2861
Sök

Trasig spole i tändningslås BMW 328 96a

8 Inlägg
7 augusti 2009
Trådstartare
Bilen är en BMW 328i cab från 96. Det vanliga tändningslåset gick sönder så har ersatt det med ett nytt. Men har då kopplat det gamla innan för att det ska funka med databoxar och annat. Problemet är att den spolen som läser av nyckeln har gått sönder. Alltså den ringen runt tändningslåset. Skulle peta ut en kabel för att löda fast, då det tyvärr gick sönder ett par stycken. Frågan är nu hur jag enklast löser detta.

Hur det ser ut spelar absolut ingen roll då detta sitter under ratten/kåpan. Kan man linda om spolen? Köpa en universal? Alla tips är varmt välkomna, då jag skulle behöva få igång bilen så snart som möjligt.

Merca-lastbils mekaniker och leg. vw-nörd..
857 Inlägg
8 augusti 2009
Om det bara är en lässpole utan elektronik i sig så kan du ta från vilken bmw som helst som det passar från bara. Den funkar bara som en antenn om den som sagt saknar elektronik i sig.

8 Inlägg
8 augusti 2009
Trådstartare
Skulle behöva ha det löst så jag i alla fall kan starta bilen i helgen. Tycker att man kunde linda upp en ny tråd på spolen, men funderar hur viktigt det är med rätt mängd och tjocklek på spoltråden. Kan ju lätt linda upp den tidigare och bara ta en lika lång. Borde inte det fungera?

Sök