Finns det något länk till denna världsberömda bmw som nämns här lite hur som helst? är intresserad av att titta på den?

168 Inlägg
11 augusti 2009
Trådstartare

2 982 Inlägg
Forummoderator
9 299 Inlägg
11 augusti 2009
Okej nu sticker jag ut näsan, men jag fattar inte grejen med BMW. Mer än 25000mil, en 18 år gammal bil?

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
11 augusti 2009
caromania skrev:
Okej nu sticker jag ut näsan, men jag fattar inte grejen med BMW. Mer än 25000mil, en 18 år gammal bil?

Har den bara skötts ordentligt är det rena inkörningssträckan även om den körts hårt, det är grejen med en gammal Bmw. Det finns mycket vanvårdat skit för 20k men även guldkorn, man får dock leta igenom mycket hö innan man hittar nålen smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

"Unloaded"
1 557 Inlägg
11 augusti 2009
caromania skrev:

Du fattar alltså inte att personer har olika smak och tycke för bilar? lite småsinnat om jag får vara ärlig. Personligen är jag starkt emot bilrasism.
Senast redigerat av Mechanimal (11 augusti 2009)

"When innovation meets passion!"

511 Inlägg
11 augusti 2009
detta har ju spårat ur...

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
11 augusti 2009
halvorsen skrev:
detta har ju spårat ur...

Oväntat..

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

18 Inlägg
11 augusti 2009
320 är ju fina bilar smile

Forummoderator
9 299 Inlägg
11 augusti 2009
Mechanimal skrev:
caromania skrev:

Du fattar alltså inte att personer har olika smak och tycke för bilar? lite småsinnat om jag får vara ärlig. Personligen är jag starkt emot bilrasism.

Jo det inser jag att folk har olika smak. Jag har extremt märklig smak då jag är Anglofil och jag häcklas ofta för det, men å andra sidan så köpte jag min nyare halvmiljonersbil med betydligt färre mil för hälften av det som begärs för BMWn. Detta pga att ingen annan fattar vad det är. smile
Jag har inget emot BMW, tvärtom så placerar jag märket i topp tillsammans med Toyota och Honda, men lik förbannat är det för mycket pengar för en så gammal bil.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

806 Inlägg
11 augusti 2009
EmlanGbg skrev:
lodiseN skrev:

Allså....ratten skakar inte...

Haha då kanske den är ramsne då i have no idea

"Unloaded"
1 557 Inlägg
12 augusti 2009
caromania skrev:
Mechanimal skrev:
caromania skrev:

Jo det inser jag att folk har olika smak. Jag har extremt märklig smak då jag är Anglofil och jag häcklas ofta för det, men å andra sidan så köpte jag min nyare halvmiljonersbil med betydligt färre mil för hälften av det som begärs för BMWn. Detta pga att ingen annan fattar vad det är. smile
Jag har inget emot BMW, tvärtom så placerar jag märket i topp tillsammans med Toyota och Honda, men lik förbannat är det för mycket pengar för en så gammal bil.

Tycker det är kul med lita uddare smaker, även om jag själv inte är charmad så mycket av engelska bilar direkt(eller ja jo, en Aston Martin vore ju inte helt fel, inte heller en TVR) dock så är de ju inte så utbredda i Sverige, inte lika många kunniga/mekaniker som för en tysk bil eller en svensk bil. BMW kan vara dyra, absolut, men körglädjen är belöningen man får för pengarna smile

Och för att språka om just ämnet så tycker jag TS borde satsa på en 2,5 liters hellre än en 2,0. Skiljer kanske i hur hårt körda de är men vafan, det ska den tåla ifall man sköter om den. Då effekten är avsevärt roligare i 2,5an samt det inte skiljer så väldigt i förbrukningen. Vore väl ev. försäkringsskillnad men tror inte den ligger på så mkt heller. För rent vidareförsäljningssyfte ifall TS inte vill ha en bil för att åka fort, så får du lättare sålt en 2,5 än en 2,0. Finns alltid hungriga ungdomar där ute =P

En Saab kan också vara rolig, överladdning är aldrig fel smile Hoppas 9-3an funkar bra.

"When innovation meets passion!"

Sök