Bra bilder Jill Tänkte nästan efterlysa dej, har inte sett nått från dej på lääänge //Susanne
Tack! Min kamera har börjat strula.. vill inte knäppa av när jag trycker blir så lätt att man tröttnar när man blir frustrerad. Får se om jag har råd o lämna in den på service ...
stoffe-s40 skrev:
väldigt fina bilder, synda man missade träffen pga jobb men kommer nästa vecka
Min kamera har börjat strula.. vill inte knäppa av när jag trycker blir så lätt att man tröttnar när man blir frustrerad. Får se om jag har råd o lämna in den på service ...
Det är inte så att den inte vill trycka av förrens den har hittat fokus bara? Är det samma med alla objektiv? Om du nu kör AF på avtryckaren, testa att använda AF-ON knappen till af istället och se om det fungerar bättre Du får nog gå in i C menyn och ställa in att inte ha AF på avtryckaren.
Bara spekulationer, men så fungerar det på min kamera. Själv har jag inga problem med de eftersom jag blivit lite smått tvingad att fokusera manuellt den senaste tiden
Jo jag får hitta på något, just nu så har pengarna gått till en kattunge Inte nog med det så har jag tingat en till Det var en ny kamera det
Henkezd skrev:
Jill skrev:
Min kamera har börjat strula.. vill inte knäppa av när jag trycker blir så lätt att man tröttnar när man blir frustrerad. Får se om jag har råd o lämna in den på service ...
Det är inte så att den inte vill trycka av förrens den har hittat fokus bara? Är det samma med alla objektiv? Om du nu kör AF på avtryckaren, testa att använda AF-ON knappen till af istället och se om det fungerar bättre Du får nog gå in i C menyn och ställa in att inte ha AF på avtryckaren.
Bara spekulationer, men så fungerar det på min kamera. Själv har jag inga problem med de eftersom jag blivit lite smått tvingad att fokusera manuellt den senaste tiden
Det ska jag ta och testa... Den har visserligen ett rejält gäng exponeringar, så slitage kan vara en mycket rimlig orsak... Få annars at mig i kragen o ringa service o se va de säger...
Andreas79 skrev:
Jill - Hoppas verkligen det löser sig med kameran ... allt brukar lösa sig på ett eller annat sätt