3446
Sök

Missnöjd med KVD Kvarndammen

Teddan
2 495 Inlägg
7 augusti 2009
Man får vad man betalar för.

jag har köpt flera bilar på kvd och alla har haft olika fel, men vill man ha en felfri bil så köper mn inte
billigaste möjliga !

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
7 augusti 2009
men du ser ju på turbon om  den är nybytt... prylarna skiner ju... om man märker att bilen inte är i det skick som sagt i deklarationen så får man avbryta affären.. om fel dycker upp efter en massa månader så är det bara att laga skiten själv om man då inte har en massa garanti tid...

2slow

2 982 Inlägg
7 augusti 2009
asså helt ärligt, de bilar som hamnar där är från ägare som inte har haft råd eller konkat... dvs. JAG tror inte att någon av dessa människor inte ens kostar på sej en service hos verkstad!
som tidigare skriver; vill du ha en fungerande bil så råder jag dig att köpa från en seriös bilhandlare eller privatperson.
smakar som det kostar!

1 749 Inlägg
7 augusti 2009
Hur som helst så ska de inte bara skicka vidare till andra och de bör ju vara kontaktbara?

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.

Fire And Silk
2 254 Inlägg
7 augusti 2009
Är det V70'in du pratar om? Alltså den som du har på din sida?

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

Eliminator
1 441 Inlägg
7 augusti 2009
Kvd säljer mycket gamla tjänstebilar och leasingbilar,,,,

/Tommy.

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.

Teddan
2 495 Inlägg
7 augusti 2009
patrikke skrev:
Hur som helst så ska de inte bara skicka vidare till andra och de bör ju vara kontaktbara?

Men i en tråd som denna så ser vi ju bara ena parten , vi vet ju inte hela historian.
Alltid svårt å få en helhets bild bara av att höra ena sidan

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

Skaune
7 augusti 2009
Om det står i en varudeklaration att turbon e helt ny och den är gammal, då är det väl fel? Det är inte alla som kan kolla om en turbo är ny eller inte, de finns de som inte ens vet vart den sitter, lälser dom att den är ny och den sen rasar klart att man undrar?

564 Inlägg
7 augusti 2009
Axor skrev:
Om det står i en varudeklaration att turbon e helt ny och den är gammal, då är det väl fel? Det är inte alla som kan kolla om en turbo är ny eller inte, de finns de som inte ens vet vart den sitter, lälser dom att den är ny och den sen rasar klart att man undrar?

Exakt!

Och eftersom man har 3 månaders trafiksäkerhetsgaranti när man köper en begagnad bil av en handlare, så är man ju dum om man inte försöker utnyttja garantin när saker går sönder. Ärligt talat förstår jag inte varför ni hackar på honom? Han vill ju bara komma i kontakt med firman som sålt bilen så dom kan reda ut felen. Är det fel? Borde han inte göra det? Skulle inte ni också kolla om en dyr reparation gick att få på garantin?

Mvh Johan

4 001 Inlägg
7 augusti 2009
groze skrev:
Axor skrev:

Exakt!

Och eftersom man har 3 månaders trafiksäkerhetsgaranti när man köper en begagnad bil av en handlare, så är man ju dum om man inte försöker utnyttja garantin när saker går sönder. Ärligt talat förstår jag inte varför ni hackar på honom? Han vill ju bara komma i kontakt med firman som sålt bilen så dom kan reda ut felen. Är det fel? Borde han inte göra det? Skulle inte ni också kolla om en dyr reparation gick att få på garantin?

Mvh Johan

Om någon talat om för KVD att turbon är ny så skriver dom det också, det är verkstaden som gjort jobbet som ska stå för garantin, inte KVD, visst KVD har inte gjort rätt att kolla allt men dom skriver klart och tydligt att alla uppgifter ifrån dom skall kollas utav köparen.

Där har ni felet varför han inte ska hänga ut KVD i detta fallet, iaf. enligt mig.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

564 Inlägg
7 augusti 2009
kolvas skrev:
groze skrev:
Axor skrev:

Exakt!

Mvh Johan

Om någon talat om för KVD att turbon är ny så skriver dom det också, det är verkstaden som gjort jobbet som ska stå för garantin, inte KVD, visst KVD har inte gjort rätt att kolla allt men dom skriver klart och tydligt att alla uppgifter ifrån dom skall kollas utav köparen.

Där har ni felet varför han inte ska hänga ut KVD i detta fallet, iaf. enligt mig.

Man bör ju alltid kolla upp att alla uppgifter stämmer när man köper en bil. Men han har ju trots allt köpt bilen av Kvarndammen, så i mina ögon är det Kvarndammen som får ta det med verkstan, inte köparen. Men är det kanske andra regler som gäller när man köper en bil på auktion?

Mvh Johan

95 Inlägg
7 augusti 2009
boenana skrev:
MrEricsson skrev:
inte för och va sån nu men du skulle vell ha kollat igenom bilen när du hämta den ? ... som tex hade du köpt av en privat person och nått hade gått sönder 2 månader senare hade du börjat påstått att tidigare ägaren skulle åtgärda de med?

Ja? Dolda fel är dolda fel, Står i konsumentköplagen att befintligt skick inte är ett giltligt argument för dolda fel. Den klausulen utgick 2002

en sönderrostad intercooler och en kass turbo är väl inga dolda fel?

If it jams - force it! If it breaks - it needed replacing anyway!

8 254 Inlägg
7 augusti 2009
Köpt på KVD? Med andra inropad på auktion? I såna fall kan du ge upp redan nu. Det är andra regler då. Då gäller nämligen befintligt skick. Finns att läsa om man kollar deras köpvillkor.

327 Inlägg
7 augusti 2009
Marlboroman skrev:
Köpt på KVD? Med andra inropad på auktion? I såna fall kan du ge upp redan nu. Det är andra regler då. Då gäller nämligen befintligt skick. Finns att läsa om man kollar deras köpvillkor.

Självklart att det är så, glömde att det är en auktion.
Står väl tillochmed på deras sida att man köper i befintligt skick och fel kan finnas.

Polaren köpte en bil därifrån, riktigt lik visade det sig.

Forummoderator
9 299 Inlägg
7 augusti 2009
boenana skrev:
Ska gå till konsumentverket nu i nästa vecka så får dom sköta det.

Det låter som en bra idé. Har företaget gjort fel ska du ha ersättning för det, annars får du göra en notering i din livsbok om att du blivit äldre och mer erfaren.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

8 886 Inlägg
7 augusti 2009
Hjälper föga att gå till konsumentvägledaren...Bilen är köpt på en auktion och det är andra regler mot om bilen är köpt av en bilhandlare.

Enligt Konsumentköplagen anses en begagnad vara som sålts på auktion vara såld i "befintligt skick". Med detta menas att varan säljs i det skick den befinner sig vid köptillfället. Fel som upptäcks efter köptillfället ansvarar säljaren endast för om felet fanns vid köptillfället.

Solklart att det inte blir ett garantiärende av detta.
Senast redigerat av Hamilton (7 augusti 2009)

Fotograf på tierpidag.se

Administratör
11 961 Inlägg
7 augusti 2009
"VARNING" är kraftigt överdrivet att ha direkt i rubriken. Det kan synas tydligt i sökmotorerna och kan skada företag helt i onödan. Jag har redigerat rubriken till en mer rättvis rubrik.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

VW-nörd?
4 332 Inlägg
7 augusti 2009
Lycka till. Auktion = lagt kort ligger. Trist om KVD ljuger dock i sina beskrivningar, men andra verkar ju inte haft problem med detta.

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
7 augusti 2009
Mortalis skrev:
Lycka till. Auktion = lagt kort ligger. Trist om KVD ljuger dock i sina beskrivningar, men andra verkar ju inte haft problem med detta.

stämmer inte beskrivningen av bilen får man avbryta köpet men då måste man som sagt undersöka den själv cool

2slow

VW-nörd?
4 332 Inlägg
7 augusti 2009
Ja, det gäller ju att man har öga för bilar om man ska kunna köpa på auktion alltså.

#

Fanns felet, eller orsaken till felet, innan leveransen skall du reklamera till KVD. Vi kan då reparera, eller ev. ge dig prisavdrag eller köpa tillbaka objektet. Fanns felet angivet i beskrivningen kan KVD inte hjälpa dig.

För fel som uppstår efter leverans anvaras ej på auktion. Innan du gör en skriftlig reklamation kan du ringa så skall vi försöka hjälpa dig direkt.

# Vad gör jag om jag inte kommer överens med KVD vid en reklamation?
#

Du kontaktar konsumentvägledaren på din ort. Konsumentvägledaren förklarar vad som gäller och kan om det är lämpligt hjälpa dig med en anmälan till Allmänna reklamationsnämnden ARN. KVD följer, om detta skulle förekomma, ARN:s beslut.

Så säger KVDs hemsida i alla fall.
Senast redigerat av Mortalis (7 augusti 2009)

Sök