4197
Sök

Saab v4 total ombyggnad

225 Inlägg
22 augusti 2009
Helt underbart projekt, hoppas det går vägen för dig!

Kärnkraftstomte
775 Inlägg
23 augusti 2009
Låter som ett skojigt projekt, funderar själv på att skaffa en 79 eller 80 års 96 V4 "super" och sen flytta över drivlinan från en Subaru Trendy (tycker i vanliga fall det inte är något fel med RWD , men på en Saab ska det vara 4wd enligt mig men det är ju upp till var och en att avgöra...).
Senast redigerat av MagnumR (23 augusti 2009)

Håll avståndet till bakomvarande fordon!

154 Inlägg
23 augusti 2009
Låter grymt. Lycka till med detta project. SFRO borde ha en del handböcker, Specielt när det gäller v8or. Farshan håller på med en dodge lancer just nu som han stoppar en v8a i. Raka rör e ett måste.wink
Dock ligger den på halft just nu men han rekomenderade sfro. tänk på att karossen skall anpassa sig efter underredet osv. Du kan säkert alla föreskrifter.
för lite mer om reggningen. När motor osv har startat. Sfro kollar ifall dina bromsar och ifall buren håller måtten. Om du vill ha mera info rekomenderar jag dig att skicka dina frågor till SFRO. De kan en hel del. Samt införskaffa en handbok som jag nämde tidigare. Detta ska följas tamefan! GOOD LUCK. ta med dottern nån dag så kanske hon blir intresserad. smile De ska börjas i tid.

// Netra
alias OTengner
Senast redigerat av OTengner (23 augusti 2009)

255 Inlägg
23 augusti 2009
Trådstartare
ja dotterna har redan varit med lite nu.. jag har faktistkt precis köpt sfro´s handbok så nu ska man väl bara rå läsa och bygga..bromsarna som ska på är från corvette 2000 taletsmodell..
det är roligt att så många vill följa detta projektet..tack för alla kommentarer
//Ludde

Volvoskadad
6 017 Inlägg
23 augusti 2009
Angående lacken, så tycker jag du ska köra någon originalfärg och original stuk på hela bilen. Blir ju grymmare då wink

Jonas

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
23 augusti 2009
Volvo_Mannen skrev:
Angående lacken, så tycker jag du ska köra någon originalfärg och original stuk på hela bilen. Blir ju grymmare då wink

Mörkgrön, svart, beige eller röd blir nog bäst. Blir ju roligast om det är diskret big_smile

Rock'n Roll

255 Inlägg
23 augusti 2009
Trådstartare
jag fundera på någon grön färg då jag är väldigt svag för gröna färger
//Ludde

255 Inlägg
23 augusti 2009
Trådstartare
ingen som har lite delar att skänka bort eller att sälja:) snart ska bakvagnen rensas sen ska tid till blästring beställas så man får lite ordning på skicket hehe

Avstängd
424 Inlägg
24 augusti 2009
Saab_ludde skrev:
ingen som har lite delar att skänka bort eller att sälja:) snart ska bakvagnen rensas sen ska tid till blästring beställas så man får lite ordning på skicket hehe

Vad för prylar behöver du?

team Svineri. Volvos under construction.

255 Inlägg
25 augusti 2009
Trådstartare
lita av allt möjligt till saab 96..
//Ludde

1 Inlägg
4 november 2009
Kul idè, men den bilen kommer bli väldigt framtung, v4:an är ju redan för tung fram original, det lär ju inte bli bättre med v8.
Men kul att det byggs lite på de gamla v4:orna

255 Inlägg
19 november 2009
Trådstartare
de kommer att fortsättasw skruvas på bilen om ett tag då vi ska byta garage s¨kommer de ta en stund innan jag kommer igång igen

255 Inlägg
7 augusti 2010
Trådstartare
denna tråd kan stängas då garaget vi hade blev uppsagt och bilen blev tyvärr tvungen att  skrotas då jag inte kunde ställa den på en vanlig parkering

Sök