3580
Sök

Vansinnes Färd med barn i bilen.

68 Inlägg
10 augusti 2009
Trådstartare
Jag och en kompis var ute och körde på en mindre slingrigväg närheten av campingen siggefora,
vägen är avsedd för 70 km , men vi låg i ca 100, helt plötsligt svänger en minibuss ut, villket vi kör om rätt fort, efter oss svänger en passat ut,

Vi upptäcker snabbt att han ligger bakom oss, vi tänker vafan vi gasar på är uppe i 140, 160 på vissa sträckor , och det var gränsfall att vi själva körde av vägen, passaten hänger fortfarande på,

Vi kommer in i en skarp kurva där vi möter en BMW på fel sida av vägen. och denne blev javlig rädd när vi kom där i full patte, så BMW kasta tillbaka bilen på sin sida och klara även returen. efter det så släppte passaten , vi stannade hos en polare och titta ut på vägen där vi nog såg passaten passera med en unge i barnstol monterad i framsätet och 2 barn i 7 -8 års åldern i baksätet,

jag kan medge att vi var ju idioter som körde så pass fort på den lilla vägen, MEN VAFAN han har barn i bilen , hur kan man vara så javla dum att han kör vårdlöst med barn i bilen, visst kan man gasa på en fin raka, inte till nån överdrift men lite gran , tycke iaf jag var kul när jag var mindre , men o leka rally harry o jaga en annan bil på en slingrig asfalts väg . jag fattar inte.
Senast redigerat av Athlonx91 (10 augusti 2009)

Smålänning
7 883 Inlägg
10 augusti 2009
Håller med...

Själv kör jag bara så när jag är ensam i bilen... Knappt ens då, för man hinner aldrig upp i dem farterna med mina bilar wink

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

68 Inlägg
10 augusti 2009
Trådstartare
Om vi hade sett att det var barn i bilen hade vi ju saktat ner , men jag vart fan rädd för den människan , glömde ta reg nummret på bilen men jag ska ta reda på vem det är, nästa gång kanske det inte går så bra för han , då vill inte jag jobba som räddningarbetare och klippa upp ett fordon som e lindat runt ett trä och upptäcka barn i bilen,

3 Inlägg
10 augusti 2009
Liten fundering bara: Om du själv kör i 140-160 km/t så kan väl likaväl du fronta med en mötande bil vari barn befinner sig? Vad du än säger så KAN man inte ha full koll i den farten på en väg avsedd för 70 km/t.. Visst gjorde han fel men fundera över vad du själv kunde ställt till med.

68 Inlägg
10 augusti 2009
Trådstartare
Jag skrev högre upp "jag kan medge att vi var ju idioter som körde så pass fort på den lilla vägen"

Dock var det inte jag som körde utan kompisen, vi var uppe i 140-160 på vissa sträckor där man har ganska god sikt , mest för att se om passaten hängde efter villket han gjorde, sen i kurvan gick det ganska fort , men vi höll oss med god marginal på vår sida, att skära en kurva med dålig sikt e ju inte speciellt smart gjort av den som körde BMW,

4 001 Inlägg
10 augusti 2009
Athlonx91 skrev:
Jag skrev högre upp "jag kan medge att vi var ju idioter som körde så pass fort på den lilla vägen"

Dock var det inte jag som körde utan kompisen, vi var uppe i 140-160 på vissa sträckor där man har ganska god sikt , mest för att se om passaten hängde efter villket han gjorde, sen i kurvan gick det ganska fort , men vi höll oss med god marginal på vår sida, att skära en kurva med dålig sikt e ju inte speciellt smart gjort av den som körde BMW,

han kanske hade stenkoll på vad han gjorde?, vad vet du om det, han hade ju koll på hur ni körde och kunde anpassa sig efter det och då åka på i erat tempo på ett säkert sätt.

Tycker inte att man ska raljera om vad den andre var för en idiot när ni själva beter er som ni gör.

Sorry, största idioten i detta fallet är den som startade denna tråden

Dock var det inte jag som körde utan kompisen, vi var uppe i 140-160 på vissa sträckor där man har ganska god sikt , mest för att se om passaten hängde efter villket han gjorde, sen i kurvan gick det ganska fort , men vi höll oss med god marginal på vår sida, att skära en kurva med dålig sikt e ju inte speciellt smart gjort av den som körde BMW

jag fattar inte mentaliteten hos vissa personer, vad hjälper det att någon annan gjorde "mera" fel än du/ni när ni ligger 2 meter under jord?

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

1 327 Inlägg
10 augusti 2009
Athlonx91 skrev:
Om vi hade sett att det var barn i bilen hade vi ju saktat ner , men jag vart fan rädd för den människan , glömde ta reg nummret på bilen men jag ska ta reda på vem det är, nästa gång kanske det inte går så bra för han , då vill inte jag jobba som räddningarbetare och klippa upp ett fordon som e lindat runt ett trä och upptäcka barn i bilen,

Det är nog lika hemskt att ta reda på en frontalkrock mellan din kompis passat och en barnfamilj..

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
10 augusti 2009
någon som känner av en viss dubbelmoral här? smile

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

309 Inlägg
10 augusti 2009
Athlonx91: När du svarar så skriv bara att du gjorde fel. Inget fel med det, du var med din polare och sånt händer jävligt ofta (att man kör intensivt när man är med en polare eller 2). Händer mig själv också rätt ofta så jag kan förstå dig.
Försök förklara det på ett sätt eller annat för Kolvas så slutar han gråta för en gång skull kanske.

Att man kör intensivt själv eller med polare är något alla har gjort någon gång och man kanske ångrar efteråt. MEN, att köra intensivt med barn i bilen är bara något som INTE SKA HÄNDA! Vare sig man tänker efter eller inte..

Att köra turbo är beroendeframkallande...

68 Inlägg
10 augusti 2009
Trådstartare
jag menar jag skulle kunna säga till min polare stanna biljäveln hur fan kör du, och han hade stannat,
ett barn som sitter i barnstol en sån där liten som e monterad i framsätet, har nog lite svårare att få sin pappa att sakta ner stanna.

Visst vi var ju inga ljushuven som körde som vi gjorde , men ibland bli man lite sporrad av att nån hänger efter. och så växer hornen ut och man gasar, tror man e nån javla shumacher.

sen det där att han hade full kontroll e ren bullshit , vissa rallyförare sägs ha full kontroll över hur de kör , fine då kan jag spänna fast mitt barn monterat i framsätet på colin mcrae subaru sen får ungen ut o åka.
finns nog inte många som kan ha full kontroll på en äldre passat i hastigheter över 100kmt på en väg anpassad för 70.

3 Inlägg
10 augusti 2009
Om man bytte ut airbagen mot en sylvass spjutspets så skulle ingen köra fortare än 50 km/t wink

1 Inlägg
10 augusti 2009
jag fattar och jag tror du kan byta ut vi i din text mot jag (alltså du ) men du kanske är rädd för lagen och uppenbarligen hade ni torskat allihopa ! det är när 2 fartdårar möts som det kan gå riktigt illa kom ihåg att när det har varit ett tillbud är en varning om att en olycka snart kommer att ske

68 Inlägg
10 augusti 2009
Trådstartare
Det jag vill ha svar på hurfan kan man köra så med barn i bilen?

Dumt o köra så av oss också det e jag medveten om, men nu diskuterar jag hans betende,

men här verkar det som det e fullt normalt  med en bil full av barn att gasa på utahelvete på en småväg, och lägger större skuld på mig och kompisen,

158 Inlägg
10 augusti 2009
jo, jag har sett folk köra likadant, inte ovanligt att man blir omkörd av bilar fulla med barn.. och jag tycker att jag kan dra på ibland.. sjukt att folk inte har mer innanför pannbenet

Amateurs practise until they get it right. Professionals practise until they cant get it wrong.

68 Inlägg
10 augusti 2009
Trådstartare
för min del e det okej att folk drar på lite ibland (PS vi gick till överdrift och lärde oss en läxa) Men att dra på med barn i bilen det är där det går över gränsen.

STREETRACER
892 Inlägg
10 augusti 2009
nej,man borde inte köra så med barn i bilen!!!

ja, ni va korkade som tusan!!

kör fort ENSAM i bilen och borta ifrån annan trafik... 

då är det förhoppningsvis bara du själv som blir skadad!!!

Bmc Crew

blacken
10 augusti 2009
AcesHigh666 skrev:
någon som känner av en viss dubbelmoral här? smile

"Ni ska göra som jag säger, inte som jag gör" lollol

Sade Pastor Pabang i Österhaninge församling, på den tiden det begav sig..
Senast redigerat av blacken (10 augusti 2009)

41 Inlägg
10 augusti 2009
Att köra fort på allmän väg är idioti, så är det bara. Folk är helt sjukt funtade. Värsta är att de skryter om det och är stolta över att bete sig på detta sviniga vis.

Du utsätter andra, "oskyldiga" för livsfara genom att köra fort. Du har kanske valt att äventyra ditt liv, fint, det är ditt val. Men alla andra? De har inte gjort det valet. Det enda de vill är att ta sig hem till sin mormor för att äta söndagslunch, kanske för att lämna sina barn hos en kompis eller för att köra till sjukhuset för att träffa sin flickvän och deras nyfödda son. Det kanske är din dotter som ska cykla hem till farmor för att hjälpa henne baka kakor eller kanske din son som är på väg till sin första riktiga fotbollsmatch?

I stället slutar deras färd på sjukhus. Kanske med en bruten arm och hjärnskakning, men ärrade för livet i själen. Kanske slutar de i rullstol, med hjärnskador som gör att de aldrig nånsing kommer att känna igen dig. Kanske slipper de allt det här. Din förälder, ditt barn, din bästa kompis eller din livsparnter slutar sitt liv den dagen och kvar blir du, med en sorg så stor att du inte vet vad du ska göra eller hur du ska klara det. Allt för att någon skulle ha lite kul, visa sig på styva linan och leka Don i The Fast And The Furoius.

Jag kan inte sätta ord på hur förbannad och rädd jag blir när jag tänker på hur vissa beter sig i trafiken. Fattar de verkligen inget? Har de inget att tänka och känna med?

Kör fort där det är meningen, på en bana. Alla har gjort samma val där.

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
10 augusti 2009
hmmm han kanske var stressad eller hade nån sjuk i bilen.. finns en massa orsaker varför det går fort ibland. behöver inte´bara vara att personen i fråga är en idiot

2slow

68 Inlägg
10 augusti 2009
Trådstartare
Ja jag vet mig själv att detta var en idioti körning. men ibland så kör man utanför lagens gränser , folk köper inte sporthoj för att ligga 90 på 90 väg, jag köper inte vässad BMW för att köra helt inom ramarna,

men o andra sidan kan man köra fort smart, där man bara kan utsätta sig själv för fara o inga andra,

Bra skrivet av Woolf tycker jag iaf. jag har iaf fått mig en tankeställare , för det kunde a blivit en jävligt tråkig sida i tidningen,

Sök