3550
Sök

Vansinnes Färd med barn i bilen.

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
11 augusti 2009
Han som körde bilen med barnet i kanske är riktig raceförare som verkligen vet hur man kör och dessutom kan vägen ni körde på utan och innan, då är det ju inte så jättefarligt, förrutom när man möter idioter som kör på fel sida av vägen då.
Men det är ju inte helt funkis att rejsa med barn i bilen oavsett hur skillad man är dock.

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
11 augusti 2009
945TurboMS skrev:
marwin_of_sweden skrev:
Jag tycker att sjukdom är en mycket acceptabel ursäkt att köra för fort, min kompis räddade mitt liv genom att bära in mig i bilen och köra för att möta ambulansen. Till och med ambulans personalen sa att det var en mycket bra bedömning av honom att köra själv annars hade jag nog inte överlevt!  Det skulle tagit ambulansen ca 30 min. att komma fram till mig, men när han istället körde kunde jag bli omhändertagen efter ca 12min. Enligt ambulans personalen hade dom inte kunnat göra någonting efter ca 15min. Vad tycker du min kompis skulle gjort istället? Suttit o hållt mig i handen när jag slutade andas?

Och jag hoppas att du tackade din kompis ordentligt efteråt...  Själv vågar jag knappt åka med mina kompisar, då jag misstänker att det nån gång kommer sluta med en ambulansfärd hmm 

så här sa min mor sa till mig när jag fick körkort "ska du leka, gör det på en öde grusväg långt ut i skogen där ingen annan kan komma till skada" tongue
Som nybliven körkortstagare var det väl inte alltid som man lyssnade på sånt! Men man mognar som tur är wink Tillochmed jag kör för det mesta ganska lungt å stilla nuförtiden....

Självklart kommer jag vara envigt tacksam för det:)

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

Muttley
11 augusti 2009
Athlonx91 skrev:
grejen med första post var att vi körde fort villka många ungdomar gör ,  men grejen var han var medelålders fullt av barn i bilen, just grejen ,  så jat tycker inte det e någon dubbelmoral. om man inte e helt omdömeslös och tycker det e roligt att leka med barn i bilen som insats.  SOM SAGT VI ÄR INGA Ljushuven som körde som vi gjorde , men nu var både jag och kompisen överäns när vi körde fort ,  men ett bran som knappt kan prata , vad gör han om han inte tycker det e läskigt?

Nu får du ge dig. ni mötte en bil på fel sida av vägen. Ni blåste på i 160 blås på en 70? väg. Ni låg först, ni kunde saktat ner och sketit i att skrämma den där ni mötte. Och då kanske den medelålders mannen kört lugnare.
Ljushuvud kan ni inte vara om du kanske tror att ni ungdomar borde köra bättre än en medelålders man som kanske kört 20 år ??

4 001 Inlägg
11 augusti 2009
tkd_rille skrev:
Athlonx91 skrev:
grejen med första post var att vi körde fort villka många ungdomar gör ,  men grejen var han var medelålders fullt av barn i bilen, just grejen ,  så jat tycker inte det e någon dubbelmoral. om man inte e helt omdömeslös och tycker det e roligt att leka med barn i bilen som insats.  SOM SAGT VI ÄR INGA Ljushuven som körde som vi gjorde , men nu var både jag och kompisen överäns när vi körde fort ,  men ett bran som knappt kan prata , vad gör han om han inte tycker det e läskigt?

Nu får du ge dig. ni mötte en bil på fel sida av vägen. Ni blåste på i 160 blås på en 70? väg. Ni låg först, ni kunde saktat ner och sketit i att skrämma den där ni mötte. Och då kanske den medelålders mannen kört lugnare.
Ljushuvud kan ni inte vara om du kanske tror att ni ungdomar borde köra bättre än en medelålders man som kanske kört 20 år ??

är man 18-19 år med nytt körkort & en BMW så kör man ifrån allt...

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

Muttley
11 augusti 2009
kolvas skrev:
tkd_rille skrev:
Athlonx91 skrev:

är man 18-19 år med nytt körkort & en BMW så kör man ifrån allt...

Ja jo, men de tror ju de flesta under 20. Typiskt är de. därför jag köpt en v40 och ser gammal ut när jag kör roll 

Såg ett sådant tragiskt exempel idag, nästan så man skämdes att köra bak han.. en saab 9000 (av utseende skrot)  med en megafet hyvelvinge och en japsedämpare och tusentals bubblor i toningen :S och han var jettetuff.

tur vissa växer upp lite grann iallafall.
Senast redigerat av tkd_rille (11 augusti 2009)

508 Inlägg
11 augusti 2009
om det ändå var ett iq-test på kortet, skulle inte många inneha det rosa...

526 Inlägg
11 augusti 2009
Idioti att köra så fort, dessutom på en väg med mötande trafik...
Sånna idioter som riskerar andras liv, kan gärna sitta i en trädstamm, men inte en mötande bil sad

261 Inlägg
12 augusti 2009
Tycker det var väldigt många i den här tråden som har åsikter om hur dom körde...
Är det bara jag som tycker att den andra  föraren av bilen gjorde mer fel än vad trådskaparen och hans kompis har gjort???  Jag  anser ändå att det är helt oförlåtligt att hålla sådanna hastigheter med barn i bilen, oavsett situtation eller bakgrund.....  Spelar ingen ingen roll om det var hans egna barn eller inte, eller om han nu var rallyförare (på rikigt) eller formel 1 förare!
En person som kommit i Så kallat "medelåldern" SKA ha tillräckligt med omdöme och låta bli å leka på det sättet med småbarn i bilen...

Den här tråden handlade ju faktiskt om att trådskaperen själv tyckte att den andra föraren körde åthelsike för fort med tanke på barn i bilen.. Istället så börjar folk klanka ner på honom istället hmm  Dessutom var det ju inte trådskaperen som körde, han var ju passagerare! Och om inte jag har tolkat det helt jävla fel, så var det BMWn som låg på fel sida inte dom "Vi kommer in i en skarp kurva där vi möter en BMW på fel sida av vägen. och denne blev javlig rädd när vi kom där i full patte, så BMW kasta tillbaka bilen på sin sida och klara även returen"

Tänk vad mycket enklare sådanna här diskusioner hade varit, om det inte varit så kul å köra fort på småvägarna roll Sensmoralen är många.....

68 Inlägg
12 augusti 2009
Trådstartare
945TurboMS skrev:
Tycker det var väldigt många i den här tråden som har åsikter om hur dom körde...
Är det bara jag som tycker att den andra  föraren av bilen gjorde mer fel än vad trådskaparen och hans kompis har gjort???  Jag  anser ändå att det är helt oförlåtligt att hålla sådanna hastigheter med barn i bilen, oavsett situtation eller bakgrund.....  Spelar ingen ingen roll om det var hans egna barn eller inte, eller om han nu var rallyförare (på rikigt) eller formel 1 förare!
En person som kommit i Så kallat "medelåldern" SKA ha tillräckligt med omdöme och låta bli å leka på det sättet med småbarn i bilen...

Den här tråden handlade ju faktiskt om att trådskaperen själv tyckte att den andra föraren körde åthelsike för fort med tanke på barn i bilen.. Istället så börjar folk klanka ner på honom istället hmm  Dessutom var det ju inte trådskaperen som körde, han var ju passagerare! Och om inte jag har tolkat det helt jävla fel, så var det BMWn som låg på fel sida inte dom "Vi kommer in i en skarp kurva där vi möter en BMW på fel sida av vägen. och denne blev javlig rädd när vi kom där i full patte, så BMW kasta tillbaka bilen på sin sida och klara även returen"

Tänk vad mycket enklare sådanna här diskusioner hade varit, om det inte varit så kul å köra fort på småvägarna roll Sensmoralen är många.....

Jag tror du e den förtsa som läst hela min första inlägg tongue.

som sagt jag försvarar inte hur vi körde , utan det jag hänger upp mig på e hur man kan köra som ett svin men barn i bilen

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
12 augusti 2009
omg. vaz upp. bara för att nån hänger efter en, så behöver man ju inte börja raca. låt han köra om då och ha ansvaret över barnen sina, han och hans familj som blir lidande om något händer.

det var lika omoget utav er som utav honom. det som är bra är ju att du verkar ha fattat poängen, synd att den där idioten som har ungar i bilen inte gjort de.

de spelar ingen roll om han är bäst i världen på att köra. ska de hjälpa ungarna när bilen möjligen voltar?

omoget, oanvarigt utav alla.

68 Inlägg
12 augusti 2009
Trådstartare
En liten grej som kan få vissa att inse , vad tror ni bli störst artikel och shock i en tidningen,

2 undomar körde ihjäl sig på en enslig väg i hög fart.
En bil körde av vägen i våldsam fart på enslig väg , mannen som körde var en medelålders man. mannen hade (anta) sina barn i bilen alla omkom?

Men som sagt jag försöker inte skydda mig själv på nått sätt , vi var ju säkerligen orsaken till han han körde som han gjorde , men vi visste inte vad han hade för folk i bilen.
Senast redigerat av Athlonx91 (12 augusti 2009)

Muttley
12 augusti 2009
Athlonx91 skrev:
En liten grej som kan få vissa att inse , vad tror ni bli störst artikel och shock i en tidningen,

En bil körde av vägen i våldsam fart på enslig väg , mannen som körde var en medelålders man. mannen hade (anta) sina barn i bilen alla omkom?

Men som sagt jag försöker inte skydda mig själv på nått sätt , vi var ju säkerligen orsaken till han han körde som han gjorde , men vi visste inte vad han hade för folk i bilen.

"2 Ungdomar hetsade medelålders man att köra ikapp. Ungdomarna körde ihjäl sig och till följd smällde de med en mötande bil. Personen i mötande bilen blev förlamade"

kan man också skriva.

skitsamma. du kunde skrivit i din blogg från början.

401 Inlägg
12 augusti 2009
Athlonx91 skrev:

Det handlar inte sådant..Handlar bara om att det är ju lite knepigt att gnälla på den andre parten när du knappast var ett bättre föredöme själv..Ni körde riskabelt och det gjorde även han..Och ingen dog elr krockade.End of story

68 Inlägg
12 augusti 2009
Trådstartare
vi hetsade aldrig honom , vi körde ensamna fort , han s kulle svänga ut , hans intiativ till at gasa ifatt.

Bmw fel sida av vägen,
Senast redigerat av Athlonx91 (12 augusti 2009)

Fetast i stan !!
991 Inlägg
12 augusti 2009
Verkar inte vara så många som kan elr orkar läsa hela det första inlägget i denna tråd!

Athlonx91 var passagerare och åkte med sin polare, dom hetsade inte bakomvarande till att rejsa med dom ,  dom såg inte barnen förrens dom stannat någonstans då dom såg passaten åka förbi !
Athlonx91 och hans polare var överens om att köra för fort (deras beslut)  men denna tråden handlade om hur i helvete man kan köra så vårdslöst med bilen full av barn !   

Är det verkligen så svårt att fatta ??

Jag brukar orfta bli kallad dum för att jag är så trög och osmart men till och med jag fattade det här !
Senast redigerat av Klorin_Elvis (12 augusti 2009)

"Det reder sig, sa kärringen som sket i såsen!"
Volvo the intelligent choice

68 Inlägg
12 augusti 2009
Trådstartare
Klorin_Elvis skrev:
Verkar inte vara så många som kan elr orkar läsa hela det första inlägget i denna tråd!

Athlonx91 var passagerare och åkte med sin polare, dom hetsade inte bakomvarande till att rejsa med dom ,  dom såg inte barnen förrens dom stannat någonstans då dom såg passaten åka förbi !
Athlonx91 och hans polare var överens om att köra för fort (deras beslut)  men denna tråden handlade om hur i helvete man kan köra så vårdslöst med bilen full av barn !   

Är det verkligen så svårt att fatta ??

Jag brukar orfta bli kallad dum för att jag är så trög och osmart men till och med jag fattade det här !

Tack för en riktigt Lexikon förklaring.

samt nån som påpeka att vi inte var några ljushuven som körde som vi gjorde,

Jag har redan skrivit att VI "INTE" var några ljushuven , inte tvärtom läs ordenligt

787 Inlägg
12 augusti 2009
Eller .

Skit i hur andra kör och kör med gott föredöme själv!!

Hans val att köra som han vill med barn i bilen, erat val att köra som ni gjorde...

Kan ju iaf konstatera att det finns gott om idioter i trafiken.

865 Inlägg
12 augusti 2009
tkd_rille skrev:
Athlonx91 skrev:

"2 Ungdomar hetsade medelålders man att köra ikapp. Ungdomarna körde ihjäl sig och till följd smällde de med en mötande bil. Personen i mötande bilen blev förlamade"

kan man också skriva.

skitsamma. du kunde skrivit i din blogg från början.

ja eller så skriver man medelålders man med barn i bilen hetsade 2 ungdommar till att köra fort...

158 Inlägg
12 augusti 2009
Hmm, läs vad han skrev från början, allvarligt.. han skrev att han vet att dom körde förfort och att dom var idioter osv, men det var inte det tråden handlar om, sjukt bara att garaget har så många internet poliser och moral tanter.

Amateurs practise until they get it right. Professionals practise until they cant get it wrong.

Evolution Garage
1 299 Inlägg
12 augusti 2009
haha moralen moralen... "Vi" som folkgrupp här på garaget, har vårat intresse å vi trimmar å kör snabba sportbilar... men alla följer vi alltid hastighetsbegränsningarna eller hur?

Visst man kan välja sina tillfällen, och dom seriösa lirarna sköter sånt här på banan... Men jag vågar påstå att näst intill alla här har gasat på nog att bli av med körkortet någon gång i livet, precis som denna killen gjort, men ändå får han höra massa moralsnack?

Lägg ner att ta varje tillfälle i akt att mästra å känna er duktiga på någon annans bekostnad!!

Sky´s the limit...

Sök